Atrás GIZA EBOLUZIOA

El nombre del proyecto : GIZA EBOLUZIOA

Promotor : Jesus Tapia Sagarna

Telefono
676 49 01 43
Contacto
Jesús Tapia

Áreas artísticas que trabaja:

Patrimonio

Materias escolares con las que tiene relación:

Ciencias sociales
Que valores promueve
Bioaniztasuna, Ezagutza anatomikoa, Ingurumen baldintzak baloratzea, Giza espeziearen ezagutza, Gizatasunaren ulermena
A qué nivel de educación o edad se apunta:
Guztiak
Cuántos estudiantes pueden participar en un evento:
Gela bat
Precio por cada evento:

363 € (BEZa barne)

Descripción de la actividad:

Hasiera fasea (30'): Oinarrizko kontzeptuak, materialak eta irizpideak azalduko dira.


Garapen fasea (60'): Lau espezie hartuta (haragijaleak, belarjaleak, goi primateak eta gizakiak), bakoitzeko bi atal tematiko aurkeztuko dira: lokomozio sistema eta garezurra.

  • Azterketa errazteko diagrama anatomikoak (hezurduren eskemak) emango zaizkie.
  • Ikaslegoa 2 taldetan banaturik, atal tematiko eta hezur guztiak aztertu behar dira eta ondorio orokor batzuetara iritsi: zein da kasu bakoitzeko diseinu anatomikoa, diseinu horien logika (egokitzapenaren ikuspuntutik), eta nola erlazionatzen dira atal guztiak elkarren artean (lokomozioa eta garezurra espezie batengan eta espezieen artean).

Amaiera fasea (30'): Azterketa bukatzean emaitzak aurkeztuko dira denon artean eztabaidatzeko.

  • Jolas eta adibide praktikoen bitartez diseinu anatomiko desberdinen nondik norakoak argituko dira: lokomozio sistemak, ikusmen frontala, erpuru oposagarria, okzipitala eta bizkarrezurraren arteko artikulazioa, garun edukiera, sistema mastekatzailea eta aurpegiaren diseinu biomekanikoa.
Condiciones y recursos necesarios para realizar la actividad:

Ikastetxeak bete beharreko baldintzak

  • Areto zabal bat behar da (gimnasioa edo antzekoa). Hezurren azterketarako bi mahai handi behar dira; ondorioak eztabaidatzeko orduan, ikasleak lurrean eseri daitezke korroan; eta saio eta jolas praktikoak egiteko, aretoak toki nahikoa izan beharko du.
  • Ikasleek paperezko orriak eta boligrafoak beharko dituzte oharrak eta ideiak idazteko.

Tailerraren arduradunak bete behar dituenak:

  • Hezur eta erreplika bilduma: garezurrak (oreina, lehoia, gorila eta gizakia), beso eta eskuetako hezurrak (oreina, lehoia, gorila eta gizakia), fitxa anatomikoak/hezurduren eskemak , jolasetarako materialak (metroa, pilota, puxikak, kaskoa, etabar).
  • Garraioa eta muntaia: Tailerraren arduraduna arduratuko da bildumen eta material osagarriaren prestaketaz eta muntaiaz.

Tailerraren iraupena: 2 ordu

Informe de actividades:

Jardueraren alderdi artistiko-kulturalari buruzko txostena.

Planteamendua: 
Giza eboluzioa prozesu natural baten ondorioa da, hautespen naturalak milloika urtetan bultzatu duen egokitzapenaren emaitza, eta gaur egun ere indarrean dirauena. Gure espeziean, gainerako espezietan bezala, ingurumenak eta gizarteak eragin handia izan zuten (eta badute oraindik) gure gorputzaren diseinuan. Norberaren izaera ezagutzeko ezinbestekoa da jakitea, espezie bezala, ZER garen, NONDIK gatozen, eta ZERGATIK garen, gu, garen modukoak.

Jardueraren arlo pedagogikoari buruzko txostena.

Tailer honen helburuak dira:

  • Autokontzientzia garatzea.
  • Gorputz ezagutza.
  • Gizatasunaren kontzientzia hartzea, norbanako naiz espezie mailan.
  • Ingurumenak eta gizarte-testuingurak gugan daukaten eraginaz konturatzea.
  • Gizakion arteko berdintasunak azaleratzea, eta, aldi berean, aniztasunarekiko errespetua sustatzea.
  • Ingurumenaren eta Gizatasunaren zaintza.

Metodologiaren aldetik:

  • Ikastetxeetara zientzia bildumak eta baliadideak hurbiltzea (diagramak, hezurrak eta erreplikak)
  • Gazteei zientzia eta maila teknikoko kontzeptuak ulertzen laguntzea
  • Jarduera praktikoen bidez kontzeptu teknikoak azaltzea
Trayectoria profesional del autor de la propuesta

Jesus Tapia arkeologo profesionala da eta esperientzia zabala dauka Historiaurrea eta Arkeologiari buruzko hitzaldiak eta tailerrak ematen. Dozenaka tailer eman ditu Euskal Herriko udal, ikastetxe eta Kultur Etxeetan, Altamirako Museoan, eta Common Cultural Connections proiektuan (Creative Europe-Culture Sub-programme 2014-2020)