Jasangarritasun Departamentuak aurrera egin du Villabona eta Irura arteko bizikleta-loturan, N-1 errepidearen gaineko pasabide berriaren instalazioarekin
Jasangarritasun Departamentuak aurrera egin du Villabona eta Irura arteko bizikleta-loturan, N-1 errepidearen gaineko pasabide berriaren instalazioarekin
Jasangarritasun Departamentuak aurrera egin du Villabona eta Irura arteko bizikleta-loturan, N-1 errepidearen gaineko pasabide berriaren instalazioarekin
28 metroko luzera, 3,9 metroko zabalera eta 15 tonako pisua duen egituraren instalazioa mugarri garrantzitsua da bidegorri berria egiteko orduan, eta urte honen amaieran edo datorren urtearen hasieran amaitzea aurreikusten da.

José Ignacio Asensio: “Jarduketa hau urrats erabakigarria da Villabona eta Irura bizikletaz eta oinezkoz lotzeko, eta mugikortasun jasangarriago, seguruago eta emisiorik gabeagoaren aldeko konpromisoa indartzen du”.
Tarte berri honek, laster Lasarte-Oria eta Urnieta artean eraikiko den bidegorriarekin batera, Ormaiztegi eta Donostia lotzeko aukera emango du.
Gipuzkoako Foru Aldundiko Jasangarritasun Departamentuak arrakastaz burutu du Villabona eta Irura lotuko dituen metalezko pasabidea, N-1 errepidearen paraleloan doan bidegorri berriaren barruan. Jarduera hau obraren mugarririk garrantzitsuenetako bat da; aurreikusitako egutegiaren arabera egiten du aurrera, eta dagoeneko azken fasean dago.
Egitura altxatzeko eta jartzeko operazioa urriaren 17ko (ostirala) gauean egin zen, eta N-1 errepidea erabat itxi zen bi noranzkoetan, lanen segurtasuna bermatzeko. 28,25 metroko luzera, 3,9 metroko zabalera eta 15 tona inguruko pisua duen pasabidea pieza bakar batean instalatu zen edukiera handiko garabi baten bidez, kontu handiz planifikatutako maniobra batean.
José Ignacio Asensio Jasangarritasun diputatuak nabarmendu duenez, “jarduketa hau urrats erabakigarria da Villabona eta Irura arteko bizikleta- eta oinezko-loturan, eta mugikortasun jasangarriago, seguruago eta emisiorik gabeakoaren aldeko konpromisoa indartzen du”. Era berean, azpimarratu du "koordinazio teknikoa eta obra baten plangintza, herritarrei ibilgailu pribatuari alternatiba eroso eta segurua eskaintzea ahalbidetuko duena".
Pasabideak metalezko egitura du, hormigoizko lauza duen arkua. % 2,2ko malda du, eta bao bakarra, hiru metroko pasabide librea uzten duena. Egitura tailerrean fabrikatu eta margotu da, jasangarritasuna bermatzeko, eta konboi berezi batean garraiatu da Gasteiztik behin betiko kokapenera.
Muntaketa maniobra bakarrean egin zen: garabia Gasteizerako noranzkoan jarri zen, eta garraio berezia, egitura zuena, kontrako galtzadan, Donostiarako noranzkoan. Igo ondoren, pasabidea lau euskarrien gainean jarri zen, eta kanpotik saski jasotzaileen bidez soldatu zen.
Instalazioa egin ondoren, obrak hurrengo faseekin jarraituko du: lauza hormigoitzea, aurreikusia – meteorologiak horretarako aukera ematen badu – urriaren 24ko gauerako. Horretarako, N-1 errepidea berriro itxi beharko da aldi baterako, eta, ondoren, barandak eta sarbideak jarriko dira bi ertzetan.
Villabona-Irura bidegorri berria Jasangarritasun Departamentuak bultzatutako bizikleta- eta oinezko-bideen sarearen parte da, garraio-modu aktibo eta jasangarriak sustatzeko, bide-segurtasuna hobetzeko eta lurraldeko udalerrien arteko lotura indartzeko.
“Aurrera jarraitzen dugu mugikortasun-eredu berdeago, seguruago eta gizatiarrago batean. Herriak elkartu eta aukerak hurbiltzen dituen bidegorri sare bat ehuntzen ari gara, betiere jasangarritasunarekiko konpromisotik abiatuta”, esan du foru arduradunak.
Ibilbide berriaren ezaugarri nagusiak
Amasa-Villabona eta Irura artean bidegorria eraikitzeko proiektuak 11 hilabeteko epea, 2.413.108,05 euroko esleipen-aurrekontua eta 1,83 kilometroko luzera ditu. Era berean, ekimenak Eskualde Garapeneko Europako Funtsaren (EGEF) baterako finantzaketa izan du Euskal Autonomia Erkidegoko 2021-2027 Programaren barruan.
Bidegorria Amasa-Villabonako gasolindegitik eta beilatokitik igaroko da, 34 eta Ibaiondo industrialdeak zeharkatuz, Irurako ikastolara eta herriko herrigunera iritsi arte. Trazadurak bizikleten eta oinezkoen arteko tarte partekatuak eta lurraren ezaugarrien arabera bereizitako ibilbideak konbinatzen ditu, arrapalak eta N-1 errepidea modu seguruan zeharkatzea ahalbidetuko duen pasabide berria barne.
GIRDER Ingenieros enpresak diseinatu du proiektua, ASMATUren obra-zuzendaritza du eta CAMPEZO da enpresa eraikitzailea. Berrikuntza nabarmenen artean, zoladura bereziak jartzea dago, ibilbidearen jasangarritasuna eta segurtasuna bermatzeko, bai eta ingurumen-inpaktua minimizatzen duten materialak erabiltzea ere.
Villabona-Irura bidegorria Bizikleta Bideen Lurraldearen Arloko Planaren eta Donostia eta Beasain lotzen dituen I-3 ibilbidearen parte da. Azpiegitura horrek eguneroko joan-etorriak errazteaz gain, bizikleta garraiobide osasungarri eta jasangarri gisa erabiltzea sustatuko du.
1219