Back MUGA IMAGINARIOAK
Lantzen dituen arlo artistikoak:
Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:
2.577,88 € (BEZa salbuetsita)
Jardueraren alderdi artistiko kulturalari buruzko txostena.
Adostasuna dago baieztapen honetan: bakean eta giza duintasunean oinarritutako gizartea, non bizikidetza harmoniatsua dagoen, giza eskubideen errespetuan oinarritutako gizartea da. Hala ere, azken urteotan, sistema demokratiko sendoak dituzten herrialdeetan ere, ikusezinak diren muga berriak agertu dira, gizarte-taldeak beren sustrai kulturalengatik zatitu, estigmatizatu eta kriminalizatu ere egiten dituztenak.
Sarritan, bizi garen "krisi" eta "mehatxu globalen" garaiak aitzakiatzat hartuz, betirako eraitsi uste genituen harresiak berriro altxatu dira. Komunikabideek panorama mehatxagarria erakusten digute, "Kanpokoekiko" irudi estereotipatua sortzen duena. Batzuetan, gure bizilaguna "persona non grata" bihurtzen da bere familia beste arraza batekoa, beste herrialde batekoa edo beste erlijio batekoa delako. Haztegi horretan sortzen da arrazakeria eta xenofobia migratzaileekiko, errefuxiatuekiko eta kultura-talde desberdinekiko, hala nola ijitoen komunitatearekiko, azken mendeetan gure gizartearen parte izan baitira.
Bizikidetza baketsua lortzeko, gizarte bateko talde guztien kultura-eskubideak eta adierazpen artistikoa bermatu egin behar dira.
Kultura-eskubideak kulturaren demokratizazioa bermatu nahi duten eskubide guztiak dira, sarbide unibertsaletik hasi eta herritar guztien kultura-bizitzan parte-hartze aktiboa izateraino. Hau da, kultura-adierazpen guztiak estimatu, errespetatu, sustatu eta ordezkatu behar dira kultura-bizitza publikoan, eta hori da PNUDek kultura-askatasun gisa definitzen duena. Kultura-aniztasuna aberastasun- eta aurrerapen-iturri gisa aintzatesten laguntzeak pertsonak desberdintasunekiko errespetuzkoagoak izatera bultzatzen du, bizikidetzan oinarritutako balioetan oinarritutako bizibidea eraikitzera irekiz.
Baina pertsonok esanahia sortu behar dugu, gure berehalako errealitateari zentzua eman, askotariko kultura-ondare hori aintzat hartu eta errespetatu ahal izateko. Lurralde berean elkarrekin bizi diren kultur taldeei beren diskurtso-prozesuak egiten laguntzeko moduak aurki ditzakegu, bai eta ondorio egokiagoak ere. Hori egiteko, hainbat kultura eta iritzi dituzten pertsonen arteko istorioak, imajinatuak eta elkarlanean garatuak eraiki daitezke, horien barruan ikuspuntu askotarako topagune bat sortzeko.
Elkarlanaren bidez istorioak sortuz, gure nortasun kolektiboa moldatzen duen eta gizaki gisa dugun asmoarekin lotzen gaituen elkar ulertzearen oinarriak eraikitzen ditugu. Gatazkak konpontzeko ikuspegi narratiboek lagundu egiten diete gizarte multikulturalei talde bakoitzaren "egiarekiko" kezka alde batera uzten, denbora batez aurreiritzietatik kanpo mantenduz eta beren historia besteen istorioekin nola lotzen den aztertuz. Horrela, artea eta sormena kulturalki inklusiboa den eskaera-tresna gisa ikus daitezke.
Gaur egungo narratibaren tresna nagusietako bat elkarlaneko arte digitala da, identitate kulturala adierazteko, jakintzak transmititzeko eta gaur egungo gizartean berritzeko gaitasuna duten praktika tradizionalak berrbisitatzeko modu gisa. Hala, kultura-eskubideak erabiliz –Bizitza artistikoan parte hartuz eta kultura-nortasuna adieraziz–, aurrera egin daiteke arriskuan dauden kolektiboen giza eskubideak errespetatzeko eskaeretan, eta aniztasuna aintzat hartuko duten eta gizarte multikulturaletan bizikidetza sustatuko duten publiko berrien sorrera sustatu.
Jardueraren esparru pedagogikoari buruzko txostena
Elkarrekin ikasten beste mundu posible bat sortzen
Gaur egungo gizartean, askotan "ezagutzarena eta informazioarena" bezala definitzen dena, gero eta konplexuagoa eta askotarikoagoa baita, aldaketa handiak sartzen dira prestakuntza-ereduetan. Ikuspegi horretatik, ezagutza "konstruktu" itxi gisa ulertzen bada ere, gizartea eraldatzeko hezkuntzak ikaskuntza malgua bultzatu behar du, baina irizpide fidagarri eta justifikatuek araututa, eta ezagutza prozesu eraikitzaile, sortzaile eta kolaboratibo gisa planteatuta.
Vedi pedagogia, beraz, post-konstruktibismoaren barruan sar daitezkeen hainbat eskolatan inspiratzen da, zehazki sormenaren pedagogian eta kooperatiba-gelan. Bere oinarri teorikoak Vigotskyren Constructivismo Social, Johnson anaien interdependentzia Positiboa, Ausubelen Ikaskuntza Garrantzitsua, Kennedy eta Eberharten Enjambres Inteligentzia eta Gardnerren Adimen Anizkoitzen Teoria bezalako lanetan oinarritzen dira.
Horiek eta ikuspegi pedagogiko eta soziologiko askok erakutsi dute elkarlaneko ikaskuntzaren testuinguruetan subjektuak banako gaitasunen batura baino errendimendu-maila handiagoa lortzen duela; hori sinergia gisa defini daiteke (talde-lan baten errendimendua osagaien banakako errendimenduen batura baino handiagoa da). Era berean, ikaskuntza sortzaileak ezagutza eta gaitasunen garapena eta aplikazio-prozesuak pribilegiatzen ditu.
Elkarrekin ikastea artea eta sormena aniztasunean, tolerantzian eta ekitatean oinarritutako bizikidetzaren aldeko gizarte-eraldaketarako tresna gisa erabiltzeko moduei buruzko eztabaidarako eta hausnarketa-ekintzarako espazio bat sortzean oinarritzen da. Baterako ikaskuntzaren balioa hezitzailea, soziala eta kulturala da, baina zati horien batura baino gehiago da. Horrelako prozesuek norbanakoaren talentua, lidergoa eta autonomia sustatzen dituzte, baina baita talde-lana eta guztien ongiaren ideia ere.
Elkarrekin sortzea ikasitakoa dinamizatzeko modurik onena dela ulertzen dugu. Gazteek taldean zehazten ari diren irtenbide posibleei ideiak eta balio erantsia emango dien artea elkarlanean sortzeko duten gaitasuna sustatzen du, artearen eta komunikazioaren bidez beren azken errealitateari eragiten dioten gizarte-arazo zehatzei erreferentzia eginez.
Parte hartzen duten gazteek inguruan duten mundua sormenez pentsatzen eta status quoa zalantzan jartzen ikasten dute. Ekimen honek, beraz, erakutsi nahi du gizartea eraldatzeko konpromisoa nola artikulatu behar den kulturen arteko komunikaziorako espazio dinamikoen bidez; horrela, ondare sinboliko eta sortzaile hori aktibatzea da gaurko gakoa biharko gizarteentzat.