Atzealdea LEZO-DONIBANE BIDEGORRIAK 280.000 PERTSONA KONEKTATUKO DITU ETA SEGURTASUNAREN ARLOKO AURRERAPENAK IZANGO DITU

LEZO-DONIBANE BIDEGORRIAK 280.000 PERTSONA KONEKTATUKO DITU ETA SEGURTASUNAREN ARLOKO AURRERAPENAK IZANGO DITU

LEZO-DONIBANE BIDEGORRIAK 280.000 PERTSONA KONEKTATUKO DITU ETA SEGURTASUNAREN ARLOKO AURRERAPENAK IZANGO DITU

LEZOko Bidegorriaren proiektua

  • 1.500.000 euroko exekuzio-aurrekontuarekin, Lezo eta Donibane arteko bidegorriaren azken tarteko 270 metroek hiru udalerri eta 280.000 pertsona lotuko dituen azpiegitura sozial bat sortzea ekarriko dute, Pasaiako badiaren inguruko mugikortasun aktiboaren zirkuitua osatuz eta eremua eraldatzeko eta biziberritzeko prozesuan beste urrats bat emanez.

  • Obrak apirilerako aurreikusita zeuden, eta 5 hilabeteko iraupena izango dute. Obrak uztailera arte atzeratu behar dira, Mugikortasun Departamentuarekin zerikusirik ez duten arrazoiengatik. Frantziako Tourraren etapa GI-3440 errepidetik igarotzeak administrazioak lankidetzan aritzera behartzen ditu, eta ezingo da obrarik izan kirol-ekitaldi horren ibilbidean. Nolanahi ere, herritarrek abenduan izango dute erabilgarri.

 

  • Rafaela Romero: «Trazadura hori egiteko, badia lotzen duen eta pertsonak konektatzen dituen azpiegitura % 100 soziala bat sortu behar da, eremu osoko mugikortasun aktiboa nabarmen hobetzeko. Legealdiko erronkak betetzen jarraitzen dugu mugikortasun demokratiko, seguru, ekologiko, sozial eta osasungarrian; eta urrats horrekin, Pasaia eta Pasaialdea berroneratzeko eta biziberritzeko prozesuan ere bat egin dugu».

Donostia, 2023ko urtarrilaren 19a.- Rafaela Romero Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatuak Lezo eta Donibane arteko bidegorriaren hirugarren eta azken zatia aurkeztu du prentsaurreko batean. Tarte horrek, aldi berean, Pasaiako Badiaren inguruko mugikortasun aktiborako trazadura osatzen du, eta, horrela, Pasaiako eta Pasaialdeko herritarren eskaria gauzatu da, hau da, badia osoa lotuko zuen bidegorria eraikitzea.

Obrak uztailera arte atzeratu behar dira, Mugikortasun Departamentuarekin zerikusirik ez duten arrazoiengatik. Izan ere, Frantziako Tourraren etapa GI-3440 errepidetik igarotzen da, eta horrek administrazioak lankidetzan aritzera behartzen ditu, kirol-ekitaldi hori igarotzen den ibilbidean ezingo baita obrarik izan. Nolanahi ere, herritarrek abenduan izango dute bidegorria erabilgarri. Bertan, bizikleta-oinezkoentzako bide berri bat ezartzea aurreikusten da, 270 metroko luzerakoa eta 3 metroko zabalera erabilgarrikoa, GI-3440 foru errepidearen galtzadaren ondoan.

Rafaela Romerok oinezko eta bizikleten mugikortasunean funtsezkoa den proiektu baten garrantzia azpimarratu du: «Izan ere, herriguneen arteko mugikortasun aktiboko interkonexioaz gain, aurrerapauso handia da segurtasunaren arloan. Proiektuak oinezkoentzako espazioa nabarmen zabaltzea aurreikusten du, eta ibilbidea bizikletaz osatu nahi dutenei espazio seguruago bat eskaintzea, galtzadatik aparte».

Obrak hiru fasetan gauzatuko dira.

Diputatuak azaldu du obrak hiru fase nagusitan banatzen direla. Lehenengoan, saneamendu-zerbitzua desbideratzea aurreikusten da, Lezorako erreian bidegorria kokatzeko egiturak ezartzeko espazio bat izateko. Behin-behineko ibilbide alternatibo bat gaitu beharra sortu da. Ibilbide hori martxan egongo da hurrengo faseetan, oinezkoen trafikoa eta obrak bateragarri egiteko. Trazadura bat ezarri da portuan zehar, obra-eremuaren ondoan, eta aldamioen bidez jaisteko arrapala bana ezarri dira obraren bi muturretan, portuko zabalgunearen eta foru errepidearen arteko kota-aldea konpondu ahal izateko: 5 metro Donibane aldean eta 15 metro Lezo aldean. Halaber, oinezkoentzako ibilbide bat egongo da egungo ezpondaren oinean, bi puntuen artean.

Bigarren fasean, proiektuaren helburu nagusia jasotzen da: hegala ezartzea. Aldi horretan hainbat azpifase daude errodadura-geruza zabaltzeko eta behin betiko seinaleak instalatzeko, eta horiek osatzen dute proiektuak jasotzen duen hirugarren eta azken fasearen xedea.

Tarte txiki horretako zailtasun geotekniko, orografia eta instituzionalek erronka tekniko bat ekarri dute, bidegorriaren amaiera motelduz, eta, azkenean, legealdi honetan arrakastaz burutu ahal izan da.

10.500.000 euroko inbertsioa legegintzaldi honetan

Pasaialdea biziberritzea eta biziberritzea Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuaren legealdirako ildo estrategikoetako bat da. Inguru horretan 9 milioi euro inguru inbertitu dira hainbat ekintzatan: hala nola Lonjako ibiltzekoa den estalkia eraikitzeko obrak; Herrera mendebaldeko pabiloien estalkian herritarrek erabiltzeko espazio berria;, joan den astean, Trintxerpen Adinberriren proiektuko obren hasieran zerbitzua emateko inauguratu zen aparkalekua; besteak beste. Konpromiso hori pasaiarren bizi-kalitatea hobetzeko jardueretan gauzatzen joan da. 9.000.000 horiei, 2023an, bidegorriaren azken zati hori egiteko 1.500.000 euroen kostua gehitu behar zaie. «Azken lau urteotan, Pasaialdean 10.500.000 euroko inbertsioa egin da guztira», esan du Romerok, Mugikortasun Departamentuko foru arduradunak.


«Legegintzaldiaren hasieran egin genuen planteamenduan», erantsi du diputatuak, «azpimarratu genuen funtsezkoa zela udalez gaindiko plangintza bat garatzea, udalerriekin batera, hiria berroneratu daitekeen eremuetan beharrezkoak diren ekintzei ekiteko. Agindutakoa bete dugu eta betetzen jarraituko dugu. Donibane Pasaiako gainerako barrutiekin lotzen duen oinezkoentzako eta txirrindularientzako ibilbidea osatzea puzzle horren pieza garrantzitsu bat da, Pasaiako badiaren erabateko birsorkuntza gauzatuko duena».


Trazadura egitean, inguruko bizilagunen bizitzan ahalik eta nahasmendu gutxien eragitea aurreikusten da, eta helburuen artean dago epeak ahalik eta gehien laburtzea, egoerak ahalbidetzen duen neurrian. Azpiegitura amaitutakoan, mugikortasun aktiboa garatzeko badiaren inguruko konexioak herritarren bizi-kalitatea hobetzera bideratutako errealitatea izango dira.