Atzealdea

EHXPERIENCE LABS_ERREALITATE BIRTUALA

Egitasmoaren izena : EHXPERIENCE LABS_ERREALITATE BIRTUALA

Eragilea : IK109 SORKUNTZA SOZIO-KULTURALEKO LABORATEGIA

Telefonoa
678 87 87 31
Kontaktua
Xavier Rovira Rubiralta

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ikusentzunezkoak
Ikus-arteak

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Gizarte zientziak
Euskara
Natur zientziak
Teknologia
Musika
Plastika
Fisika eta Kimika
Zein balio sustatzen ditu
Osasuna eta ongizatea, kontsumo arduratsua, genero berdintasuna, klimaren aldeko ekintzak, Lur eta itsasoko ekosistemen bizitza.
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
Guztiak
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gela bat (bi talde banatuan)
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:
1.900,00 € (BEZa barne)
Jardueraren deskribapena:

EHXPERIENCE LAB DIGIT proiektuak,​ ikuspegi artistiko, sortzaile eta teknologiko berrietatik, gizarte eta cultura gaiak aurkezten ditu, ​COVID-19 ​garaiko ikasleen egungo egoeraren erronkak eta eskaerak konpontzeko eta gainditzeko: ezagutzaren eta elkarrizketaren transmisioa, eten digitala gainditzea, ikasleen emozioen eta boterearen kudeaketa, eta sorkuntza. Esperientzien prozesu artistiko osoan, bizi-kalitatea, kulturala, artistikoa, osasungarria eta integratzailea hobetu nahi dugu.

 

12 EHXPERIENCE LAB DIGIT en gaiak eta edukiak hauek dira: (atxikituta dagoen pdf-an informazio gehiago)

1. Izenburua: LANBIDE OZEANIKOAK. Testuingurua: EUSKAL HERRIA:Bizkaiko Golkoa + Izaki bizidun ozeanikoak.

Eduki zientifikoak: Unai Ormazabal + IK109 (biologia).

2030eko GJH helburuak: itsaspeko bizitza. ESKURAGARRI 21.03.29

2. Izenburua: ERLE GOZOGILEAK. Testuingurua: EUSKAL HERRIA: erlezaintza + konfiteria + Jose Mari Gorrotxategiri omenaldia.

Eduki zientifikoak: Gorrotxategi Konfiteri Museoa + IK109 (Elikadura).

2030eko GJHren helburuak: osasuna eta ongizatea.ESKURAGARRI 21.03.29

3. Izenburua: ORNAMENTUA eta EMOZIOA. Testuingurua: EUSKAL HERRIA: gorputza + apaindura/apaindura/identitatea.

Eduki zientifikoak: Bego Fuente + ik109 (Artea eta Diseinua).

2030eko GJHren helburuak: genero-berdintasuna.

4. Izenburua: SENTITZEKO BESTE MODU BAT: XR + VR Testuingurua: OROKORRA: Teknologia berriak + jabekuntza + I+G+B.

Eduki zientifikoak: IK109 taldea. (Errealitate birtuala eta hedatua).

2030eko GJHren helburuak: industria, berrikuntza eta azpiegiturak. ESKURAGARRI 21.04.26

 

. Norekin egingo da?

Entitate kudeatzailea: IK109 sorkuntza sozio-kulturaleko laborategia.

Partnerrak: Gipuzkoako Foru Aldundia + La Caixa Fundazioa + Obra Social La Caixa.

Laguntzaileak: Arrano Etxea + Errotu SL + Euskal Itsas Museoa + Gorrotxategi Konfiteri Museoa + Bartzelonako Musika Museoa + Bartzelonako Disseny Museoa + Telesonic.

. Nolakoa da Ehxperience Lab Digit?

Ehxperience Lab Digit bakoitza ESPERIENTZIA / LABORATEGIA / ERAKUSKETA bat da. Bertan, erakusketa portatil bat dago moduluetan (erraz munta daitezkeen roll-up-ak), sormen- eta arte-laborategi esperimental bat errealitate birtualean, XR eta VRko eduki desberdinekin, eta esperientzia osoko gida didaktiko bat paperean eta digitalean. Tutoretza-bideoak ere badaude, formatzaile eta irakasleentzat.

Eduki eta material orokorrak: Oculus betaurrekoak XRrako (talde sorkuntza artistikoa eta kultura-prestakuntza) + TV Plasma pantaila (XR esperientzia birtualak ikusteko) + Mikroerakusketa (roll-up panelak) + Gida didaktikoa (eduki didaktikoak eta zientifikoak) + Tutoretza-bideoak.

Eduki teknologikoak: IK109 LABek sortutako XR ingurune birtualak (Errealitate hedatua Euskaraz/Gaztelaniaz) + 360º VR inguruneak (Errealitate birtuala) + Dokumentalak + Bideoa + Online estekak.

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

Ikastetxeak jarritako baliabideak:

. 30 eta 40 m2 bitarteko gutxieneko espazioa (parte hartzen duten ikasleen arabera).

. Aulkiak eta mahaiak.

. TV Plasma entxufatzeko eta Oculus XR betaurrekoen bateriak kargatzeko konexio elektrikoa.

. Ikastetxeko jardueraren arduraduna(k).

IK109 Sorkuntza-laborategiak emandako baliabideak:

. 2 plasma TV, 2 Errealitate birtualeko betaurreko, 2 Gidaliburu paperean/pdf formatuan eta  Erakusketa 1 informazio-moduluetan.

Jarduerari buruzko txostena:

Jardueraren alderdi artistiko-kulturalari buruzko txostena.

Diziplina eta belaunaldi arteko talde bat gara, 25 urtetik gorako esperientzia kulturala, sortzaileak, diseinatzaileak, artistak, arkitektoak eta hainbat diziplinatako espezialistak dituena. Hogei profesionalek baino gehiagok osatzen dute, eta horietatik %70 emakumeak dira. Ehxperience Lab Digit proiektuan IK109 LABek dituen helburu kultural nagusiak hauek dira:

  • Arte eta kultur sorkuntzarako tresna berrietatik iraunkortasun edo 5P kontzeptuak ezagutzea: planeta, pertsona, oparotasuna, bakea eta lankidetza.
  • Hizkuntza artistiko/sortzaileak, emozionalak eta multisensorialak erabiltzea errealitate konplexuetara hurbiltzeko. Naturaren parte sentitzen ikastea modu kultural aktiboan. Ikasleak aldaketa global, artistiko, sortzaile eta sozialaren egokitasunean aktiboki parte hartzen duten pertsona gisa ahalduntzea.

Jardueraren EREMU PEDAGOGIKOAREN txostena

 

  • Talde pedagogiko eta zientifikoa

Eduki kultural, zientifiko, sozial, kultural eta pedagogikoen bikaintasun handiko lantalde bat sortzea, 12 Ehxperience Lab Digit-en ildo artistiko, kultural eta teknologikoak diseinatzeaz arduratuko dena.

Ohiko agenteek (irakasleak, ikasleak eta hezkuntza-zentroetako arduradunak) parte hartu dute proiektuaren sorreran, garapenean eta bilakaeran, 2019ko urritik 2020ko urrira bitarteko baterako sorkuntza-jardunaldien bidez, esperientzia bakoitza baloratzeko, prestatzeko eta testatzeko. Eduki guztiak euskaraz eta gaztelaniaz daude, baita hautapen bat ingelesez ere.

 

  • Eduki pedagogikoak
  • ​​12 Ehxperience Lab Digit-etako bakoitzak, eduki pedagogiko hauek aurkezten ditu:
  • Erakusketa bat plafoietan (roll-ups-ak), testuekin, irudiekin eta eduki birtualetako linkekin.
    • Oculus betaurrekoen barnean (errealitate birtuala):
    • Eszenatoki birtual original tematiko bat, IK109 LABek sortua euskeraz eta gazteleraz.
    • Talde sorkuntza bidezko jolas artistiko bat. Sortu/marraztu/diseinatu daiteke espazio kolektibo batean, bertan ikasle guztiek parte hartzen dute, bakoitzak bere sorkuntza erantsiz, eta amaieran emaitza kolektibo bat lortzen da. Taldean sorturiko eszenatoki hau, email bitartez bidali daiteke ikasgai bakoitzeko ardunadurari.
    • Dokumentak errealitate birtualean (xr), lab-aren gaia sakontzeko balio dutenak, hizkuntza ezberdinetan
    • Bideo dokumentalak, gaia sakontzeko balio dutenak, hizkuntza ezberdinetan.
  • Gida didaktiko bat, linkak eta kontzeptuen glosario batekin, erakusketa osatu eta sakontzen dutenak.
  •  Bideo tutorial bat ikasketa zentruko arduradunentzat. Adierazitako balioak: gutxieneko espazioak + ik109 Lab

Adierazitako balioak: gutxieneko espazioak + ik109 Lab

Ehxperience Lab Digit direlakoak espazio minimoetan instalatzeko sortu dira, 8/10 m2-tik 24/30 m2-ra, ikastetxeetan eta beste espazio publiko batzuetan.

Aukerako espazioa: ik109lab kristalezko pabiloi organiko berezi batean dago (600 m2), Igeldon, barnealdeko eta kanpoaldeko lorategi-berotegi natural batean, ongizatea eta sinpletasuna iradokitzen duena, Ehxperience Lab Digit-i eskainia. Lab guztiak IK109 sarean ere eskuragarri daude, beren esperientzia ikastetxetik kanpo egin nahi duten 6 eta 30 ikasle bitarteko taldeak (COVID-19 arauetara egokituak) hartzeko.

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

2018tik gaur arte, IK109 LABen 50 proiektu baino gehiago sortu, ekoitzi eta egin dira kultura-bikaintasunaren ikerketa, sorkuntza eta ekoizpen artistikorako , eta sarean lan egin da fundazioekin, erakundeekin, ikastetxeekin, ikastolekin eta enpresekin.

Ehxperience Lab Digit (2019_2022) proiekturako sortutako hainbat diziplinatako sortzaile, diseinatzaile, artista, arkitekto eta espezialisten taldea honako hau da:

 

Proiektuaren zuzendaritza, ekoizpena eta koordinazioa:

 

Xavier Rovira, Amaia Galparsoro, Miren Muñagorri, Marijo Moreno, Luka Azurmendi eta Esti Veintemillas.

 

Espezialistak, aholkulariak eta laguntzaileak:

Xabier Alberdi (Historia, Euskal Itsas Museoko zuzendaria), Luka Azurmendi (XR+VR, Erealidad birtuala eta hedatua), María José Aranzasti (Artearen historia eta genero berdintasuna), Jaume Ayats (Musikologia, Museu de la Música de Barcelonako zuzendaria), Josean Albisu (Ingurumena, Arrano Etxeko zuzendaria), Nil Camps (Baso ingeniaritza), Laia Carrió (Anbientologia), Bego Fuente (Artea eta diseinua), Amaia Galparsoro (Arkitektura), Blanca Gorrotxategi (Nutrizionista, Gorrotxategi Konfiteri Museoa), Iñaki Gorrotxategi (Gozogintza, Gorrotxategi Konfiteri Museoa), Joan Moncau (Arte eta diseinua, CEO Croquis), Marcial Muñoz (Diseinu eta sorkuntza, CEO Noventa Grados), Unai Ormazabal (Biologia), Xavier Rovira (Artea eta diseinua, Ehxperience Lab Digiteko zuzendaria y IK109 LABeko lehendakaria), Mariana Rotaeche (Euskal Itsas Museoko koordinatzailea), Henadii Sarapulov (Mantenimentua IK109 LAB), Iñigo Segurola (Arkitektura eta paisaia, CEO Lur Garden), Pilar Vélez (Artearen historia, Museu del Disseny de Barcelonako zuzendaria) eta Ceinproko eta Deusto Bussiness Schooleko praktiketako ikasleak (2019_2021).

Dokumentu osagarriak
Loturak

IK109 Laborategia