Jasangarritasunak joera izateari utzi eta enpresen zutabe estrategiko bihurtu da
Jasangarritasunak joera izateari utzi eta enpresen zutabe estrategiko bihurtu da
Andy Stalman, Paula Fernández Ochoa, Jacob Petrus eta José Ignacio Asensio izan dira Tabakaleran jasangarritasuna, komunikazio klimatikoa eta eraldaketa soziala uztartzen dituen jardunaldiaren protagonistak.

"Gipuzkoa Zaindu" elkarrizketetan, jasangarritasunarekiko eta ekintza klimatikoarekiko interes soziala berretsi da.
Tabakalerako auditoriumak kartel osoa eskegi du gaur, Gipuzkoako Foru Aldundiko Jasangarritasun Departamentuak antolatutako "Gipuzkoa Zaindu" elkarrizketen edizio berri bat hartzeko. Gipuzkoa Zaindu lelopean, jardunaldiak erreferentziazko hiru hizlari bildu ditu – Andy Stalman, Paula Fernández Ochoa eta Jacob Petrus – jasangarritasunari, markei eta komunikazio klimatikoari buruzko diziplina anitzeko elkarrizketa batean.
José Ignacio Asensio Jasangarritasun diputatuak moderatu du bilera. Bere hitzaldian, gogoeta-gune horien funtsezko zeregina nabarmendu nahi izan du, herritarrak egungo erronka handietan inplikatzeko. "Askotan ez da neurrietatik bakarrik bizi, sentsazioetatik baizik, eta oraindik egiteko asko dagoela iruditzen zaigu. Klima-aldaketa ez da ingurumen-erronka hutsa, baizik eta gure bizitzeko, ekoizteko eta erlazionatzeko modua birpentsatzeko aukera bat. Foru Aldundian politika zehatzak lantzen ari gara, hala nola tokiko energia-komunitateak edo FAGORekin eta Aretxabaletako Udalarekin duela gutxi sinatutako hitzarmena District Heating bat bultzatzeko, baina pentsamolde kolektiboaren aldaketa ere behar dugu. Gaurkoa bezalako jardunaldiak funtsezkoak dira kontzientzia sortzeko eta gizarte-aldaketa hori pizteko inspiraziotik eta konpromiso partekatutik abiatuta”.
Andy Stalman brandingaren munduko nazioarteko erreferenteak nabarmendu duenez, "kaos ekonomikoaren garaian, marka ez da luxu bat, salbamendu bat baizik", eta jasangarritasuna ardatz estrategiko gisa txertatzeko deia egin die euskal enpresa txiki eta ertainei. "Markek benetako eraldaketaren motorra izateko aukera dute, ez bakarrik ekonomikoa, baita soziala eta ingurumenekoa ere", adierazi du.
Paula Fernández Ochoa marka pertsonalean eta muturreko kirolean adituak gogoeta egin du "ez dagoela kanpo jasangarritasunik barne orekarik gabe", eta balio jasangarriekin benetako marka koherenteak garatzeko gakoak partekatu ditu. "Jasangarritasuna osasun mentaleko kontua ere bada, etengabeko nekerik gabe bizitzekoa", gogorarazi du.
Bestalde, Jacob Petrus klima-dibulgatzaile eta “Aquí la Tierra” programaren aurkezleak krisi klimatikoaren eta desinformazioaren testuinguruan zorroztasunez komunikatzearen garrantziaz ohartarazi du. "Klima ere entretenigarria izan daiteke egia zientifikoa galdu gabe. Egunetik egunera gizarte kontzientziatuagoa sumatzen dugu, baina baita buloen arriskupean dagoena ere”, adierazi du.
Jardunaldian zehar, Aldundiak, FAGORek eta Aretxabaletako Udalak lortu berri duten akordioa bezalako esperientziak ere jorratu dira. Akordio horren bidez, energia aurreztuko duen district heating berokuntza sistema bat jarriko da martxan, klima aldaketaren aurkako borrokan lankidetza publiko-pribatuaren adibide gisa. "Gipuzkoa Zaindu" sendotu egin da, bai eta gogoeta partekaturako gune bat ere, etorkizunari tokiko ekintzatik eta konpromiso globaletik begiratzeko.
4198