Atzealdea ZINEMA IKASGELAN
Lantzen dituen arlo artistikoak:
Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:
5 orduko hiru saio, 2 irakasleekin.
Zinemaren oinarriak ikasten dira Lumière anaiei eta Alice Guy lengoaia zinematografikoaren asmatzaileari egindako omenaldi baten bidez, "Ideiatik pantailara" eta eskola-eremuan egin daitekeen ariketa zinematografiko baten esperientzia praktikoa eginez.
Edukia:
Tailer honek bi aukera eskaintzen ditu:
Alderdi artistikoa.
Zinemaren historiako kontzeptuak landuko dira, hizkuntza zinematografikoaren sortzaileak ezagutuz eta ariketa praktikoak eginez, zinemaren hastapenetan erabiltzen zituzten teknikak birsortuz.
Zeharka, lehen hurbilketa bat landuko da ikus-entzunezko narratibara, ikasleek beraiek bideoz egingo dituzten bi istorio txiki sortuz. Era berean, argazkigintzako kontzeptuak landuko dira istorio horiek grabatzerakoan, bai eta bideoa muntatu edo editatzerakoan ere.
Jarduera oso bat da, aurreprodukziotik hasi eta erreferente historikoek laguntzen duten ikus-entzunezko lan baten postprodukzioraino iristen dena.
Kultur alderdia; gizarte-balioak lantzea. Ikertze kultura-elkartetik, gure lana kultura- eta gizarte-balioetan oinarritzen da;
Arlo pedagogikoari buruzko txostena.
Proiektuaren helburu nagusiak bi helburu ditu: zinema arte gisa ikusten ikastea eta balioetan heztea. Ikuspegi orokor horretatik abiatuta, gure hezkuntza-proposamena baloreak lantzera bideratzen dugu, garapen pertsonalaren eta besteekiko jokabidearen eta bizikidetzaren funtsezko printzipio bihur daitezen, bai eta bizitzan zehar norbera aberasteko iturri izan daitezen ere. Eskubideen adierazpenetan jasotzen diren balio unibertsalez gain, zinema eginez ikasleek jarrerak, trebetasun sozioemozionalak eta hainbat alderdi etiko eta zibiko ere lantzen dituzte; elementu horiek, oro har, funtsezko konstelazioa osatzen dute pertsona gizartean erabat garatzeko. Horrela,
Lantzen ari garen jarduerari lotutako helburuak honako hauek dira:
• Forma erreala eta/edo Eta ikasleekin lotutako helburuak: edo beste pertsona batzuekin harremanetan jartzea talde-jardueretan malgutasunez eta erantzukizunez parte hartuz, elkarrizketa, errespetua, lankidetza eta komunikazioa bultzatuz, gizarterako eta herritartasunerako gaitasunaren garapena bultzatuz: rol desberdinen arteko lan kooperatiboa: zuzendaria, aktoreak, atrezzoa, soinua, bakoitzaren protagonismoa errespetatuz eta lanpostu horiek errotoriodunak izatea, edo irudiak modu kritikoan behatzea, hautematea, ulertzea eta interpretatzea. Bere ezaugarri plastiko, estetiko eta funtzionalekiko sentsibilitatea sustatzea, eta arte- eta kultura-gaitasuna eta mundu fisikoaren ezagutzarako eta elkarrekintzarako gaitasuna eskuratzen laguntzea, edo balio kultural eta estetikoak balioetsi, baloratu eta errespetatzea, edukiak identifikatuz eta interpretatuz, kultura-aniztasunaren parte gisa ulertzeko. Horrela, jarrera eraikitzailearen errespetua, kontserbazioa eta sustapena sustatzen dira, eta, horrela, gaitasun artistiko eta kulturalaz jabetzen laguntzen da, edo sormenez adierazten, lengoaia plastikoaren eta ikusizko hizkuntzaren tresnen bidez, eta horiek beste ezagutza-eremu batzuekin lotzen jakitea. Horrela, informazioaren tratamendurako gaitasuna eta hizkuntza-komunikazioaren gaitasuna bereganatzea azpimarratzen da, edo ikus-entzunezko hizkuntza emozioak eta sentimenduak, bizipenak eta ideiak irudikatzeko erabiltzea, pertsonen arteko komunikazioan, gogoeta kritikoan eta errespetuan laguntzen baitute eta, horregatik, pertsonaren garapena errazten baitu. Gizarterako eta herritartasunerako gaitasuna.
Zinemarekin lotutako prestakuntza-jarduerak, Ikertze 2007-2020k egindakoak:
https://ikertze.org/
Ikertze "zinema ikasgelan" programa egiten ari da 2007az geroztik Donostiako, Hondarribiko, Irungo, Zarauzko hainbat ikastetxetan (Summa-Belén, San José, Hirubide BHI, Ama Guadalupekoa, Errenteria, etab.), Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko eta Irakasletzako ikasleekin.