Atzealdea

Aldundiak KULTURA ESKOLA aurkeztu du, arteen itsaskin goiztiarra sustatzeko eskaintza didaktikoa, irailetik aurrera programa-katalogo zabala izango duena.

Aldundiak KULTURA ESKOLA aurkeztu du, arteen itsaskin goiztiarra sustatzeko eskaintza didaktikoa, irailetik aurrera programa-katalogo zabala izango duena.

Kultura Eskola proiektu pilotu gisa abiatuko da pixkanaka lehen urtean hainbat ikastetxetan.

-ren irudia Aldundiak KULTURA ESKOLA aurkeztu du, arteen itsaskin goiztiarra sustatzeko eskaintza didaktikoa, irailetik aurrera programa-katalogo zabala izango duena.

Aldundiak KULTURA ESKOLA aurkeztu du, arteen itsaskin goiztiarra sustatzeko eskaintza didaktikoa, irailetik aurrera programa-katalogo zabala izango duena

 

Kultura Departamentuak jardunaldi bat egin du Euskal Herriko Unibertsitatean, 50 ikastetxe baino gehiagorekin eta hainbat kultura eragilerekin, Gipuzkoako bigarren hezkuntzako 28.000 ikasleei, sortzaileen eskutik, kultura eta artea hurbiltzea helburu duen Kultura Eskola ekimenari forma ematen hasteko.

 

Kultura Eskola proiektu pilotu gisa abiatuko da pixkanaka lehen urtean hainbat ikastetxetan.

 

Denis Itxaso Kulturako diputatua: "talde aditu batek monitorizatuko du gazteria kulturarekin eta artearekin lotzeko esku-hartze pedagogikoko programa abian jartzea. Dinamika hau ezinbestekoa da gizarte kultu eta kritiko bat lortu nahi badugu, talentuaren eta ezagutzaren alde egingo duena".

 

Gaur goizean, Ibaetako campuseko Carlos Santa Maria Liburutegian, Kultura Eskolari buruzko lehen jardunaldia egin da. Bertan, Gipuzkoako Foru Aldundiko 49 teknikarik, 98 kultur eragilek eta lurraldeko 54 ikastetxek parte hartu dute. Gazteenak kulturara hurbiltzea helburu duen Kultura Eskola martxan jartzeko balioko du ekimenak. Helburua ikastetxeekin lan egitea da, DBHko ikasle guztiei diziplina artistiko desberdinak ezagutzeko, praktikatzeko eta gozatzeko aukera eskaintze aldera.

 

Denis Itxasok, Kulturako diputatuak, adierazi du Kultura Eskola Gipuzkoarako proiektu estrategiko bat dela: "Gazteak kulturarekin eta artearekin lotzea ezinbestekoa da balioetan oinarritutako gizarte bat lortu nahi badugu, talentuaren eta ezagutzaren alde egingo duena".

 

Jardunaldiaren xedea izan da lengoaia artistikoak ezagutu eta ulertzea ahalbidetzen duten metodoak garatzea, betiere egungo gustu eta joeretara egokituta. Nerabeei beren eskaerak, beharrak eta emozioak bideratzeko balioko dieten kanalak eta adierazteko moduak eskaini nahi zaizkie.

 

Era berean, dagozkien hezkuntza-proiektuetara egokitutako baliabide praktikoak eman nahi zaizkie irakasleei, bai metodologiari eta prestakuntzari lotutakoak, bai laguntza profesionalari buruzkoak, hezkuntza-ikasgaien edukiak beste modu batera ezagutzera emateko.

 

Gainera, ikastetxeei zuzendutako eskaintza indartu nahi da, guztiek aukera izan dezaten lurraldean dagoen ikuskizun, museo, erakusketa eta abarren eskaintza profesionalaz gozatzeko. Kultura sektoreko profesionalak izango dira helburu horiek lortzeko baliabideak, eta, aldi berean, programak enplegu aukerak sortuko ditu sarritan prekarietate-egoeran dagoen sektore batentzat.

Lanaldia bi lan mahaitan banatu da. Lehenengoa arte eszenikoei buruzkoa, eta bigarrena ondareari eta ikusmen-arteei buruzkoa.

 

Lehenengo mahaian parte hartu dute Fernando Saez de Ugarte Dantzaz elkarteko arduradunak; dantza eta koreografia nahasten duen proiektu bat aurkeztu du; Juales Larrañaga Amaraberriko ikasle ohiak antzerkia eskoletara hurbiltzeaz hitz egin du, eta Miriam Romalet Zumaiako Udaleko kultura teknikariak.

 

Bigarren mahaian parte hartu dute Marta Font Museum Cementos Rezola museokoa, Hariak Sortzen izeneko ekimena, Añorgatarrak ikerketa egonkorreko proiektuaren parte da, eta Añorga auzoko memoria bere ondarearen zati gisa berreskuratzeak duen garrantzia azpimarratzen du. Blanca Zaragueta Ikertze Elkartekoa, zineak dituen profesio ezberdinak gazteei hurbiltzeaz hitz egin du; eta azkenik Mikel Markez abeslariak Baga, Biga, Higa ekimena aurkeztu du, euskarazko musikaren transmisioa eta sustapena bultzatzeko proiektua.

 

Aurkezpenen ondoren, denbora izan da kultura eragile ezberdinek egin dituzten ekarpenak baloratzeko, baliagarriak izango baitira Kultura Eskola proiektuari profil eta ezaugarri egokiak emateko eta, horrela, ekimen integratzailea eta erabilgarria izan dadin kulturari eta hezkuntzari lotutako komunitatearentzat, eta batez ere gazteentzat.