Atzealdea

JACK TELMO KLIMA-ALDAKETAREN AURKA

Egitasmoaren izena : JACK TELMO KLIMA-ALDAKETAREN AURKA

Eragilea : JUAN JOSE FERNANDEZ GONZÁLEZ

Telefonoa
609 084 581
Kontaktua
Juan José Fernández González

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ondarea

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Euskara
Gaztelania
Ingelesa
Natur zientziak
Teknologia
Etika
Plastika
Zein balio sustatzen ditu
Sormena, ekimena, metodología, gardentasuna, erreflexibilitatea, parte hartzea.
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
Guztiak
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gela bat
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:
2402€ (BEZa barne)
Jardueraren deskribapena:

Proiektu honek ez du klima-aldaketaren oinarri zientifikoetan sakondu nahi. Bere asmoa baliabide literario batetik abiatuta unitate didaktikoaren hari gidari eta gidoi gisa, (gazte baten abenturak, Donostian bizi dena, Santa Klara uharteko itsasargia), gamifikazio-prozesu bat sortzea da, ikasleak motibatzeko klima-aldaketa gaiari buruz dituzten ezagutzetan eta unitate didaktikoarekin garatuko dituztenak.

Klima-aldaketaren aurka bere inguruan optimiza daitezkeen ohiturak aztertuko dituzte, bai bakarka bai taldean.  Lana ikasgelan gauzatuko da, modu ludiko eta estimulatzailean, ikasleak izanik egokiagotzat jotzen duten irtenbideak proposatuko dutenak euren erronkak, enigmak eta ezezagunak sortuz.

Horretarako bitarteko informatikoak erabiliko dituzte, —baliabide eraginkorrak gaur egungo hezkuntzan— balioak, teknikak, trebetasunak eta terminologia propioak barneratuz, malgutasun eta interaktibitate handia gehituz, bai auto-zuzendutako baita taldeko ikaskuntzan.

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

Lanak aztertu eta egiteko zenbatetsitako baliabideak honako hauek dira:

  • Erabilera anitzeko lana ahalbidetzen duen gela.
  • Material lagungarria.
  • Material suntsikorra (kartoi meheak, papera, kola, guraizeak)
  • Arbela edo astoa, orriekin, erakustaldietarako.
  • Literatura-baliabidearen bost kapitulu, epub edo pdf formatuan.
  • Wifia
  • Material informatikoa:
    • PC edo ordenagailu eramangarria (gutxienez talde bakoitzerako)
    • Tableta (aukerakoa)
    • Mugikorra (aukerakoa)
    • Proiektorea (Aukerakoa)
    • Wifi
Jarduerari buruzko txostena:

Jardueraren alderdi artistiko-kulturalari buruzko txostena

Gaitasun horrek berekin dakar ikasleen trebetasunak jokoan jartzea, norberaren eta besteen ideiak eta sentimenduak berregitea baitakar; ulermen- eta adierazpen-iturriak, formak eta bideak aurkitzea, enigmak sortuz eta sortutako pisten bidez ebatziz. Beraz, norberaren burua adieraztea eta komunikatzea errazten duen gaitasuna da, taldearen enigmak sortzeko, eta baita hautematea, ulertzea eta aberastea ere beste taldeek proposatzen dituzten erronka eta arrastoen ekarpenekin.


Diseinu-pentsamendua (Design Thinking)
Azterketa, ikerketa, diseinua, analisia


Hezkuntza artistiko-kulturalaren existentzia oso presente dago proiektu honetan, prozesuaren eta garapenaren ondorioz; izan ere, kontakizun literario batetik abiatuta (hitzaren balioa), jolas bat proposatzen die ikasleei. Ingurumenari buruzko Erreto-Enigma sortzea, bere sormena sustatuz, ikerkuntzan duen gogoa eta interesa areagotuz, estimuluak eta trebetasun kognitiboak sortuz. Irudien azterketa, idazketa eta diseinua "Pistak" definitzeko eta Reto-Enigmaren irtenbidea bilatzeko, ikaslearen burmuinaren zati asko aktibatzen dituzte, bere barne mundua adierazten eta bere irudimena eta sormena islatzen lagunduz.
Laburbilduz, unitate didaktiko honetan dagoen presentzia artistiko-kulturala argia da eta proiektuaren kalitatea indartzen du.

 

Jardueraren esparru pedagogikoari buruzko txostena

Ikuspegi kualitatibotik, lan proposamen honek eta lantaldeetan partekatutako orientabideek ikaslearen gogoetasuna sustatzen dute, azterketarako duen gaitasunaren arabera, eta lan partekatua garatzeko duen trebetasuna probatuko du, besteekiko gardentasuna bateratuzIzan ere, haien mezua ulertaraztea unitate didaktiko honetan benetakotasuna garatu beharreko balio bat da, haren sinesgarritasuna indartzeko. Gainera, metodologiak ere funtsezko eginkizuna betetzen du, hau dainformazio guztia biltzeko eta Interneten "zintzilikatzeko" book bat sortzeko erabiltzen diren teknikak eta prozesuak, inplikatutako talde guztien sormen lana azaltzeko, proiektuan  erabilitako webgune helbideak, eskuliburuak eta eta sortutako erreferentzia eta dokumentazio guztia jasoz.

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

 

Maisu eta industria-proiektugile naiz, hogeita hamar urte inguruko esperientzia profesionala dut ingeniaritza batean automobilaren, abiazioaren eta trenbideen sektoreetarako instalazio eta instalazio industrialak garatzen, salmenta- eta diseinu-departamentuen arduradun gisa, eta beharrezkoa zen kalitate-protokoloak eta lan-prozedurak sortzea, industria oso zorrotza izateko. Esperientzia honek, , ausarta edo inkontzienteki, proiektu hau aurkeztera bultzatu nau.


Gazteekin izan dudan esperientzia kulturala komunikabideen bidez (Deia eta El Diario Vasco) izan da. Bertan, gazteentzako domekako orrialdeak argitaratu ditut, batez ere jolasez, istorioez, tira komikoez, gudu Navalez, gerra kosmikoez, Erein argitaletxearentzat lan egin dut Ipurbeltz aldizkarirako orriak sortuz eta argitaletxe berean "Jack Telmo eta Zirkulo Magikoa" liburua argitaratuz, 12 urtetik gorako gazteei zuzendua.