Breadcrumb

Asset Publisher

Back Errekalde eta Galarreta arteko bidegorri berriaren proiektua onartuta, lanak urrian hasiko dira

Errekalde eta Galarreta arteko bidegorri berriaren proiektua onartuta, lanak urrian hasiko dira

Aldundiak GI-2132 errepidearen paraleloan egingo den bizikleta eta oinezkoen ibilbidearen lizitazioa onartu du. Azpiegitura honek mugikortasun jasangarria sustatuko du eta bide segurtasuna hobetuko du Donostia, Hernani eta Lasarte-Oria lotuz. Zati batean “Euskadiko 2021-2027 EGEF” Europako funtsekin kofinantzatuta dago.

2025/05/30
Gipuzkoako Foru Aldundia

Gipuzkoako Foru Aldundiak argi berdea eman dio Errekaldeko biribilgunea (Donostia) eta Galarretako eremua (Hernani) lotuko dituen bizikleta eta oinezkoen ibilbide berria eraikitzeko proiektuaren lizitazioari, herrien arteko elkargune garrantzitsu bat artikulatu eta integratuko duena. Jarduketak 4.651.572,98 euroko aurrekontua du, eta 2025eko urrian hastea aurreikusten da, eta 15 hilabeteko epea izango du gauzatzeko. Proiektu honen helburu nagusia da mugikortasun jasangarria sustatzea, bide segurtasuna hobetzea eta irisgarritasuna indartzea, oinez edo bizikletaz Donostia, Hernani eta Lasarte-Oria arteko joan-etorriak erraztuz. Bidegorri berriak lotura arina sortuko du garraiobide desberdinen artean, eta zirkulazio segurua bermatuko du.

1.240 metroko luzerarekin eta 3 metroko zabalerarekin, lizitatutako ibilbide berria GI-2132 errepidearekiko paraleloan joango da, galtzadatik hormigoizko segurtasun hesien bidez bereizita. Azpiegiturak puntu estrategikoak lotuko ditu, hala nola Errekaldeko Euskotreneko geltokia, Chillida-Leku museoa, Galarretako zentro teknologikoa, Mondragon Unibertsitateko campusa eta industrialderako etorkizuneko sarbidea, nodo berri bat finkatuz; enpresak, unibertsitateak, merkataritza eta bizitokiak integratuz, eta trenaren, bizikletaren, oinezkoen eta ibilgailuen arteko benetako intermodalitatea ahalbidetuz.

GI-2132 errepidearekin egokitzapena

Bidegorria egiteko, egungo GI-2132 errepidean egin beharko da jarduketa. Bizikletentzako eta oinezkoentzako plataforma berria ezarri ahal izateko, galtzadaren neurriak doituko dira, eta, beharrezkoa den lekuetan, handitu egingo da, eustorma txikiak eraikiz. Chillida-Lekurako eta Lore Tokirako sarbideen arteko zatian, museoaren ingurunean ahalik eta eragin txikiena izateko, errepidea zertxobait bat mugituko da ezpondarantz.

Kutxa Ekoguneko sarbideko pasabidea maila berean gauzatuko da, eta, ondoren, bigarren ingurabideko bidezubiaren estribuaren oinean dagoen plataforma goratuarekin lotuko da. Ibilbidea Hernaniko Udalak laster zerrategiaren ondoan egingo duen biribilgune berrian amaituko da. Galarretako biribilgunera arteko 250 metroak udalak egingo ditu ondoren, eta Aldundiak finantzatuko ditu, bi erakundeen arteko lankidetza-hitzarmen baten esparruan.

Trafikoan ahalik eta gutxien eraginez

GI-2132 errepideak 15.000 ibilgailuko batez besteko trafiko-intentsitatea du egunero, eta, beraz, obrak dirauen bitartean errepidearen eraginkortasuna mantentzea aurreikusten du proiektuak. Bi errei mantenduko dira (noranzko bakoitzeko bat), eta, txandakako pasabideak egin behar direnean, zirkulazio-intentsitate txikiko ordu-tarteetara mugatuko dira.

Gainera, bidegorri berriaren ibilbide osoa 52 argi-punturen bidez argiztatuko da, ibilbidearen segurtasuna indartuz, bai oinezkoentzat, bai txirrindularientzat.

  

5015