‘Zatoz eta zaindu’, 2030erako Turismoaren Plan Estrategiko berriak lurraldearen eta bertan bizi diren pertsonen zaintzan jartzen du arreta
‘Zatoz eta zaindu’, 2030erako Turismoaren Plan Estrategiko berriak lurraldearen eta bertan bizi diren pertsonen zaintzan jartzen du arreta
‘Zatoz eta zaindu’, 2030erako Turismoaren Plan Estrategiko berriak lurraldearen eta bertan bizi diren pertsonen zaintzan jartzen du arreta
Plan honek bost ardatz estrategiko ditu: turismo-sektorearen lehiakortasuna, berrikuntzatik, digitalizaziotik eta jasangarritasunetik; turismo-abegia eta -enpatia; sustapen estrategikoa eta profesionala; lurralde barruko mugikortasuna eta irisgarritasuna; eta eragileren arteko koordinazioa eta lankidetza.

Libe Otegi Turismo Zuzendaria eta Azahara Domínguez diputatua, Turismo Plan Estrategikoaren aurkezpenean
Mugikortasuneko, Turismoko eta Lurralde Antolaketako diputatu Azahara Domínguezek ostegun honetan aurkeztu du 2030erako Turismo Plan Estrategikoa, "enpatia turistikorako deia, ekosistema turistikoa osatzen duten pertsona guztiekiko erantzukizuna eta errespetua: herritarrak, bisitariak eta sektoreko profesionalak", eta "turismoa aberastasun, oparotasun eta aberastasun kulturalaren iturri bihurtzea" helburu duen proposamena, "garenaren zaintza ahaztu gabe".
Hala adierazi du Azahara Domínguez diputatuak Donostiako Arima hotelean egin den ekitaldi batean, zeinetan turismo sektoreko eta erakundeetako ordezkari ugari izan diren.
Azahara Domínguezek eskerrak eman dizkie sektoreko ordezkariei Gipuzkoan azken urteotan bizi izan diren "une zailei" aurre egiteko erakutsi duten erresilientziagatik. "Turismo arloan ditugun erronkek aurrea hartzen jakitea eskatzen digute. Plan hori zeharka landu da, eta erabakitasunez eta norabide argiz kudeatzeko aukera emango digu, aurreikuspenetik abiatuta, eta ez urgentziatik. Hori da eredu turistiko erresilientea, orekatua eta gure lurraldeko balioekin lerrokatua eraikitzeko modua".
‘Ven y cuéntalo’-tik ‘Zatoz eta zaindu’-ra
Azaldu duenez, Plan Estrategiko berria ‘Zatoz eta zaindu’ lelopean garatzen da. Eslogan hori Euskadin egin den turismo-kanpaina indartsu eta arrakastatsuenetako baten "bilakaera" da: "Ven y cuéntalo". "Lelo hark aro bat markatu zuen, eta gaur beste bati ekin nahi diogu. Turistek etortzen jarraitzea nahi dugu, bisitatzea, gure edertasunaz eta aberastasunaz gozatzea, baina baita hau guztia zaintzea eta errespetatzea ere".
Domínguezek gogorarazi du ahoz ahokoa dela turistek Gipuzkoari buruz duten lehen ezagutza-iturria, eta horregatik azpimarratu du ez dela nahikoa "erakartzea, babestu egin behar dela, ez dela nahikoa erakustea, zaindu egin behar dela, ez dela nahikoa kontatzea, erantzukizunez kontatu behar dela". "Bisitatzen gaituztenek ulertu behar dute Gipuzkoa ez dela helmuga bat soilik, etxea dela. Hori da gure lurraldearen eta Gipuzkoaren ongizaterako garrantzitsua den jarduera ekonomiko baten iraunkortasuna bermatzeko modu bakarra", gaineratu du.
Iraunkortasun ekonomiko eta soziala
Mugikortasuneko, Turismoko eta Lurralde Antolaketako foru arduradunak gogorarazi du turismoa BPGren % 8,4 dela eta 40.000 familia baino gehiago enplegatzen dituela gure lurraldean. "Baina hori kudeatu egin behar da, hemen bizi garenon eta gozatzera datozenen arteko bizikidetza osasuntsua izan dezagun", defendatu du, eta Gipuzkoako Turismo Behatokia bezalako tresnak balioetsi ditu: "Honek datuak biltzea, joerak aztertzea, arriskuak eta aukerak identifikatzea eta erabaki informatuak hartzea ahalbidetzen digu, sor daitezkeen egoerei aurrea hartuz".
Diputatuak nabarmendu duenez, plan honen helburua gaur egun Gipuzkoan turismotik bizi diren 40.000 familien "oparotasuna bultzatzea" da. Horretarako, "kalitatezko enplegu jasangarriak" sortzearen alde agertu da; izan ere, "turismoa motor ekonomikoa izan daiteke, baina sortzen duen enplegua egonkorra, bidezkoa eta aitortua bada soilik izango da ongizaterako motorra".
Era berean, "gure kultura-ondarea, gure natura-ondarearen aberastasuna eta gure gizarte-ehunaren kohesioa babestu eta elikatzearen" alde egindako apustua berretsi du, "etorkizuneko belaunaldiek gaur egun dugun egiazkotasun eta edertasun bera izango dutela bermatuz".
Bost ardatz estrategiko
Libe Otegui Turismoko zuzendariak azaldu duenez, Plan Estrategiko honek turismo-eredu berri baterako bidea markatzen duten bost ardatz ditu:
• Sektorearen lehiakortasuna, berrikuntzatik, jasangarritasunetik eta berdintasunetik abiatuta. Funtsezkoa da Gipuzkoak sektore "indartsua, ondo prestatua eta berritzailea izatea, jasangarritasunaren alde egingo duena etorkizuneko motor gisa", horrela bakarrik sortuko baititu kalitatezko enplegu-aukerak.
• Abegikortasuna eta enpatia turistikoa. Gure lurraldearen jasangarritasuna eta iraunkortasun turistikoa bermatzeko modu bakarra "elkarrekin bizi den, errespetatzen duen eta aberasten duen turismoa izatea da". Horrela, "elkarbizitza, elkarrekiko errespetua eta kide izatearen harrotasuna" bultzatuko dituen eredu baten aldeko apustua egiten da.
• Sustapen estrategikoa eta profesionala. Estrategia selektibo baten bidez lan egin behar da, merkatu estrategiko eta target espezifikoetan, "Gipuzkoa kalitatezko eta ez kantitateko helmuga gisa kokatzea lehenetsiz". Era berean, profesionaletik profesionalerako sustapenaren alde egiten da, balio erantsi handiko turistak bermatzeko modurik onena delakoan.
• Mugikortasuna. Gure lurraldea modu erosoan, pertsona guztientzat eskuragarri eta oztoporik gabe ezagutarazi behar dugu, eta, horretarako, lehen mailako aliatu bat dugu: garraio publikoaren sarea.
• Koordinazioa eta lankidetza. Gobernantza partekatua behar da, plangintza koherentea eta eskualde bakoitzari egokitua, turismoaren garapena orekatua eta bidezkoa izan dadin
Testigantzak
Gipuzkoako Turismo Plan Estrategiko berriaren aurkezpenean Elena Estomba Donostiako De Londres y de Inglaterra Hoteleko zuzendaria, Donostian hotel bat gidatu duen eta sektorearentzat erreferente izan den lehen emakumeetako bat; Niko Osinalde Goitur enpresako gerentea, Euskadiko turismo-kudeaketarako lehen erakunde publiko-pribatuaren buru dena, aurten 25 urteko ibilbidea ospatzen duena; eta Maite Cruzado, Gipuzkoako Foru Aldundiko Turismo zuzendari ohia eta gure lurraldean turismo egituratuaren eta etorkizunaren ikuspegia duen bultzatzaile handienetako bat izan dira.
Guztiek beren esperientziak eskaini dituzte, eta turismo helmugaren kalitatea eta iraunkortasuna lehenesten dituen ikuspegi estrategikoa izatearen garrantziaren inguruan hitz egin dute.
Ekitaldiari amaiera emateko, Zegamako alkate Iker Zubeldiaren bertso bat proiektatu da. Bertan, kalitatezko turistak izatearen garrantzia aldarrikatu du, Gipuzkoaz bere osotasunean interesatzen direnak eta gure nortasuna babesteko aukera ematen digutenak.
6162