EU Kids Online 2020 txostena

Txosten honen helburua da Euroko 19 herrialdetako 9 eta 16 urte arteko adingabekoak zein mailatan dituzten eskura Internet, on line ekintzak, gaitasun digitalak, arriskuak eta aukerak

2020/05/06


Lan honek Europako 25.101 adingabekori egindako inkestaren emaitzak aurkezten ditu. Egunero online pasatzen duten denbora bikoiztu egin da hamarkada batean, eta Suitzan bi ordu eta Norvegian hiru ordu eta erdi ematen dituzte. Argitaratutako emaitzen arabera, askok oraindik ez dute aholkurik jaso gurasoen, irakasleen eta lagunen aldetik Sareko segurtasunari buruz.

 

Azterketa honetarako eredu teoriko eta metodologia komun bat garatu ziren, inkestaren emaitzak herrialde desberdinen artean konparatu ahal izateko. Hala ere, puntu jakin batzuetan aldaera metodologikoak daude eta, beraz, kontuz ibili behar da herrialdeen artean datuak konparatzean.

 

Estatuko txostenaren edizioan, EU Kids Online Spain (UPV/EHU) erakundeko lantaldeak Zibersegurtasuneko Institutu Nazionalaren (INCIBE) laguntza instituzionala izan du, Internet Segura for Kids programaren bitarte, proyecto SIC-Spain egitasmoaren esparruan.

 

Azterketaren ondorio batzuk:

Gazteentzat Internet ez da denbora galtzea. Europa mailan, erabilera nagusia ludikoa da, bideoak ikustea eta musika entzutea. Espainiako nerabeen% 70entzat, aldiz, asmorik garrantzitsuena lagunekin eta senideekin komunikatzea da. Sare sozialak, lineako bideo-jokoak edo eskolako zereginetarako erabilera tarteko posizioan daude, eta beste ohitura batzuk, hala nola gaurkotasuneko albisteak bilatzea, ez dira hain ohikoak.

 

Neskek uste dute beraiekin murriztaileagoak garela Interneti dagokionez, eta mutilak gehiago animatzen ditugula Sarean esploratzera edo dibertitzera. Sentitzen dute ingurune hori ez dela hain segurua beraientzat. Sarean dituzten gizarte-harremanei dagokienez, Europako adingabeentzat errazagoa da beraiek diren bezala Interneten azaltzea aurrez aurreko harremanetan baino.

 

Europako herrialdeetako adingabeen % 37k diote gurasoek ez dietela inoiz edo ia inoiz Interneten erabilerari buruz hitz egiten (Espainian, ehunekoa % 52ra igotzen da). Gainera, hamarretik batek adierazi du gurasoek deseroso sentiarazten dituen berari buruzko edukiak argitaratu dituztela, ados dagoen galdetu gabe.

Horrek erakusten du garrantzitsua dela sharenting-ari edo gure seme-alaben irudiak zabaltzeari buruz hausnartzea. Egin klik hemen Gipuzkoako Foru Aldundiko Gazteria Zuzendaritzak Haurren eta Nerabeen Eskubideen Nazioarteko Egunaren harira egin zuen sentsibilizazio-kanpaina ezagutzeko.

 

Sarean sortzen diren egoera problematikoei dagokienez, adingabeek nahiago dute beren adineko lagunengana jo arazoren bat dutenean (% 50), gurasoengana (% 40) edo irakasleengana (% 5) baino. Eta% 19k ez luke arazoaz inorekin hitz egingo.

 

Nerabeek familiaren eta sektoreko profesionalen laguntza behar dute, beren bizitzako beste edozein esparrutan egiten duten bezala, eta, gaur egun, Internet da topagune, prestakuntza eta aisialdirako tokirik gogokoenetako bat.

 

Ezin dugu hori ahaztu, eta konfinamenduak ondo erakutsi digu, zalantzarik gabe, haien bizitza digitalean gehiago inplikatzeko unea dela. Gu gara beraien eredu nagusia, eta Sarea arretaz eta errespetuz erabiltzen ikas dezaten nahi badugu, nola egin erakutsi behar diegu. Haien garapenean laguntzeko modurik onena da.

 

  • TXOSTENA osorik (ingelesez)  [PDF]

 

Iturria: Is4k – INTERNET SUGURA FOR KiDs