Ogi-apurra

Eduki publikatzailea

Gipuzkoako Foru Aldundiak Alegia hegoaldeko sarrerako segurtasuna hobetuko du

Gipuzkoako Foru Aldundiak Alegia hegoaldeko sarrerako segurtasuna hobetuko du

330.639,37 euroko aurrekontuarekin eta hiru hilabeteko exekuzio-epearekin, GI-2133 errepidean, Errotaldeko egungo bidegurutzean biribilgune bat eraikitzea aurreikusten du proiektuak.

2022/05/13
Foto Gipuzkoako Foru Aldundiak...

Aintzane Oiarbide Alegiko biribilgunea aurkezten


Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatua Alegian izan da gaur, Gipuzkoako Foru Aldundiak Errotalden eraikiko duen biribilgunearen proiektua aurkezteko. Hilabete honen hasieran Gobernu Kontseiluan proiektuaren lizitazioa onartu ondoren, obrak irailean hasiko lirateke eta biribilgunea azarorako amaituta egongo litzateke, diputatuak zehaztu duenez.

            Oiarbidek gogorarazi duenez, 1991n GI-2133 errepidearen saihesbidea eraiki zen Alegian, hirigunea ekialdetik inguratzen duena GI-2131 errepidearekin lotu arte. Proiektu horren esparruan, aipatutako GI-2133 errepidearen 18,750 kilometroan T formako bidegurutze bat egin zen Alegiako herrigunera hegoaldetik sartzeko, eta puntu horretan esku hartuko da orain. 2000. urtean bidegurutze hori zabaldu egin zen, eta 2014ko udan hainbat irlatxo eta itxaroteko erdiko errei bat eraiki ziren Amezketatik iristen diren ibilgailuak babesteko.

            Hala ere, bidegurutzearen inguruan dagoen abiadura handiaren ondorioz, Aldundiak bidezoru hori biribilgune bihurtzea erabaki du, bide-segurtasuna hobetzeko, foru diputatuak azaldu duenez. Erreferentziako proiektuan definitutako biribilguneak 32 metroko diametroa du kanpoko lerro zurian, 7 metroko eraztun-zabalera, 0,50 metroko kanpoko bazterbidea eta 2,00 metro zapalgarriko barne-bazterbidea. Era berean, bidegurutzearen ondoan dagoen enpresa baten instalazioetatik hurbil egoteak eta Amezketa ibaiak egitura baten gainean duen estaldurak biribilgunearen diseinua baldintzatzen dute, eta, beraz, instalazioa egokitu egiten da dagoeneko urbanizatuta dagoen plataforma aprobetxatzeko eta euste-sistemak kokatzeko, estalduraren ertzei distantzia nahikoa uzteko.

            Intersekzioaren inguruetan zirkulazio-abiadura handia da. Lau adar egotea 300 metro baino gutxiagotan (P.K. 18,680 GI-3620 errepidearekin, 18,750 Alegiara, 18,850 Etxetxulora eta 18,920 Beistinera), segurtasun-arrazoiengatik, abiadura hori moteltzea bermatzea komeni da. Gainera, EDERFIL BECKER enpresaren aparkalekua eta instalazioak galtzadaren kontrako aldeetan daudenez, oinezko askok zeharkatzen dute.

            Horregatik, zonaldeko bide-segurtasuna hobetzeko, komenigarritzat jo dugu elkargune hori biribilgune bihurtzea, Bide Azpiegituretako diputatuak adierazi duenez. Halaber, proiektuak aurreikusten du euste-sistema egokitzea, inguruko seinaleak aldatzea elkargunearen diseinu berrira egokitzeko, EDERFIL BECKER aparkalekuko sarrerak eta irteerak ordenatzea, eta, azkenik, biribilgunea argiztatzea, lau besoko farola zentratu baten bidez, Oiarbidek amaitu du.

  

212