Atzealdea

RADIO FICCIÓN

Egitasmoaren izena : RADIO FICCIÓN

Eragilea : INKO MARTIN

Telefonoa
669409530
Kontaktua
INKO MARTIN

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Musika

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Euskara
Gaztelania
Teknologia
Musika
Plastika
Zein balio sustatzen ditu
Berdintasuna, Inklusioa, Lantaldea, Sormena, Iraunkortasuna, Komunikazioa, Adierazpena.
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
Guztiak
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gela bat (bi talde banatuan)
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:
260€ (BEZa barne)
Jardueraren deskribapena:

Ikasleek istorio bat irrati-formatuan nola kontatu ikasiko dute, ahotsak, soinuak eta soinu-efektuak nahastuz.

Fikzio Irratia ahotsa, soinua eta soinu-efektuak nahasten dituen irrati-formatua da, istorio bat kontatzeko. Jarduera honen helburura iristeko, prozesua ipuin batetik abiatzen da. Ipuina bere kalitate literarioa, transmititzen dituen balioak eta bere ezaugarri narratiboak kontuan hartuta aukeratuko da, irratira egokitzeko. Lehenengo urratsa ipuin bat irrati-formatura nola egokitzen den ikustea da, egitura narratibo bat, soinuak lehentasuna duena (ahotsak, musika eta soinu-efektuak), eta bertatik gidoia lortuko dugu. Gidoia prestatuta, pertsonaiak ikasleen artean banatzeko unea iritsiko da, ahalik eta banaketa bidezkoena generoari eta testu-bolumenari dagokienez. Prozesuak soinu-efektuak banatzen jarraituko du. Soinu-efektuak eskuz egingo dira (Foley teknika), edonork etxean izan ditzakeen objektuak erabiliz eta birziklatuz. Efektuekin batera ahotsak entseatu ondoren, dena banan-banan grabatuko da pista ezberdinetan. Grabazioa egin ondoren, pistak nola nahasten diren ikusiko dugu audioa editatzeko programa baten bidez, eta, ondoren, irizpide dramatikoen arabera istorioarekin hobekien egokitzen den musika aukeratuko dugu, muntaian gehitzeko. Horrela, guztia nahastu ondoren, ipuinaren bertsio propioa izango dugu eta entzun ahal izango dugu irrati fikziozko formatuan. Pieza hori online audio-plataforma batean ere zintzilikatu ahal izango da, streaming bidez entzuteko edo deskargatzeko.

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:
. Gela bat
. Soinu ekipo samur bat, ordenagailuari konektatzeko aukerarekin.
. Inprimagailua.
. Gidoiak inprimatzeko materiala.
Jarduerari buruzko txostena:

Irrati-fikzioa edo soinu-fikzioa da, zalantzarik gabe, formaturik sortzaileena, eta literaturak, interpretazioak eta muntaiak jarduera guztiz artistiko eta kultural bihurtzen dute, tradizioa modernitatearekin nahasten duena.
Tradizioa, interpretazio-moduei eta, batez ere, soinu-efektuak lantzeari dagokienez. Teknika hori irrati-obeletan lan egiten zuten antzinako zarata-ontzietatik dator, eta betidanik erabili izan da zineman soinu-girotzeak (Un bosque de noche) zein soinu-efektuak egiteko (unos pasos en ese bosque).
Modernitatea, irrati-inguruneko aurrerapen teknologikoari dagokionez, batez ere audio-edizioko programa informatikoei dagokienez, eta egungo soinu-formatuei dagokienez, gazteengandik oso hurbil daudenak, hala nola podcast-a edo audioliburuak.
 Jarduera honetan, ikasleen esperientzia artistikoak honako hauek izango dira: hainbat pertsonaia eta une dramatiko interpretatzeko ahotsarekin esperimentatzen ikastea, soinu bat artisau gisa sortzea, soinu-fikzioko gidoi bat idaztea, soinua editatzeko programa baten aukerak aurkitzea, muntatzeko baliabideak eta egiturak ezagutzea, musikaren erabilgarritasuna eta sakontasuna egiaztatzea elementu dramatiko gisa, eta soinuaren ahalmena aurkitzea istorio bat kontatzeko eta Hainbat emozio sentiarazteko.

Arlo pedagogikoa:

Jarduera hau, funtsean, praktikoa da, urrats bakoitzean teoria pixka bat lagun duela, egiten ikasten den jarduera, eta, horregatik, sormena, irudimena eta esperimentazioa sustatu nahi ditu.
Fikziozko Irratiko pieza bat eraikitzeko, talde-lana funtsezkoa da; parte-hartzaile guztiek funtsezko zeregina izango dute jarduera garatzeko, eta elkarrekin lan egitea eta lankidetzan aritzea ezinbestekoa izango da emaitza ona lortzeko.
Jarduera horri esker, parte-hartzaileek libreki hitz egin ahal izango dute eta adierazpen-metodo berri bat ezagutu ahal izango dute. Formatu horretan, modu errazean eta azpiegitura handirik behar izan gabe, buruan gertatzen zaien guztiari ahotsa eman ahal izango diote, eta, horrekin batera, ehunka sentsazio sentitu eta sentiarazi ahal izango dituzte beren lana entzuten dutenek.
Ipuinen aukeraketak berdintasuna, aniztasuna, inklusioa, ingurumena, elkartasuna edo enpatia ardatz nagusi izango dituzten kontzeptu eta egoeretara hurbilduko ditu.
Halaber, birziklapenaren kontzeptura eta "do ityourself" delakora hurbilduko ditu, soinu-efektuak egiteko erabiliko diren objektu guztiak birziklatu egingo baitira eta modu errazean lortu ahal izango baitira irudimena erabiliz.
Jarduera horrek azpiegitura handirik eskatzen ez duenez, edozein ikastetxek har dezake bere gain etorkizunean bere jardueren zati gisa, ikasleengan lehen aipatutako alderdiak (talde-lana, adierazpena, komunikazioa, sormena...) sustatzeko.

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala
Urteak daramatzat irratian lanean, Euskadi Irratia edo Radio Nacional de España bezalako irratietarako edukiak sortzen eta garatzen. Soinuarekin eta irratiarekin lotutako jarduera artistiko eta pedagogikoekin uztartzen dut lan hau. Jarduera pedagogiko horiek Radio Teatro eta Radio Ficción tailerretan oinarritzen dira, eta duela 10 urtetik hona helduentzat, nerabeentzat eta 7 urtetik gorako haurrentzat garatu ditut, euskara, gaztelania edo alemana bezalako hainbat hizkuntzatan. Jarduera horiek erakunde publikoekin egin ditut, bai kultur etxeetan, bai ikastetxe, museo edo irrati komunitarioetan, eta, horren ondorioz, tailerrak eman ditut Donostian, Bilbon, Madrilen, Medellinen, Bogotan edo Vienan.
Dokumentu osagarriak
Loturak

DOKUMENTU BISUALA