Atzealdea Identitateak Mugimenduan

Egitasmoaren izena : Identitateak Mugimenduan

Eragilea : Alba Fernandez

Telefonoa
650725422
Kontaktua
Alba Fernandez

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Dantza

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Gizarte zientziak
Gorputz hezkuntza
Etika
Zein balio sustatzen ditu
Identitatearen, inklusioaren eta aniztasunaren eraikuntza sustatzen du.
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
DBH1 - DBH2 - DBH3
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gela bat
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:
2560€ (BEZa barne) - 3 saioetarako
Jardueraren deskribapena:

 "Identitateak MUGIMENDUAN" laborategi pedagogikoa da, eta helburua da ikasleak, dantzaren, gorputzaren eta elkarrekiko topaketaren bidez, identitateari, inklusioari eta aniztasunari buruz aztertu eta hausnartu ahal izatea, eta, aldi berean, bere autokontzeptua eta autoestimua indartzea. Gure ekosistema aberats eta organikoaren ahalmenak abiapuntuan hartuta, hainbat gorputz, genero eta identitatek osatzen dute, norberaren bizi-espazioa eta espazio partekatua ulertzeko tresnak eskainiz.

 

Guztira 6 eskola-ordu izango dira, eta bi edo hiru saiotan banatuko dira (ikastetxeak aukeratuta). Gazteak talde-prozesu baten parte izango dira. Prozesu horretan, inprobisatzeko eta mugimendua esploratzeko teknikak konbinatzen dira, begirada estimatiboa, indarkeriarik gabeko komunikazioa eta kudeaketa emozionala esploratzera bideratutako dinamikekin. Beraz, nerabeari identifikatzeko, aitortzeko eta berresteko espazio bat eskaini nahi zaio, nortasun indartsu bat eraikitzeko, eta hori izango da munduari emango dion leihoaren oinarria.

 

Proposamenaren ezaugarria da espazio partekatu bat sortzea, non ikasleek beren iruditeria, umorea, akatsa, pentsamendu kritikoa eta gorputz-hizkuntzaren potentzial oroitzailea zabaldu ahal izango dituzten. Mugimendu, adierazpen eta sormen dinamiken bidez "ni" -a adierazteko tresna gehigarriak aurkitu ahal izateko talde espazio bat. Metodologia oso parte-hartzailea da, ikasleen aniztasunak hartzen ditu eta, esperientziarekin batera, topaketa bakoitzaren erdigunean jartzen ditu.

 

Era berean, "Identitateak Mugimenduan" ekimenak interes berezia jartzen du gazteek askatasunez hitz egin ahal izateko espazio seguru bat eraikitzeko, epaituak/epaituak izateko beldurrik gabe. Horretarako, proposatutako praktikak konfiantza-espazio bat sortzera bideratuta egongo dira aldi berean, non pertsona bakoitzak bere buruarekin eta taldearekin konektatu ahal izango duen, oinarritzat hartuta errespetua, jakin-mina, esplorazioa, berriaren irekiera, desberdina dena eta gutako bakoitzean bizi dena.

 

Genero-ikuspegia ekimenaren zeharkako printzipio bat da, eta alderdi ikusgarrienetatik, hala nola parte-hartze bidezkotik, sotilenetaraino, taldean parte hartzeko berdintasun-denboretatik edo generoaren kontzeptu tradizionalak hausten dituzten roletatik, besteak beste, presente egongo da. Saio bakoitza ebaluatuko da, eta ikasleen eta irakasleen esperientziak, balorazioak eta ekarpenak jasoko dira.

 

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

. Espazio garbi eta intimo bat , askatasunez mugitu ahal izateko.
. Musika erreproduzigailu bat .
. Mikrofono bat.
. Zoru beroa komenigarria.
. Ikasleek: oinutsik ala galtzerdiz.

Jarduerari buruzko txostena:

 Dantzaren historia dantzaren eta dantzaren kontakizun kronologikoa da, arte gisa eta erritu sozial gisa. Historiaurretik, gizakiak gorputzean komunikatzeko beharra izan du, sentimenduak eta gogo-aldarteak adierazten dituzten mugimenduekin. Dantzaren jatorria denboran galtzen da; izan ere, erritu- eta gizarte-alderdian gizakiari datxekion adierazpen-ekintza bat izan da, kultura guztietan sozializatzeko ekintza bat, adierazpen-bide anitzekin egina. Dantzaren historiak herriak mundua ezagutzeko duen moduaren aldaketak islatzen ditu, bere gorputzak eta esperientziak bizitzaren zikloekin lotzen ditu.

 

Nerabeak aldaketa fisiologiko, morfologiko, psikologiko eta emozionalen prozesu batean murgilduta daude, eta, ondorioz, berriz ere beren gorputzera egokitu behar dute eta beren nortasuna definitu behar dute inguratzen dituen munduaren aurrean. Nerabezaroan, pentsamendua gero eta logikoagoa, abstraktuagoa, hipotetikoagoa eta gogoetatsuagoa da, eta bizitzako etapa horretan, pertsonak, enfasi handiagoz, galdetzen du zer gertatzen den bertan eta besteek zer espero duten hartatik. Barneko azterketa eta hausnarketa prozesu horrek lagunduko dio bere nortasuna edo bere burua munduan identifikatzeko modua eratzen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Esparru pedagogikoa

 

Dantzaren tresna artistikoaren bidez, metodologia inklusiboa garatu dut, mugimendutik, jokotik, inprobisaziotik eta umorea pentsamendu kritikoaren tresna gisa erabiltzetik abiatuta, indarkeriarik gabeko komunikazio-jardunbideekin, kudeaketa emozionaleko dinamikekin eta taldeak erraztearekin batera.

 

“Identitateak mugimenduan” se constituye como los capítulos de un libro, siguiendo este recorrido, en las distintas sesiones iré introduciendo la metodología a través de las dinámicas detalladas a continuación.

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

 Azpeitian jaio nintzen, 2010ean, arreta soziosanitarioan trebatu nintzen Easo Institutu Politeknikoan, eta Lisboako "Fundaçao Liga" n egin nituen praktikak, ezintasun fisiko, intelektual eta sentsoriala duten pertsonentzako zentro okupazional batean. Han, Laila Tafur dantzariarekin batera, lehen dantza eta mugimendu laborategia egin genuen urritasun fisiko eta intelektuala zuten pertsonekin.

 

Azken 10 urteetan, dantza izan dut ardatz, elkargune gisa. "Kolorearekin" elkartetik hasi nintzen, eta Dantzagunearen laguntzarekin, desgaitasunen bat duten edo ez duten pertsonen mugimendu-laborategiak eta dantza-tailer mistoak egin genituen. Izaskun Lapazarekin batera, prestakuntza bat sortu genuen.

 

Dantzan jarraitzen dut, eta dagoeneko 4 urteko eskarmentua dut. Jordi Cortés eta Marisa Brugarolasen ikasten izan naiz, eta Nagore Somoza, Maylis Arrabit, Nuria Pérez, Miren Gomez, Marina Scotto eta Ebi Soria artistekin kolaboratu dut, besteak beste, eta EHU, De Feria, DSS 2016, Donostia Kultura eta Kirol Egokituaren Federazioan esku hartu dut. Etengabeko prestakuntza-prozesu batean nago, eta dantza integratuko prestakuntzetara eta Arteari eta Desgaitasunari buruzko mintegietara joaten naiz.

 

Espazio horietan kudeatzen eta parte hartzen aritu naizen bitartean, dantzaren boterea eta lengoaia ikusi ditut, eta horrek, 2016tik, praktika artistikoari buruzko ikerketarekin jarraitzera eraman nau, tresna pedagogiko inklusibo gisa. Easo Politeknikoan lan egin dut, Arreta Soziosanitarioko ikasleekin, Astigarragako Udaleko Berdintasun Sailean, adin guztietako emakumeekin, Becky Siegelen metodologiaren ikasle izan naiz, Parkinsonekin dantza-eskoletan bere ordezko gisa aritzen den taldearekin batera, bai eta bere dantza-pieza sortzeko prozesuan ere, ONCEko pertsona itsuen talde batekin batera.

 

Hezkuntzaren eremuan, begirada zabala eskaini ahal izango duten tresnak emateko beharra azpimarratzen dut, mugimenduan eta hausnarketan oinarritutako metodologia pedagogiko inklusiboak erabiliz eta erabiliz, komunean elkartzeko. 2016an, EHUren udako ikastaroetarako, "Que mi silla te eclipse el espectáculo" izeneko Arte eta Desgaitasun Mintegia antolatu nuen; 2018an, Hernaniko Epo Institutuarentzat eta Dantzagunearen laguntzarekin, "Mugimendua eta gogoeta" izeneko tailerra eman nuen, animazio soziokulturaleko ikasle-taldeentzat, eta 2020an, Donostiako "Berritzegunea" -rentzat, Kontxi Lópezen eta NorLópezen laguntzarekin. "Aniztasun funtzionala eta inklusioa", Donostiako Institutuetako irakasle eta pedagogoei eskainia. Kroazian egiten ari den "Bodies of Change" proiekturako hautatu dute, Erasmus Plusek eta Batasunak bultzatutako Salto programaren barruan.