Saltar al contenido
Abrir menú ES
Buscar
Atrás

Aisialdia eta ikus-entzunezko edukien kontsumoa

 

Aisialdia eta ikus-entzunezko edukien kontsumoa

Euskera

EUSKARAZKO IKUS-ENTZUNEZKO PRODUKTUEN HARRERA APALA DELA AZALERATU DU IKERKETAK, GIPUZKOAKO ESKUALDEEN ARTEAN ALDE NABARIAK IDENTIFIKA DAITEZKEEN ARREN

Eskola egun batean, zer egiten du nerabe batek bere denbora librean? Asteburu edo jaiegun batean, zer egiten du denbora librean?

$azpititulua.getData()

Eskola egunetan denbora gehien etxetik kanpo lagunekin ematen dutela diote nerabe gipuzkoarrek, ordubete eta laurden inguru batezbeste (77 minutu). Jarraian, txateatzea, txiokatzea, eta bereziki, adiskideekin WhatsApp bidez aritzea –ordubete pasatxo (67 minutu)– dute gustuko. Telebistaren inguruan biltzekoak ere badira. Gurasoekin eta anai‑arrebekin ikusten dute gehien telebista, ordubete kasik (54 minutu). Edozelan ere, bakarrik edo lagunekin egiten duten telebista kontsumoa (48 minutu) ere paretsua da. Ondoren, ia-ia maila berean, bideojokoak (46 minutu) leudeke. Sarri, adiskideak edo anai‑arrebak lagun hartuta, bideojokoetan aritzen baitira nerabeak. Guraso eta anai‑arrebekin jolasean ibiltzeko tarterik ere, ordu erdi inguru (32 minutu), badute. Antzeko denbora (31 minutu) igarotzen dute bideoak bakarrik edo lagunekin ikusten. Halaber, zinemara gutxi doaz. Dena dela, sormenarena da azken tokia. Izan ere, nerabeek denbora tarterik txikiena (21 minutu) eskaintzen diote bideoak, argazkiak eta bestelakoak sortu eta partekatzeari.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Datuak eskualdeka aztertuz gero, hainbat kontu aipagarri aurki daitezke. Lehenik eta behin, nerabeek etxetik kanpo lagunekin beste eskualdeetan baino nabarmen denbora gehiago, ordu eta erdi pasatxo batezbeste (96 minutu), ematen dutela Tolosaldean. Txateatu, txiokatu eta WhatsAppean aritzeari tarterik handiena eskaintzen diotenak, aldiz, Debabarreneko nerabeak (75 minutu) dira. Telebista familia artean ikusteko ohiturari erreparaturik, Urola Kostan (61 minutu) du indarrik gehien. Bideoak bakarrik edo lagunekin ikusteari dagokionez, Debagoieneko gazteak dira denbora gutxien (21 minutu) igarotzen dutenak. Azkenik, sormena ardatz hartuta, azken hauek ere dira denbora gutxien (14 minutu) pasatzen dutenak.

Euskal Herriko Unibertsitateko IMG/MAC taldearen ikerketak nerabe gipuzkoarrek sortu eta kontsumitzen dituzten ikus-entzunezko edukiak ditu ardatz. Eskualdekako diagnostiko sakon honetan hamabi eta hamasei urte arteko gazteen joera eta ohiturak izan dira aztergai, euskarak jokatzen duen paperari arreta berezia eskainiz. Analisiaren lagina 60 ikastetxek osatu dute, banaketa geografikoa eta hezkuntza maila (DBHko lau ikasketa mailak) aintzat hartuta. Orotara, 2.426 inkesta egin dira B eta D ereduetako 120 talderen artean. Ikerketa kuantitatiboan lortutako emaitzak berretsi dituzte lau eskualdetan antolatutako focus group edo eztabaida-taldeek.

Ondoren, ikerketaren beste atalak kontsultatzeko linkak aurkituko dituzu:

IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN KONTSUMOA

EDUKIAK KOMUNIKATZEA, PARTEKATZEA ETA IRUZKINTZEA

IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN SORKUNTZA

HEZKUNTZA EZ OFIZIALA: EUSKARAZKO INFORMAZIO ITURRIEN KONTSUMOA ETA SORKUNTZA

EZTABAIDA TALDEAK

 

Contenidos con Temática Euskera .

CONTENIDO RELACIONADO

Hi Gazte! Lehiaketaren sari banaketa

Hamabi hilabetez lurraldeko sei ikastetxetako 300 bat ikaslek formazioa jaso dute ikus-entzunezkoen sorkuntzan, gero beren lanak sortu, ekoiztu eta sareratu ahal izateko.

Saber más

Abre sus puertas 2deo

Tabakaleran kokatzen den euskarazko ikus-entzunezkoen laborategiak eta Etorkizuna Eraikiz ekimenak aurreikusten dituen sei erreferentziazko zentroetako bat ireki da.

Saber más

Congreso Etorkizuna Eraikiz
Tabakalera. 19/10/2017

Egun bat gogoeta egiteko, esperientziak partekatzeko, besteengandik ikasteko, elkar ikusteko, prozesuak aztertzeko eta aberasteko, egitasmoak ezagutzeko... Azken finean, egitasmo guztiek dute aurrera egiten jarraitzeko egun bat.

Saber más

Tendencias audiovisuales británicas

Garazi Goia, experta en estrategia audiovisual y con amplia experiencia en el mercado televisivo anglosajón, ha hablado sobre las tendencias de los contenidos audiovisuales británicos y las oportunidades de los producidos en euskera.

Saber más

¿Qué oportunidades tienen los contenidos producidos en euskera?

Garazi Goia, experta en estrategia audiovisual y con amplia experiencia en el mercado televisivo anglosajón, ha hablado sobre las tendencias de los contenidos audiovisuales británicos y las oportunidades de los producidos en euskera.

Saber más

Telebista publikoak ikus-entzunezkoen aro digitalean: zein erronken aurrean aurkitzen dira?

Elena Puigrefagut Europako telebista publikoen elkarteko (EBU) teknologia eta berrikuntza arduraduna da. Telebista publikoak ikus-entzunezkoen aro digitalean: zein erronken aurrean aurkitzen diren eta horrek edukien sorkuntzan nola eragiten dien.

Saber más

JarriON, euskarazko ikus-entzunezkoen chromecast-a.

Luistxo Fernandezek JarriON euskarazko ikus-entzunezkoen chromecast-a aurkeztu du. JarriON

Saber más

Gipuzkoako nerabeen ikus-entzunezko kontsumo ohiturak

Ainhoa Fernandez de Arroyabe EHUko ikerlariak Gipuzkoako nerabeen (12-16) ikus-entzunezko kontsumo ohiturei buruz egindako azterketen emaitzak azaldu ditu.

Saber más

Nerabe-istorioekin nola asmatu?

Ingvill Marie Nyborg ekoizle norvegiarra, Skam telesail entzutetsuaren sortzailea eta haren aurrekaria izan zen Mia telesail arrakastatsuaren ekoizlea

Saber más

Atrás

Aisialdia eta ikus-entzunezko edukien kontsumoa

 

Aisialdia eta ikus-entzunezko edukien kontsumoa

Euskera

EUSKARAZKO IKUS-ENTZUNEZKO PRODUKTUEN HARRERA APALA DELA AZALERATU DU IKERKETAK, GIPUZKOAKO ESKUALDEEN ARTEAN ALDE NABARIAK IDENTIFIKA DAITEZKEEN ARREN

Eskola egun batean, zer egiten du nerabe batek bere denbora librean? Asteburu edo jaiegun batean, zer egiten du denbora librean?

$azpititulua.getData()

Eskola egunetan denbora gehien etxetik kanpo lagunekin ematen dutela diote nerabe gipuzkoarrek, ordubete eta laurden inguru batezbeste (77 minutu). Jarraian, txateatzea, txiokatzea, eta bereziki, adiskideekin WhatsApp bidez aritzea –ordubete pasatxo (67 minutu)– dute gustuko. Telebistaren inguruan biltzekoak ere badira. Gurasoekin eta anai‑arrebekin ikusten dute gehien telebista, ordubete kasik (54 minutu). Edozelan ere, bakarrik edo lagunekin egiten duten telebista kontsumoa (48 minutu) ere paretsua da. Ondoren, ia-ia maila berean, bideojokoak (46 minutu) leudeke. Sarri, adiskideak edo anai‑arrebak lagun hartuta, bideojokoetan aritzen baitira nerabeak. Guraso eta anai‑arrebekin jolasean ibiltzeko tarterik ere, ordu erdi inguru (32 minutu), badute. Antzeko denbora (31 minutu) igarotzen dute bideoak bakarrik edo lagunekin ikusten. Halaber, zinemara gutxi doaz. Dena dela, sormenarena da azken tokia. Izan ere, nerabeek denbora tarterik txikiena (21 minutu) eskaintzen diote bideoak, argazkiak eta bestelakoak sortu eta partekatzeari.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Datuak eskualdeka aztertuz gero, hainbat kontu aipagarri aurki daitezke. Lehenik eta behin, nerabeek etxetik kanpo lagunekin beste eskualdeetan baino nabarmen denbora gehiago, ordu eta erdi pasatxo batezbeste (96 minutu), ematen dutela Tolosaldean. Txateatu, txiokatu eta WhatsAppean aritzeari tarterik handiena eskaintzen diotenak, aldiz, Debabarreneko nerabeak (75 minutu) dira. Telebista familia artean ikusteko ohiturari erreparaturik, Urola Kostan (61 minutu) du indarrik gehien. Bideoak bakarrik edo lagunekin ikusteari dagokionez, Debagoieneko gazteak dira denbora gutxien (21 minutu) igarotzen dutenak. Azkenik, sormena ardatz hartuta, azken hauek ere dira denbora gutxien (14 minutu) pasatzen dutenak.

Euskal Herriko Unibertsitateko IMG/MAC taldearen ikerketak nerabe gipuzkoarrek sortu eta kontsumitzen dituzten ikus-entzunezko edukiak ditu ardatz. Eskualdekako diagnostiko sakon honetan hamabi eta hamasei urte arteko gazteen joera eta ohiturak izan dira aztergai, euskarak jokatzen duen paperari arreta berezia eskainiz. Analisiaren lagina 60 ikastetxek osatu dute, banaketa geografikoa eta hezkuntza maila (DBHko lau ikasketa mailak) aintzat hartuta. Orotara, 2.426 inkesta egin dira B eta D ereduetako 120 talderen artean. Ikerketa kuantitatiboan lortutako emaitzak berretsi dituzte lau eskualdetan antolatutako focus group edo eztabaida-taldeek.

Ondoren, ikerketaren beste atalak kontsultatzeko linkak aurkituko dituzu:

IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN KONTSUMOA

EDUKIAK KOMUNIKATZEA, PARTEKATZEA ETA IRUZKINTZEA

IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN SORKUNTZA

HEZKUNTZA EZ OFIZIALA: EUSKARAZKO INFORMAZIO ITURRIEN KONTSUMOA ETA SORKUNTZA

EZTABAIDA TALDEAK

 

Contenidos con Temática Euskera .

CONTENIDO RELACIONADO

Hi Gazte! Lehiaketaren sari banaketa

Hamabi hilabetez lurraldeko sei ikastetxetako 300 bat ikaslek formazioa jaso dute ikus-entzunezkoen sorkuntzan, gero beren lanak sortu, ekoiztu eta sareratu ahal izateko.

Saber más

Abre sus puertas 2deo

Tabakaleran kokatzen den euskarazko ikus-entzunezkoen laborategiak eta Etorkizuna Eraikiz ekimenak aurreikusten dituen sei erreferentziazko zentroetako bat ireki da.

Saber más

Congreso Etorkizuna Eraikiz
Tabakalera. 19/10/2017

Egun bat gogoeta egiteko, esperientziak partekatzeko, besteengandik ikasteko, elkar ikusteko, prozesuak aztertzeko eta aberasteko, egitasmoak ezagutzeko... Azken finean, egitasmo guztiek dute aurrera egiten jarraitzeko egun bat.

Saber más

Tendencias audiovisuales británicas

Garazi Goia, experta en estrategia audiovisual y con amplia experiencia en el mercado televisivo anglosajón, ha hablado sobre las tendencias de los contenidos audiovisuales británicos y las oportunidades de los producidos en euskera.

Saber más

¿Qué oportunidades tienen los contenidos producidos en euskera?

Garazi Goia, experta en estrategia audiovisual y con amplia experiencia en el mercado televisivo anglosajón, ha hablado sobre las tendencias de los contenidos audiovisuales británicos y las oportunidades de los producidos en euskera.

Saber más

Telebista publikoak ikus-entzunezkoen aro digitalean: zein erronken aurrean aurkitzen dira?

Elena Puigrefagut Europako telebista publikoen elkarteko (EBU) teknologia eta berrikuntza arduraduna da. Telebista publikoak ikus-entzunezkoen aro digitalean: zein erronken aurrean aurkitzen diren eta horrek edukien sorkuntzan nola eragiten dien.

Saber más

JarriON, euskarazko ikus-entzunezkoen chromecast-a.

Luistxo Fernandezek JarriON euskarazko ikus-entzunezkoen chromecast-a aurkeztu du. JarriON

Saber más

Gipuzkoako nerabeen ikus-entzunezko kontsumo ohiturak

Ainhoa Fernandez de Arroyabe EHUko ikerlariak Gipuzkoako nerabeen (12-16) ikus-entzunezko kontsumo ohiturei buruz egindako azterketen emaitzak azaldu ditu.

Saber más

Nerabe-istorioekin nola asmatu?

Ingvill Marie Nyborg ekoizle norvegiarra, Skam telesail entzutetsuaren sortzailea eta haren aurrekaria izan zen Mia telesail arrakastatsuaren ekoizlea

Saber más