Atzealdea ZUMAIA ETA ZUMARRAGAREN ARTEKO UROLAKO BIDE BERDEA

ZUMAIA ETA ZUMARRAGAREN ARTEKO UROLAKO BIDE BERDEA

BATZAR NAGUSIEK BERRETSI EGIN DITUZTE ZUMAIA ETA ZUMARRAGAREN ARTEKO UROLAKO BIDE BERDEA OSATZEKO FORU ALDUNDIAREN ETA EUSKO JAURLARITZAREN ARTEKO HITZARMENEKO AKORDIOAK

  • Urolako Bide Berdea trazadura amaitzetik askoz ere gertuago dago, beharrezko administrazio-izapide guztiak bete ondoren; besteak beste, Foru Kontseiluak duela bi aste onartu zuen, eta Gipuzkoako Batzar Nagusiek joan den astean baliozkotu zuten, Zumaia eta Zumarraga arteko ibilbide berde hori osatzen duten 38 kilometroetatik azken 4ei ekiteko. Izapide horiek egin ondoren, oniritzia eman zaio azken kilometro horiek egin eta egia bihurtuko dituen lizitazio eta kontrataziorako behin betiko baldintzak abian jartzeari.
  • Bai Eusko Jaurlaritzak bai Foru Gobernuak lan-dosi handiarekin eta ilusioz ekin diete Gipuzkoa barrualdea eta kostaldea lotuko dituen lehenengo bide berdea kitatzeko aukera emango duten jarduketei, eta horrek inbertsio ekonomiko eta ahalegin handia ekarriko du, eskualdeak merezi duenaren mailan.

Donostia, 2023ko apirilaren 3a.- Joan den urtean Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren eta Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Foru Sailaren artean Urolako trenbide zaharraren Zestoa eta Zumaia arteko zatia bide berde bihurtzeko ezarritako hitzarmeneko akordioek beharrezko foru-izapide guztiak gainditu dituzte, besteak beste, duela bi aste Foru Kontseiluak egindako onarpena eta joan den astean Batzar Nagusiek egindako berrespena. Horrela, abian jar daitezke ibilbide berde hori osatzen duten 38 kilometroetatik azken 4 horiek gauzatu eta gauzatuko dituen lizitazioa eta kontratazioa egiteko behin betiko izapideak.

Izapide horiek nahitaezkoak ziren proiektuak lizitatzeko eta idazteko prozedurak hasi ahal izateko, bai Eusko Jaurlaritzan, bai Foru Aldundian. Lankidetza-hitzarmen hori Iñaki Arriola sailburuak eta Rafaela Romero Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako foru diputatuak sinatuko dute berehala, eta Gipuzkoako lurralde historikoan dagoen eta azpiegitura osatuko duen bidegorri-sareari 4 kilometro gehitzea aurreikusten du.

Urolako Bide Berdeak 29 tunel eta 19 zubi eta biaduktu ditu. Hitzarmenean jasotako jarduketa-tarteak berekin dakar zailtasun gehigarri bat, alegia, bi tunel izatea trazaduran, egoera prekarioetan. Lehenengoak, Iraetako tunela bezala ezagutzen denak, 80 metro inguru ditu, ganga erorita dauka eta sarreretako bat buxatuta dago. Bigarrena Arroakoa da, 520 metro ingurukoa, eta bi sarrerak buxatuta ditu, barruko luiziek estalita, eta zuloa du azalean, 4 metroko sakonerakoa.

Proiektuaren ingurunean ahalik eta integraziorik onena lortzeko eta trenbide-ondarea kontserbatzeko, Eusko Jaurlaritzak, Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoaren bitartez, bere gain hartuko du bi tunelen egitura egonkortzeko eta berreskuratzeko zenbatekoa, eta, beraz, ETS arduratuko da bi lurpeko pasabideetan lan horiek diseinatzeaz, lizitatzeaz eta gauzatzeaz.

Urolako bidegorria, horrela, Urolako haran osoa lotuko du, eta bizikleta eta oinezkoentzako bide baten parte izango da, Zumarragatik Zumaiaraino. Guztira 36 km-ko bide berdea izango da, desagertutako Urolako trenbideak zeraman eta izena ematen zion ibaiarekin batera zihoan ibilbidearen gainean.

Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasun Departamentuak, 450.000 euroko aurrekontuarekin aurten eta 1.819.075 euroko aurrekontuarekin 2024an, bere eremuari dagozkion jarduketak garatzeko eta gauzatzeko kalkulatutako kostua hartuko du bere gain.

Bai Eusko Jaurlaritzak bai Foru Gobernuak lan-dosi handiarekin eta ilusioz ekin diete Gipuzkoa barrualdea eta kostaldea lotuko dituen lehenengo bide berdea kitatzeko aukera emango duten jarduketei, eta horrek inbertsio ekonomiko eta ahalegin handia ekarriko du, eskualdeak merezi duenaren mailan.