Atrás KASILDA, bukatzen ez den sua
Áreas artísticas que trabaja:
Materias escolares con las que tiene relación:
- Udal antzokian eginez gero:
2.320€ + BEZ (%10) = 2.552€
- Eskolako areto nagusian eginez gero argiztapen ekipoaren alokairua eta muntaia (680€) gehitu behar
zaio :
3.000€ + BEZ (%10) = 3.300€
Guda zibila lantzen duen ikuskizun baten emanaldia planteatzen dugu eta jarraian ikuskizunean
oinarritutako solasaldi bat.
Antzerkia: “KASILDA, bukatzen ez den sua” ikuskizunaren emanaldia. Goitibera konpainiaren esku
(60min).
Tailerra: Elkarrizketa filosofikoak Imanol Alvarez Varela-ren esku (Jakinmin elkartea) (60min).
Udalerriko antzokian egitea litzateke aukerarik egokiena, baina hori ez bada posible eskolan bertan egitea
planteatzen da. Ekitaldi aretoan edo antzekoren batean (gimnasio, gela zabal bat...).
- Espazio eszenikoaren gutxieneko neurriak: 8m x 7m.
- 220v-ko korronte-hartunea (2000W gutxienez).
- Aldagela.
- Komuna.
- Aparkalekua.
- Ikasle kopurua: Antzezlanean antzokia edo aretoaren arabera eta elkarrizketarako 25 ikasle gehienez
(behar izanez gero bi elkarrizketa txanda egingo genituzke).
- Iraupena: 120min.
JARDUERAREN ALDERDI ARTISTIKO-KULTURALARI BURUZKO TXOSTENA
Memoria historikoa, guda zibila eta emakumea lantzen duen melodrama, antzerki fisikoaren lengoaiaz
landua umore puntuekin.
Soledad Casilda Hernáez Vargas, emakume iraultzaile gipuzkoarraren oroimena berreskuratzen duen
antzezlana. Espainiako guda zibilean faxismoari aurre egin zioten emakumeei omenaldia.
Sinopsia:
Helburu zintzo bati jarraituz goretsi zenuen lurra.
Uzkurtu barik xukatuz beti itotzen gaituen ura.
Ozenki zabaldu zenuen askatasunaren haizea.
Jakin ezazu: Andra! Zu zara bukatzen ez den sua.
Kasilda Hernaez Vargas emakume iraultzaile euskaldunak, guda zibilean eta bere bizitza osoan zehar
ideia libertarioen eta bizimodu natural baten alde borrokatu zuen.
Antzezlan honetan bere bizipenetatik bidaiatuko dugu sentimendu hori jarraitzera bultzatu zuena bilatuz.
Eszenaratzea:
Gorputza, espazioa, mugimendua eta akzioa abiapuntutzat hartuz landuko dugu antzezlana, antzerki
fisikoak eskaintzen dizkigun baliabideak uztartuz (koru lana, pantomima, zuzeneko musika eta soinu
efektuak...). Plano onirikoari trataera abstraktuagoa emango zaio eta Kasildaren bizitzaren eszenak ordea
melodrama-ren lengoaiaz landuko dira.
Momentu gogorrak taularatuko diren arren (guda zibila, errefuxiatuen esparruak...), partaideen klun
formakuntza kontuan izanda eta gure aurreko lanen ildotik, umoreak ere presentzia handia izango du
antzezlanean. Drama jasangarriagoa eginez, baina dagokion garrantzia kendu barik.
JARDUERAREN ARLO PEDAGOGIKOARI BURUZKO TXOSTENA.
Sakonki eta modu kooperatiboan hausnartzeko gaitasuna da lantzen duguna elkarrizketa filosofikorako
proposamenarekin antzerkiaren ostean, haur filosofia edo elkarrizketa filosofikoaren metodologia erabiliz
antzerkiari buruzko elkarrizketa filosofiko baten bidez. Argudioetan oinarritutako elkarrizketa, ikasleen
hausnarketa sustatzen duena elkarrizketa kooperatiboaren bidez, bai ala bai hezkuntza zentro guztietan
presente egon beharko lukeela uste dugu.
Funtsean, eta Heziberri egitasmoaren markoan, jada agiri ofizialetan agertzen diren oinarrizko zeharkako
konpetentziei modu espezifikoan heltzea aldarrikatzen dugu: ikasten ikasi eta pentsatzen ikasi,
elkarbizitzarako konpetentzia, ekimenerako konpetentzia, izaten ikasteko konpetentzia... eta elkarrizketan
oinarritutako metodologia bat erabilita, nola ez, komunikaziorako konpetentzia.
Agiri instituzional guztiek onartzen duten ezagutzaren ikuspegi konstruktibista batetik abiatuz, ezagutza
partekatua eta eraikia dela dioena alegia, hausnarketaren bidez gauzen zentsuaren bilaketa
ahalbidetzea da irakaslearen ardura nagusietako bat. Zentsua ezinbestekoa da munduaren benetako
ulermen bat lortzeko. Jakin-mina eta zentsua hezkuntzaren benetako motorrak direla deritzogu beraz. Eta
bigarrenaren bilaketa, lehendabizikotik abiatuz, guztiz ezinbestekoa da inguratzen gaituen munduaren
benetako ulermen bat izateko. Aldi berean, zentsuaren bilaketa hau ezinbestekoa da ikasleen motibazioa
lortzeko, eta bilaketa hori bera lantzea da proposamen honen xede nagusia.
Oinarrizko konpetentzietara bueltatuz, garrantzitsua iruditzen zaigu sustatu nahi dugun elkarrizketa
ereduak, lantzen ari garen guda zibilaren gaiari egiten dion ekarpenaz gain, ikasleen kooperaziorako eta
elkarbizitza demokratikorako izan dezakeen onuretaz hitz egitea. Edukiarekiko dituen onurak alde batera
orain, eta eduki hori jorratzen dugun moduari erreparatuz, esan dezakegu lehen aipatutakoen artean,
izaten ikasteko eta elkarbizitzarako konpetentziak lantzen ditugula bereziki metodologiaren izaera
dialogikoari esker.
Formakuntza etikoa, banakoen norberarekiko zein besteekiko jarrera lantzeko gai den jarduera gisa
ulertzen dugu. Izaten ikasi eta nor bere burua ezagutzeko alde batetik, eta elkarbizitza lantzeko bestetik.
Argudioetan oinarritzen den elkarrizketa kooperatiboak izaera orekatu, hausnartzaile eta kontzientzia
handiagodun gizabanakoak hezitzen lagundu dezakeela ziur gaude, beren arazoak modu arrakastatsuago
baten konpontzeko gai diren pertsonak hain zuzen.
Goitibera teatroa
2012ko ekainean osatzen da Saioa Iribarren eta Ander Basalduaren eskutik, biak Bartzelonako “Escuela
Internacional de Teatro Estudis Berty Tovías” eskolan ikasiak.
Jacques Lecoq maisu frantsesaren pedagogiari amen eginez, Goitibera konpainiaren antzerkia
mugimenduan, espazioan eta gorputzean oinarritzen da, ikuspegi ezberdinak lantzen dituelarik (kluna,
maskarak, pertsonaiak, bufoiak…).
Imanol Alvarez (Larrabetzu – 1984) - Elkarrizketa filosofikoen gidaria
Filosofian lizentziatua EHUn eta Haur hezkuntzan diplomatua Granadako unibertsitatean. Gironako
unibertsitateko “Haur filosofia” masterra eta Bigarren hazkuntzarako masterra EHUn. Espainiako haur
filosofia elkartearen formakuntza kurtso guztiak (I eta II. mailak) eta Grupiref Kataluniako haur filosofia
elkartearen formatzaileen formadore kurtsoa. Haur filosofian aditua eta Euskal Herri mailan lan egiten
duen “Jakinmin” praktika filosofikoen elkartearen lehendakaria. Azken zortzi urteetan eta gaur egun
Filosofia irakaslea bigarren hezkuntzan.
Elkarrizketa filosofiko edo haur filosofiaren metodologiaren eremuan haur eta nerabeentzako saioak
gidatzen 8 urtez: institutuan balio etikoak ikasgaia DBHko maila guztietan eta hezkuntza ez-formalean
tailer ezberdinetan Donostiako Tabakaleran, Aupatuz gaitasun handiko haurren elkartearekin, Oiartzungo
udalarentzat... Hezitzaileentzat haur filosofia formakuntzak ere eman ditu haur, Lehen eta bigarren
hezkuntzako irakasleentzat, hala nola Kutxako aisialdi programako begiraleentzat.
Saioa Iribarren (Iruñea – 1983) - Antzezlanaren zuzendari eta idazlea
Bere jaioterriko Arte eta Lanbideetako Eskolan ikasi ostean, Bartzelonara aldatu egiten da. Bertan,
besteak beste Alain Vigneauk zuzendutako arteterapia formakuntza (2005-2008) burutzen du eta Merche
Ochoaren eskutik bere klun formakuntzari hasiera ematen dio. Ikasketa eszenikoei lehentasuna emanez,
“Escuela Internacional de Teatro Estudis Berty Tovías” (2008-2011) eskolako antzerki fisikoko bi urteko
formakuntza, sormenean oinarritutako hirugarren urte batekin osatzen du, Titzzina konpainiak gidatua.
Goitibera konpainiaren sortzaile da eta bertan aktore zein zuzendari eta idazle giza lan egiten du.
Goitiberak Jacques Lecoq maisu frantsesaren pedagogia jarraitzen du, mugimenduan oinarritutako
antzerkia jorratuz, eta ikuspegi ezberdinak landuz (kluna, maskarak, pertsonaiak, bufoiak...).
Zuzendari bezala ikuskizun hauetan lan egin du: 2016-an Teatro a la Boina kolektiboaren “I’m a real
Artist” (P6-ko antzerki arinaren publikoaren saria), 2019-an Goitibera-ren “AMATXIK DIXIT” (P6-ko
antzerki arinaren Kriselu saria euskarazko piezarik onenari eta publikoaren saria), 2019/20an Logela
Multimediaren “Tartalo” umeentzako ikuskizuna, 2020an “Adela eta Martirio Bernarda Albaren etxean”,
Naita Produkzioak ekoiztua.
Zuzendutako azkenengo lana “Kasilda Bukatzen ez den sua” izan da, Goitibera Teatroa ekoiztua
2020/2021an.
Ander Basaldua (Bilbo-1984) - Aktorea
Antzerkilaria eta klun-a. Gaztarotik arte eszenikoen arlo ezberdinak (antzerkia, dantza...) ukitzen ditu,
2009an Klun-a ezagutu arte. Honek Buenos Airesera bultzatzen du, maisu anitzekin (Guillermo Angelleli,
Cristina Martí, Marcelo Katz...) ikastera. Egonaldi horretan, klun formakuntza, bestelako ikastaroekin
aberasten du; akrobazia, dantza, magia eta maskarak, besteak beste. Maskarak medio, Lecoq-en
pedagogia ezagutzen du.
Bartzelonara aldatu egiten da “Escuela Internacional de Teatro Estudis Berty Tovías” eskolan, pedagogia
horretan sakontzeko (2010-2012). Denboraldi horretan, Philippe Gaulier edo Gabriel Chamé-ren neurriko
maisuekin ikastaroak eginez klun formakuntzari jarraipena ematen dio.
Goitibera konpainiaren sortzaileetako bat da eta Teatro a la Boina kolektiboaren parte da. Aldi berean,
Transeduca, Teatro Paraíso, Markeliñe edo Laurentzi producciones bezalako ekoizle eta konpainia
ezagunen sormen ugarietan lan egin du aktore gisa.
Beste aldetik, ikastaroak ematen ditu (antzekia, kluna, maskarak…).
Leire Orbe (Barakaldo, 1988) - Aktorea
8 urterekin hasten ditu antzerki ikasketak BAI eskolan. Ondoren, Getxoko Antzerki Eskolan Arte
Eszenikoko ikasketak eta soinu-teknikariaren goi-mailako zikloa burutzen ditu.
Lástima Teatro konpainia osatzen du beraiekin honako sorkuntzetan lan eginez: Parejas o trio,
Mazedonia, The txou Must go on, El diablo del teatro. Aldi berean beste konpainiekin ere lan egin du:
Noche de Reyes (C. Baiges), Teatro mohicano (R. Barea), Planteamiento, nudo y desenlace (G.
Etxegarai).
Kamera aurrean, Goenkale telesailean parte hartzen du, bi urtez ETBko Y punto saioan lan egiten du eta
hainbat film labur egiten ditu.
Gaur egun, Barakaldoko Arimaktore antzerki aretoaren kudeaketa darama beste 7 pertsonekin batera.
Aiora Sedano (Erandio-1982) - Aktorea
12 urterekin Bonbolinak talde amateurrean hasten da Aintza Uriarte-ren zuzendaritza pean eta 2003an
aktorerik onenaren Electra saria eskuratzen du.
BAI eskolan (Bizkaiko Antzerki Ikastegia) arte eszenikoen ikasketak burutzen ditu.
Karrera bukatu aurretik Kukubiltxo konpainiarekin lanean hasten da eta “Agujeros en el cielo” filman parte
hartzen du, bestelako laburmetrai eta bideokilip eta publizitate iragarkietan bezala.
Glu-Glu, Eidabe, Hortzmuga eta Teatro Arriaga bezalako konpainiekin lan egiten du eta bere ekoizpen
propioak aurrera eramaten dituzten taldeak sortzen ditu egun horiekin lanean jarraitzen duelarik: Anodino
Teatroa, Plataforma Tirante kolektiboa eta Bibote gorriak.