Edukira joan
Menua ireki EU
Buscar
Atzealdea

Eztabaida taldeak

 

Eztabaida taldeak

Euskara

EUSKARAZKO IKUS-ENTZUNEZKO PRODUKTUEN HARRERA APALA DELA AZALERATU DU IKERKETAK, GIPUZKOAKO ESKUALDEEN ARTEAN ALDE NABARIAK IDENTIFIKA DAITEZKEEN ARREN

Euskaraz material gehiago eskainiko balira, gehiago kontsumituko lituzkete ikus-entzunezko edukiak euskaraz?

$azpititulua.getData()

Ikasleen artean telebistak oraindik pisu gehiago du internet edo online saioek baino. Internet gehienbat Youtube eta telesailak ikusteko erabiltzen dute.

  • Youtuberrak jarraitzeko eta musika kontsumitzeko erabiltzen dute Youtube. Gaztelaniaz jarraitzen dituzte youtuberrak (euskaraz ez omen daude) eta musika berriz, ingelesez kontsumitzen dute askotan, gustatu egiten zaie hizkuntza horretan eskaintzen den musika.
  • Telesailak normalean gaztelaniaz ikusten dituzte, zenbaitek jatorrizko hizkuntzan (japoniera aipatzen da), edonola ere gaztelaniazko azpitituluekin.
  • Hizkuntzei dagokienean, gaztelaniaren erabilera nabarmentzen da, eta bigarren mailan, euskara. Ingelesak presentzia gutxi du talde honetan. Euskara gutxi erabiltzearen atzean dagoen arrazoi nagusia da ez dagoela hainbeste ikus-entzunezko material eskuragarri euskaraz. Normal edo logikotzat jotzen dute materialak sortzerakoan gaztelaniaz egitea, ohartzen baitira askoz hedapen handiagoa duen hizkuntza dela, publiko zabal batera irits daitezkeela hala. Kasu honetan, Donostialdeko ikastetxearekin alderatuz gero, ingelesak presentzia askoz txikiagoa du (adinak ere zerikusia izan dezake honetan).
  • Euskaraz material gehiago eskainiko balira, gehiago kontsumituko lituzkete ikus-entzunezko edukiak euskaraz? Orokorrean, bai. Euskarazko materialen gabezia nabarmena dagoela azpimarratzen dute, eta kalitate eta erakargarritasun bereko gauzak euskaraz eskainiz gero, kontsumituko lituzkete.

Euskal Herriko Unibertsitateko IMG/MAC taldearen ikerketak nerabe gipuzkoarrek sortu eta kontsumitzen dituzten ikus-entzunezko edukiak ditu ardatz. Eskualdekako diagnostiko sakon honetan hamabi eta hamasei urte arteko gazteen joera eta ohiturak izan dira aztergai, euskarak jokatzen duen paperari arreta berezia eskainiz. Analisiaren lagina 60 ikastetxek osatu dute, banaketa geografikoa eta hezkuntza maila (DBHko lau ikasketa mailak) aintzat hartuta. Orotara, 2.426 inkesta egin dira B eta D ereduetako 120 talderen artean. Ikerketa kuantitatiboan lortutako emaitzak berretsi dituzte lau eskualdetan antolatutako focus group edo eztabaida-taldeek.

Ondoren, ikerketaren beste atalak kontsultatzeko linkak aurkituko dituzu:

AISIALDIA ETA IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN KONTSUMOA

IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN KONTSUMOA

EDUKIAK KOMUNIKATZEA, PARTEKATZEA ETA IRUZKINTZEA

IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN SORKUNTZA

HEZKUNTZA EZ OFIZIALA: EUSKARAZKO INFORMAZIO ITURRIEN KONTSUMOA ETA SORKUNTZA

 

Euskara Tematika duen edukia.

ERLAZIONATUTAKO EDUKIA

Hi Gazte! Lehiaketaren sari banaketa

Hamabi hilabetez lurraldeko sei ikastetxetako 300 bat ikaslek formazioa jaso dute ikus-entzunezkoen sorkuntzan, gero beren lanak sortu, ekoiztu eta sareratu ahal izateko.

Jakin gehiago

2deok ateak ireki ditu

Tabakaleran kokatzen den euskarazko ikus-entzunezkoen laborategiak eta Etorkizuna Eraikiz ekimenak aurreikusten dituen sei erreferentziazko zentroetako bat ireki da.

Jakin gehiago

Etorkizuna Eraikiz kongresua
Tabakalera. 2017/10/19

Egun bat gogoeta egiteko, esperientziak partekatzeko, besteengandik ikasteko, elkar ikusteko, prozesuak aztertzeko eta aberasteko, egitasmoak ezagutzeko... Azken finean, egitasmo guztiek dute aurrera egiten jarraitzeko egun bat.

Jakin gehiago

Ikus-entzunezko britaniarren joerak

Garazi Goia, experta en estrategia audiovisual y con amplia experiencia en el mercado televisivo anglosajón, ha hablado sobre las tendencias de los contenidos audiovisuales británicos y las oportunidades de los producidos en euskera.

Jakin gehiago

Zein dira euskarazko ikus entzunezko edukien aukerak?

Garazi Goia, experta en estrategia audiovisual y con amplia experiencia en el mercado televisivo anglosajón, ha hablado sobre las tendencias de los contenidos audiovisuales británicos y las oportunidades de los producidos en euskera.

Jakin gehiago

Telebista publikoak ikus-entzunezkoen aro digitalean: zein erronken aurrean aurkitzen dira?

Elena Puigrefagut Europako telebista publikoen elkarteko (EBU) teknologia eta berrikuntza arduraduna da. Telebista publikoak ikus-entzunezkoen aro digitalean: zein erronken aurrean aurkitzen diren eta horrek edukien sorkuntzan nola eragiten dien.

Jakin gehiago

JarriON, euskarazko ikus-entzunezkoen chromecast-a.

Luistxo Fernandezek JarriON euskarazko ikus-entzunezkoen chromecast-a aurkeztu du. JarriON

Jakin gehiago

Gipuzkoako nerabeen ikus-entzunezko kontsumo ohiturak

Ainhoa Fernandez de Arroyabe EHUko ikerlariak Gipuzkoako nerabeen (12-16) ikus-entzunezko kontsumo ohiturei buruz egindako azterketen emaitzak azaldu ditu.

Jakin gehiago

Nerabe-istorioekin nola asmatu?

Ingvill Marie Nyborg ekoizle norvegiarra, Skam telesail entzutetsuaren sortzailea eta haren aurrekaria izan zen Mia telesail arrakastatsuaren ekoizlea

Jakin gehiago

Atzealdea

Eztabaida taldeak

 

Eztabaida taldeak

Euskara

EUSKARAZKO IKUS-ENTZUNEZKO PRODUKTUEN HARRERA APALA DELA AZALERATU DU IKERKETAK, GIPUZKOAKO ESKUALDEEN ARTEAN ALDE NABARIAK IDENTIFIKA DAITEZKEEN ARREN

Euskaraz material gehiago eskainiko balira, gehiago kontsumituko lituzkete ikus-entzunezko edukiak euskaraz?

$azpititulua.getData()

Ikasleen artean telebistak oraindik pisu gehiago du internet edo online saioek baino. Internet gehienbat Youtube eta telesailak ikusteko erabiltzen dute.

  • Youtuberrak jarraitzeko eta musika kontsumitzeko erabiltzen dute Youtube. Gaztelaniaz jarraitzen dituzte youtuberrak (euskaraz ez omen daude) eta musika berriz, ingelesez kontsumitzen dute askotan, gustatu egiten zaie hizkuntza horretan eskaintzen den musika.
  • Telesailak normalean gaztelaniaz ikusten dituzte, zenbaitek jatorrizko hizkuntzan (japoniera aipatzen da), edonola ere gaztelaniazko azpitituluekin.
  • Hizkuntzei dagokienean, gaztelaniaren erabilera nabarmentzen da, eta bigarren mailan, euskara. Ingelesak presentzia gutxi du talde honetan. Euskara gutxi erabiltzearen atzean dagoen arrazoi nagusia da ez dagoela hainbeste ikus-entzunezko material eskuragarri euskaraz. Normal edo logikotzat jotzen dute materialak sortzerakoan gaztelaniaz egitea, ohartzen baitira askoz hedapen handiagoa duen hizkuntza dela, publiko zabal batera irits daitezkeela hala. Kasu honetan, Donostialdeko ikastetxearekin alderatuz gero, ingelesak presentzia askoz txikiagoa du (adinak ere zerikusia izan dezake honetan).
  • Euskaraz material gehiago eskainiko balira, gehiago kontsumituko lituzkete ikus-entzunezko edukiak euskaraz? Orokorrean, bai. Euskarazko materialen gabezia nabarmena dagoela azpimarratzen dute, eta kalitate eta erakargarritasun bereko gauzak euskaraz eskainiz gero, kontsumituko lituzkete.

Euskal Herriko Unibertsitateko IMG/MAC taldearen ikerketak nerabe gipuzkoarrek sortu eta kontsumitzen dituzten ikus-entzunezko edukiak ditu ardatz. Eskualdekako diagnostiko sakon honetan hamabi eta hamasei urte arteko gazteen joera eta ohiturak izan dira aztergai, euskarak jokatzen duen paperari arreta berezia eskainiz. Analisiaren lagina 60 ikastetxek osatu dute, banaketa geografikoa eta hezkuntza maila (DBHko lau ikasketa mailak) aintzat hartuta. Orotara, 2.426 inkesta egin dira B eta D ereduetako 120 talderen artean. Ikerketa kuantitatiboan lortutako emaitzak berretsi dituzte lau eskualdetan antolatutako focus group edo eztabaida-taldeek.

Ondoren, ikerketaren beste atalak kontsultatzeko linkak aurkituko dituzu:

AISIALDIA ETA IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN KONTSUMOA

IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN KONTSUMOA

EDUKIAK KOMUNIKATZEA, PARTEKATZEA ETA IRUZKINTZEA

IKUS-ENTZUNEZKO EDUKIEN SORKUNTZA

HEZKUNTZA EZ OFIZIALA: EUSKARAZKO INFORMAZIO ITURRIEN KONTSUMOA ETA SORKUNTZA

 

Euskara Tematika duen edukia.

ERLAZIONATUTAKO EDUKIA

Hi Gazte! Lehiaketaren sari banaketa

Hamabi hilabetez lurraldeko sei ikastetxetako 300 bat ikaslek formazioa jaso dute ikus-entzunezkoen sorkuntzan, gero beren lanak sortu, ekoiztu eta sareratu ahal izateko.

Jakin gehiago

2deok ateak ireki ditu

Tabakaleran kokatzen den euskarazko ikus-entzunezkoen laborategiak eta Etorkizuna Eraikiz ekimenak aurreikusten dituen sei erreferentziazko zentroetako bat ireki da.

Jakin gehiago

Etorkizuna Eraikiz kongresua
Tabakalera. 2017/10/19

Egun bat gogoeta egiteko, esperientziak partekatzeko, besteengandik ikasteko, elkar ikusteko, prozesuak aztertzeko eta aberasteko, egitasmoak ezagutzeko... Azken finean, egitasmo guztiek dute aurrera egiten jarraitzeko egun bat.

Jakin gehiago

Ikus-entzunezko britaniarren joerak

Garazi Goia, experta en estrategia audiovisual y con amplia experiencia en el mercado televisivo anglosajón, ha hablado sobre las tendencias de los contenidos audiovisuales británicos y las oportunidades de los producidos en euskera.

Jakin gehiago

Zein dira euskarazko ikus entzunezko edukien aukerak?

Garazi Goia, experta en estrategia audiovisual y con amplia experiencia en el mercado televisivo anglosajón, ha hablado sobre las tendencias de los contenidos audiovisuales británicos y las oportunidades de los producidos en euskera.

Jakin gehiago

Telebista publikoak ikus-entzunezkoen aro digitalean: zein erronken aurrean aurkitzen dira?

Elena Puigrefagut Europako telebista publikoen elkarteko (EBU) teknologia eta berrikuntza arduraduna da. Telebista publikoak ikus-entzunezkoen aro digitalean: zein erronken aurrean aurkitzen diren eta horrek edukien sorkuntzan nola eragiten dien.

Jakin gehiago

JarriON, euskarazko ikus-entzunezkoen chromecast-a.

Luistxo Fernandezek JarriON euskarazko ikus-entzunezkoen chromecast-a aurkeztu du. JarriON

Jakin gehiago

Gipuzkoako nerabeen ikus-entzunezko kontsumo ohiturak

Ainhoa Fernandez de Arroyabe EHUko ikerlariak Gipuzkoako nerabeen (12-16) ikus-entzunezko kontsumo ohiturei buruz egindako azterketen emaitzak azaldu ditu.

Jakin gehiago

Nerabe-istorioekin nola asmatu?

Ingvill Marie Nyborg ekoizle norvegiarra, Skam telesail entzutetsuaren sortzailea eta haren aurrekaria izan zen Mia telesail arrakastatsuaren ekoizlea

Jakin gehiago