Atzealdea 16mm kamara gabe marrazten

Egitasmoaren izena : 16mm kamara gabe marrazten

Eragilea : Zine–Lab

Telefonoa
637221510
Kontaktua
Unai Ruiz Ameztoy

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ikusentzunezkoak

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Matematika
Euskara
Teknologia
Etika
Plastika
Fisika eta Kimika
Zein balio sustatzen ditu
Parte-hartzea, inklusioa, tolerantzia, pertsonen arteko lankidetza eta elkar ezagutza, berrerabiltzea, birziklatzea eta ingurumenarekiko errespetua, sormena, genero-berdintasuna.
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
Adin guztiak (12-17 urte tartea).
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gela bat
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:

726€  (BEZ salbuetsita)

Jardueraren deskribapena:

16mm-ko kamerarik gabeko ukimenezko zinemarako tailer teoriko-praktikoa, 3 orduko saio bakar batez osatua (interesatutako hezkuntza-zentroarekin adostu beharrekoa).

Tailer honetan, ikasleek ikuspuntu teoriko eta praktikotik 16mm-ko animaziozko zinemak eskaintzen dituen prozedura eta aukerei aurre egingo diete, abstrakzioa abiapuntutzat hartuta mugikorreko irudiaren oinarrizko elementuak lantzeko.

Lerroa, puntua, hondoa, irudia, ibilbidea, itxura edo aldakortasuna bezalako kontzeptuak landuko dira, erreferentzia gisa artista bisual eta animazio zinemagile ospetsuen lanak (Walter Ruttman, Len Lye, Oskar Fischinger, Norman McLaren, Bego Vicario, Elena Duque, Jodie Mack, Jose Antonio Sistiaga, Rafael Ruiz Balerdi...), animaziozko film abstraktu kolektibo baten ekoizpenarekin zuzenean esperimentatzeko, 16 mm-koa, parte-hartzaileek eskuz eta eskuz egina.

Ikasleak 16 mm-ko pelikula formatura hurbildu nahi ditu, bere jatorrian eta garapenean, argiaren proiekzioaren logikan eta mugimenduko irudiaren berezitasunean sakondu.

Tailerrak 3 fase ezberdin ditu:

BEHATU (1h): Animazio zinemaren erreferentziazko lanak ikusiko dira. Animazio-zinema abstraktuan modu oso anitzetan landu duten garai guztietako artistak, ikasleen artean sor daitezkeen eztabaidak sortuz.
ESKU HARTU (1h): Jarraian, 16 mm-ko filma esku hartuko da. Fase honetarako, bai formen marrazketa zeluloide gardenean eta bai zeluloide beltzean edo film garatuan egindako urratzea ere kontuan hartzen da. Fase honetan, jarraikortasunaren eta etenaren artean dauden harremanak landuko dira atzealdearen eta irudiaren arteko tentsioarekin batera.
MUNTATU ETA PROIEKTUA (1h): 16 mm-ko zeluloidearen esku-hartzea egin ondoren, sortutako pieza desberdinak muntatuko dira. Moztu eta itsatsiz (16 mm-ko juntagailuarekin), film bati behin betiko forma emateko dauden aukera ugaritan sakontzea da helburua. Saioaren amaieran, lortutako lana erakutsiko da. 

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

Ikastetxeek eman beharreko baliabideen artean, gela edo espazio gardena baino ez da behar lurrean hedatutako zeluloidea jartzeko. Honako espazio hauek proposatzen dira: zutaberik gabeko eta argia duten ikasgela gardenak, gimnasioak, kantxa (futbola edo saskibaloia), patioak edo atletismo-pistak. Interesgarria da aire zabaleko espazioei lehentasuna ematea, betiere baldintza klimatologikoek horretarako aukera ematen badute.

Gainerako materiala eta filma muntatzeko eta erreproduzitzeko gailu analogikoak (lotailua eta 16 mm-ko proiektorea) Zine-Labek emango ditu.

Jarduerari buruzko txostena:

– 1. saioa – ANIMAZIO ABSTRAKTUAREN HASTAPENAK

Film zatiak eta erreferentziazko film laburrak ikustea

Ikustaldiei buruzko talde-eztabaida

Materialarekin ohitzeko banakako dinamika: segundo bat margotzea.

– 2. saioa – ZELULOIDEAN ESKU HARTZEA

Taldeko esku-hartzea 16 mm-ko zeluloidean, hezkuntza-testuinguruko espazio batean (espazioaren eta denboraren arteko erlazioa).

Lehen zatia: Zeluloide gardenaren gainean margotzea

Bigarren zatia: zeluloide beltzaren edo errebelatuaren gainean urratzea (irudiekin)

– 3. saioa – MUNTAKETA ETA PROIEKZIOA

16 mm-ko proiektagailurako sarrera: banakako proba eta ohitzea.

Ikasleek pieza muntatzea.

Film baten proiekzioa.

Saioa ikustea, eztabaidatzea eta ixtea.

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

Zine-lab zinema analogikoaren lanerako laborategi ireki eta parte-hartzailea da, eta ezagutzak trukatzea sustatzen du, praktikak eta esperientziak partekatuz. Laborategiaren filosofia esperientzia kolektiboen ekoizpenean, elkarlaneko lanen garapenean, komunitate baten sorkuntzan eta zinema analogikoaren inguruko ezagutza eta prozesuen hedapenean (8 eta 16 mm baino gehiagokoak) oinarritzen da, horretarako euskara Euskal Herriko lurraldean ibilgailu-hizkuntza gisa erabiliz.

2017az geroztik, zinema analogikoko tailerrak egin ditugu, super8 eta 16mm formatuetan, hainbat kultura- eta hezkuntza-testuingurutan, hala nola Tabakalera Kultura Garaikidearen Nazioarteko Zentroa, Olatu Talka (Donostia Kultura), Uliako lore-baratza, Euskal Zine Bilera, Zinegin Festibala eta Kaleartean Esku-hartze Artistikoen Jaialdia, besteak beste.

Kideak:

Aitor Gametxo Zabala (Lekeitio, 1989) zinegilea eta irakaslea da. Ikus-entzunezko Komunikazioko lizentziatura eta Sormenezko Dokumentalaren Teoria eta Praktikako masterra ikasi zituen Bartzelonan, eta ikus-entzunezko teknikari gisa lan egin zuen hainbat erakunde eta entitatetarako (CCCB, Universitat de Barcelona, RTVE Catalunya). 2013az geroztik, nazioarteko jaialdietan (Zinebi, Oberhausen, Punto de Vista, Malaga, L 'Alternativa, Fic-silente) hautatu eta saritutako hainbat film labur idatzi eta zuzendu ditu. 2017az geroztik, zinemarekin eta irudi mugikorrarekin lotutako proiektu pedagogikoetan murgilduta dago (Kamaleoiak Gara! eta Rec, zinema esperimentala Tabakaleran, Espazioa eta gauzak Arropaineko Arraguan), eta, horren ondorioz, Irakasleen Prestakuntzako Masterra egin zuen EHUn 2019-2020 bitartean.

Unai Ruiz Ameztoy (Donostia, 1981) artista eta zinemagilea da. Arte Ederrak estudioa EHUn. Elías Querejeta Zinema Eskolako Ikus-entzunezko Artxiboko graduondoko lehen promoziokoa da. Diziplina anitzeko sortzailea Hiru kolektiboko kidea da, Jaime de los Ríos eta Juan Manuel Estevéz aka Manglano artistekin batera. Zinema eta Bideo irakaslea da Atzegin eta zinema ikastaroak eman ditu hainbat lekutan (Euskal Zine Bilera, National Institut of Design Ahmedabab edo Tabakalera, besteak beste).

Maite Alonso (Donostia, 1981) Proiektu zinematografikoen kuradorea eta kudeatzailea. Humanitateetan eta Komunikazioan lizentziatua, Erakusketa-espazioen diseinua eta ekoizpena maisutza egin zuen UPCren CCCBn (Bartzelona). 2018an, Zine – Lab sortu zuen, sorkuntza/ekoizpen/esperimentazio eta proiekzio zinematografiko independenteko laborategia, Euskal Herriko artista eta zinemagileek autogestionatua. AZPI Kultur Elkarteko kidea. Elkarrekin bizi da, eta praktika artistiko garaikideak ekoiztera eta zabaltzera bideratuta dago. Aver Zinema programaren sortzailea eta koordinatzailea.