KORPOGRAFIAK

Egitasmoaren izena : KORPOGRAFIAK

Eragilea : ENTRE ORILLAS

Telefonoa
639 92 66 76
Kontaktua
Betania Mendoza

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ikus-arteak

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Musika
Gorputz hezkuntza
Plastika
Zein balio sustatzen ditu
Enpatia, tolerantzia, erantzukizuna, solidaritatea, adiskidetasuna
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
Guztiak
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gela bat
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:

1.800€ (BEZik gabe) 4 saioko serieagatik

Jardueraren deskribapena:

Saio bakoitzak bi ordu inguru iraungo du.
Aurretiko esperientzietan oinarrituta, hainbat tailer diseinatu dira gaitan eta jardueratan banatuta. Gaitzat hartzen ditugu bizitzaren edo izakiaren alderdi bat esploratzeko aukera ematen duten eta elkarrekin lotuta dauden ariketak. Gaiak honako hauek dira: Arreta, kontzentrazioa, arnasketa, kontzientziaren egoera desberdinak (erlaxazioa), kontzientzia sentsoriala, egitura fisikoa eta bilakaera. Jardueratzat hartzen ditugu bizitzaren edo izakiaren hainbat alderdi une berean esploratzeko eremuak irekitzen dituzten ariketak. Jarduerak egituretako paisaiak dira. Bertan, elementu plastikoak, baloiak, oihalak, etab. erabiltzen dira. Forma eta espazioa, erritmoa eta jolasak.

  • Grabitatea. Gorputz eutsiaren eta gorputz abandonatuaren erregistroa, argizariekin.
  • Desoreka, esekidura eta ihes abiadura. Mugimendua hamakak erabiliz, trazua zuzentzeko.
  • Likido baten portaera. Hainbat euskarritan higidura eta pintura likidoa aztertzea.
  • Jarraitutasuna vs. kontrakoak. Inertzia. Jarraitutasunaren, arintasunaren eta prestasunaren ideia azpimarratzen du, ekintza gerta dadin uzteko. Gorputz osoarekin marraztea, korrika, salto eginez, biraka...

Tailerretan, marrazteko tresna gisa erabiltzen da gorputza, eta mugimenduren notazio gisa marrazketa. Marrazketa teknikaren eta gorputz mugimenduaren arteko itzulpenean eta alderantzizkoan oinarritutako dinamika batzuk proposatuko dira. Gorputz osoarekin marraztu dezakezu: korrika egin, salto egin, barre egin. Begiratu gabe marraztu dezakezu, besteen gorputzarekin marraztu, ahotsarekin marraztu, airean marraztu. Ebakitzailea izan zaitezke eta espazioan galdu. Marka bat utz dezakezu, baita mugitu gabe bazaude ere. 

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

Beharrezkoak:

  • Hormetan eta lurrean paper zati handiak itsatsi daitezkeen areto handia.
  • Lanerako espazioa itxia izatea, jardueran kontzentratzen laguntzeko.
  • Aretoan musika jarri ahal izatea, eskolan dauden gainerakoei enbarazu egin gabe.
Jarduerari buruzko txostena:

ESPARRU PEDAGOGIKOA

Korpografia: gorputza, mugimendua eta trazu grafikoa lotzen duen esperientzia bat. Diziplina anitzeko proiektu honetan, gorputz adierazpena eta adierazpen plastikoa fusionatu egiten dira, zentzumenezko esplorazio baten bidez kontzientzia zabaltzea esperimentatzeko. Proposamen horrek hezkuntza komunitate osoa (haurrak, gazteak eta helduak) gonbidatzen du esperientzia ludiko-estetiko batean parte hartzera. Esperientzia horretan topaketarako, esperimentaziorako eta sormenerako gune bat eskaintzen da, gorputzaren eta mugimenduaren arteko elkarrizketaren bidez eta hainbat material plastikorekin harremanetan.
Ahalmen sortzailea, gorputz kontzientzia eta gorputzak espazioan/lurraldean betetzen duen lekua sustatu nahi dira, aztarna grafikoaren bidez, gorputza komunikazio tresna gisa erabiltzean konfiantza handiagoa lortzeko aukera azpimarratuz, talde jardueretan parte hartzeko gaitasuna garatuz, eta pentsamendu kritikoa, emozioak eta sentimenduak sustatuz. Kontzentrazioa, arreta eta autoezagutza sustatzeko bidea.
Jarduera horiek aldarrikatu nahi ditugu ikastetxeetan elkarrekin bizi diren pertsonen arteko topaketa horizontalerako aukera gisa, adierazpen askearen alde eginez, esploratzeko, esperimentatzeko, deskubritzeko eta harritzeko hezkuntza espazioa erabiliz.
Proposamen hori aukera bat da ikastetxeetan beren egunerokotasuna partekatzen duten pertsonak nola elkartzen diren birpentsatzeko. Eta, halaber, haietan sortutako harreman sarearen historia, hizkuntza komuna aurkitzeko aukera eta kideen arteko kontaktuak eta topaketak sustatzeko beharra. Eskola eremua leku dinamikotzat hartzen dugu, zeina praktika jarraituaren bidez sendotzen baita eta sinbolikoa denak eraikitzen baitu, osatzen duten pertsonen aniztasunak, alegia. Bizikidetzarako, praktiketarako eta gizarte harreman enpatikoetarako espazio atseginak eta errespetuzkoak sortzearen aldeko apustua egiten dugu, komunitate osoaren eguneroko bizitzaren parte gisa eratzen joan daitezen.

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

Entre Orillas: Cultura y Desarrollo elkartea

Komunitate, hezkuntza eta terapiako testuinguruetan arte bitartekotzako proiektuak garatzen lan egiten duen elkarte pasaitarra. Gure pedagogia arteez, adierazpenaz eta sormenaz elikatzen da, funtsezko tresna baitira garapen sozialerako, osasuna sustatzeko eta aniztasunean elkarrekin bizitzeko.
Gorputzaren kontzeptua zabala eta askotarikoa da. Diziplinaz gaindiko ikuspegi batetik, gorputzaren nozioei buruz hausnartzea interesatzen zaigu, baita gorputzak bizi dugun errealitatearekin bitartekotzan duen lekuari buruz ere. Banakoaren eta kolektiboaren arteko etengabeko interakzioa azpimarratzen da, jarrera, tresna eta jakintza praktikoak sortzeko. Pasaiako Berdintasun, Kultura, Migrazio eta Aniztasun arloarekin lankidetzan, proiektu komunitarioak garatu ditugu: «Dantza komunitarioa» sormen koreografikoko tailerra 2018-2020. «Plaza sortzaileak / korpografiak» 2019. «Ser Vistas» izeneko sorkuntza kolektiboko horma-irudia 2020-2021. Eta eskola esparruko proiektuak: «Maskarak - Kultura-identitatea esploratzen» 2019. «Gorputza, emozioak eta lurraldea» 2021. Berdintasun Mahaian parte hartzen dugu, eta «Mujeres de Diversos Orígenes» taldearen barruan «Gorputza eta mugimenduak» tailerra eskaintzen dugu.

Betania Mendoza, jaiotzez argentinarra. Terapeuta psikokorporala. Gorputz eta dantza adierazpeneko eta gorputz teknika aplikatuetako diplomaduna da, eta esperientzia handia du arte eszenikoen esparruan. Gorputzaren eta mugimenduaren bidezko esku hartzeetan espezializatua, arlo pedagogikoan, sozioedukatiboan, komunitarioan eta terapeutikoan. Arte espresiboan oinarritzen du bere lana, sorkuntza-prozesuaren garapenean sakonduz esperientzia esanguratsu gisa. Gaur egun, Entre Orillas kolektiboko kide da. Talde hori diziplinaz gaindiko talde bat da, eta arte bitartekotzako proiektuak diseinatu eta garatzen ditu.

Rebecca Wilkinson, Komunitaterako Artean lizentziaduna (Surreyko Unibertsitatea, UK). 2003an Bartzelonara lekualdatu zen eta bertan Espazio Publikoaren Diseinuari buruzko master bat egin zuen Elisava diseinuko goi mailako eskolan. 2016an Bigarren Hezkuntzako Irakasle Masterra egin zuen UNIRen eta, gaur egun, Arte Plastikoetako irakaslea da. Hainbat kolektibotako kide izan da, hala nola Mikelazulo eta Banda Bat, eta, 2018az geroztik, Entre Orillas taldeko kide da.

Dokumentu osagarriak