Menu nagusira joan Eduki nagusira joan
Atzealdea

42 milioiko inbertsioa, Gipuzkoarako "giltzarri" diren lau bide-proiektutan

Foto 42 milioiko inbertsioa, Gipuzkoarako "giltzarri" diren lau bide-proiektutan

42 milioiko inbertsioa, Gipuzkoarako "giltzarri" diren lau bide-proiektutan

Diputatu nagusiak Azkoitian-Urretxun, Belabietako tunelean, 27. poligonoan eta Marrutxipin egingo diren obrei bultzada eman nahi die, inbertsio publikoa ekonomia suspertzeko eragile izan dadin.

42 milioiko inbertsioa, Gipuzkoarako

Gipuzkoako Foru Aldundiak lurraldeko bide-mugikortasunerako "giltzarri" diren lau proiektu berraktibatuko ditu datozen hilabeteetan, COVID-19aren pandemiak sortutako krisiaren irteeran inbertsio publikoa suspertzeko eragile gisa jarduteko konpromisoaren eta erabakimenaren esparruan. Markel Olano diputatu nagusiak gaur goizean iragarri duenez, Azkoitia-Urretxu errepidea (GI-631) berritzeko lanak, Astigarragarako 27. poligonorako irteera/sarrera berria, A-15ean Belabietako tunela berritzeko lanak eta Marrutxipitik Donostiarako GI-20rako sarbide berria, 2021ean hasiko dira. Lau proiektuak batuta, 42 milioi euro baino gehiagoko inbertsioa egingo da.

Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuarekin batera emandako prentsaurrekoan, diputatu nagusiak esan du garrantzi kualitatibo handiko proiektuak direla, Gipuzkoako errepide-sareko oinarrizko puntuetan trafikoaren arintasuna eta segurtasuna nabarmen hobetuko dutelako. "Era berean, pandemiak sortutako krisi ekonomikoaren egungo egoeran, lan horien exekuzioa aktibatzeak inbertsio publikoak bultzatzea dakar, lurraldeko jarduera ekonomikoaren eta enpleguaren palanka gisa", adierazi du.

Olanok gogorarazi duenez, udaberriko konfinamenduak eragindako ekonomiaren geldialdiak Aldundiak aurtengo aurrekontua murriztea eta aurreikusitako inbertsioak birperiodifikatzea eragin zuen. Hala ere, Kontzertu Ekonomikoaren Batzorde Mistoan akordioa lortu ostean (euskal erakundeen defizit-muga handitzea ekarri du), Aldundia prest dago Bide Azpiegituren atalean "aurreikusitako inbertsioak aktibatzeko". "Egoera finantzarioa argitzean, rol antiziklikoa joka dezakegu eta jokatu behar dugu, eta horrek jarduera ekonomikoa sortzea eta enpleguaren sorrera bultzatzea dakar, krisi sozio-ekonomikoaren garaian. Gainera, funtsezko lanak bultzatzen ditugu mugikortasun segurua bermatzeko eta lurralde orekaren eta eskualdeen arteko fluxuaren ikuspegitik garrantzitsuak diren jarduerak sustatzeko ", azaldu du.   

Foru Aldundiak berriro martxan jarri dituen proiektuen artean, honako hauek daude: Azkoitia eta Urretxu arteko GI-631 errepidea birmoldatzea, Urola-Erdia eskualdeak urtetan eskatu duena; Belabietako tunela birmoldatzea, A-15ean; 27. poligonorako irteera/sarrera berria, Martutene eta Astigarra artean; eta Donostiako saihesbidearen lotune berria eraikitzea, Marrutxipin; hiriarentzat irteera/sarrera berria izango dena.

 “Foru Aldundiaren proiektu estrategikoetako bat  GI-631 errepidea Azkoitia eta Urretxu artean berritzea eta hobetzea da", esan du ahaldun nagusiak, eta esku hartze hori Urola bailarako biztanleen "aldarrikapen historikoa" dela gaineratu du. "13 kilometro horiek oso garrantzitsuak dira ibilbide hori erabiltzen duten milaka gidarientzat, bai Zumarragako erreferentziazko ospitalera joateko, bai hortik Gipuzkoako ahalmen handiko biribilgunera konektatzeko. Lan horiei esker, erabiltzaileen segurtasuna eta erosotasuna hobetuko da ", azaldu du ahaldun nagusiak.

Era berean, Olanok azaldu duenez, obra hori aktibatzeak lurralde-orekaren aldeko apustu garbia dakar berekin, eta, beraz, barnealdeko bi eskualdetan, Urola Erdian bereziki, konexioak hobetuko dira, baita inguruko industriaren lehiakortasuna ere. "Errepide-sare erosoa, modernoa eta segurua izatea funtsezkoa da gure industriarentzat eta egunero mugitzen diren langile guztientzat", azaldu du.

Proiektuak 45,5 milioi euroko aurrekontua du, eta hainbat fasetan egingo da, bai arrazoi ekonomikoengatik, bai bidea irekita edukitzeagatik. "Orain lizitatzen den zatia T2 da, Azkoitia-Urretxu ibilbidean eta Aizpurutxoko zeharbidean zentratuta dagoelako", zehaztu du Olanok. "Obra hau erronka handia izango da, lanak errepidea irekita mantenduz egin behar direlako eta trafiko handiko bidea delako; 3.300 ibilgailuk baino gehiagok egunero erabiltzen dute errepide hori eta % 10etik gora ibilgailu astunak dira", azaldu du Aintzane Oiarbidek. Lehen zati hori 2021eko udan hasiko da, 9,3 milioi euroko aurrekontua du eta 14,5 hilabeteko gauzatze epea.

Errepideak aurreratzeko hiru errei izango ditu bi noranzkoetan. Tarte horietan, erradioak eta bihurguneen ikuspena handituko dira. Horrez gain, zortzi bihurgune hobetzea eta Urretxuko sarreran laugarren zati bat egitea planteatzen da. Azken zati horretan, trazadura hobetuko da, baina ez da aurreratzeko erreirik sartuko. "Jarduera hauekin ez da abiadura handitu nahi ibilbidean zehar, baizik eta aurreratze segurua ahalbidetzen duten 3 gune egokitu", adierazi du foru diputatuak.

 

Belabietako tunela

Gipuzkoako Foru Aldundiak egingo duen eta datozen egunetan lizitatuko den beste proiektu handietako bat Belabietako tunelaren (A-15) instalazioak egokitzeko lanak izango dira. Lanak hamar hilabetez luzatuko dira eta 17 milioi euro baino gehiagoko aurrekontua dute. Tunel hori Europa barneko sarearen parte da eta 500 metro baino gehiago ditu; beraz, 2004/54/EE Europako Zuzentarauaren arabera, gutxieneko segurtasun-baldintza batzuk bete beharko ditu erabiltzaileei segurtasuna bermatzeko, Europako Zuzentarauaren parametro berrien arabera.

          Tuneletan aurreikusitako jarduketak honako hauek dira, besteak beste: egonkortzeko soluzioak, drainatzea berritzea, energia hornitzeko instalazioak egokitzea, ekipo elektrikoak birdimentsionatzea, argiztapen-sistema eguneratzea, ustiapen-kostua murrizteko LED teknologiarekin, aireztapen-sistema berrinstalatzea eta suteen aurkako babes-sistema bat sartzea galeriaren barruan, ur-harguneen sare batek eta zutabe lehor batek osatua. "Gainera, punta-puntako teknologiak erabiliko dira bide-kudeaketa eguneratzeko, zirkulazioa eta edukiera kontrolatzeko, telebista-zirkuitu itxiko sistema hobetzeko, Gertakariak Automatikoki detektatzeko Sistema (DAI) instalatzeko, eta erabiltzailearekiko komunikazio-sistema, SOS posteen sistema berrituz eta megafonia sistema bat sartuz", esan du Oiarbidek.

.

Proiektu hori gauzatu ahal izateko, beharrezkoa izango da zirkulazioa mugatzea berritu behar den hoditik (Andoain-Iruñea), eta zirkulazioa kontrako hodira desbideratzea (Iruñea-Andoain). Obrak irauten duen bitartean, Bypasseko egoeran egongo da. Zirkulazioa egoera horretan edukitzeak ez die pasatzen utziko 3 m-ko zabalera eta 4,5 m-tik gorako altuera duten ibilgailuei, ezta salgai arriskutsuak garraiatzen dituzten ibilgailuei ere. Baldintza horiek betetzen dituzten ibilgailuek ordezko bideak hartu beharko dituzte. "Mendiko autobia denez, A-15eko tunelak berritzeko lanek neguko planarekin bat egin ez dezaten saiatu gara, baina Belabietako lanen iraupenak ezinezko egin du", adierazi du Bide Azpiegituretako diputatuak, eta, lanak hasi aurretik, hartuko diren neurrien berri emango dela aurreratu du.

Polígono 27

27 Poligonoa Donostia hiriari eta Astigarragari eragiten dien foru-erakundearen proiektu estrategikoetako bat da. 27 Poligonoa enpresa-parke zabala da Martutene eta Astigarraga artean, eta gaur egun sarbide bakarra du GI-40ko biribilgune batetik, eta proiektu honen helburu nagusia bide hori arintzea da. Astigarragarako beste irteera eta sarrera bat ematea da helburua ", azaldu du Oiarbide diputatuak. Obra dagoeneko lizitazio-prozesuan dago, 6.709.300,98 euroko oinarrizko aurrekontuarekin ( % 21eko BEZa barne) eta hamar hilabeteko egikaritze-epearekin.

"Sarbide berriak edukiera handiko sarearekin lotura ia zuzena sortzea ekarriko du, eta, ondorioz, egungo biribilgunean trafikoaren eskaria nabarmen murriztuko da", zehaztu du Aintzane Oiarbidek. Horrela, sarrera berri hori irekitzeak GI-40 errepidearen zirkulazio eta arintasun baldintzak nabarmen hobetzea ekarriko du. Bide Azpiegituretako diputatuak gogorarazi duenez, proiektuak Donostiako eta Astigarragako udalek eta industrialdeko enpresek egindako eskaerei erantzuten die, Martuteneko 27 Poligonoko sarrera eta irteera zirkulazioa arintzeko konponbideak eskatzen baitzituzten.

Proiektuan, funtsean, GI-2132 errepideko 7,200 kilometro-puntuaren parean lotune erdi bat eraikitzeko obrak jasotzen dira. Horrek Astigarragako Bidebitarteko biribilgunetik eta biribilgunerantz egingo ditu mugimenduak, edukiera handiko sarerako eta sarerako sarbidea erraztuz. "Lotune erdi horretatik, Petritegiko bidea zeharkatzen duen bide berri bat sortzen da, Astigarragako Galtzaur auzoa inguratzen du, Antondegi gaineko mendilerroa salbatzen du eta 27 Poligonoko Ubarburu pasabidearekin lotzen du", zehaztu du foru arduradunak.

Marrutxipi

27 Poligonoarekin batera, Marrutxipi da Donostiari eragiten dion foru erakundearen beste proiektu estrategikoetako bat, hiriak trafikoen kudeaketari dagokionez gabezia handia baitu. "Urumea pasealekuaren mende dago eta beste aukera bat behar du. Horrek trafiko kolapso gutxiago emango dio, ibaiarekiko menpekotasun gutxiago ", zehaztu du Oiarbide diputatuak. "Marrutxipiko obran bi erakundek parte hartuko dugunez, Donostiako Udalak eta Gipuzkoako Foru Aldundiak, beharrezko izapide administratiboek ez digute uzten obra lizitatzen urtea amaitu baino lehen, baina 2021aren hasieran egingo dugu. 12 milioi euro baino gehiagoko aurrekontua eta 24 hilabeteko epea duen proiektua da ", zehaztu du Aintzane Oiarbidek.

Lotura berria Polloe eta Intxaurrondoko tunelen artean kokatuko da, iparraldean Etzieta eta hegoaldean Castelao parkeekin 580 metroko distantziara, oso urbanizatuta dagoen ingurune batean. Sarrera eta irteera mugimendu guztiak hartzen dituen lotura oso bat izango da, ekialdekoa zein mendebaldekoa, Etzieta eta Castelao parkeei eragin gabe. "Lotura berri honek Ategorrietatik eta Ipar Intxaurrondotik sartzeko eta irteteko aukera irekiko du, eta horrek hiritik irteteko beste bide batzuk deskargatzen lagunduko du, hala nola, Frantziako pasealekua-Federico Garcia Lorca, gaur egun Gros eta Egiatik ateratzeko erabiltzen dena", azaldu du Bide Azpiegituretako diputatuak. Lotuneak eskatzen du bi pasabide eraikitzea Irun-Zarautz noranzkoko saihesbidearen galtzadaren azpian, lotura-adarrak eta biribilgune berri bat Fernando SASIAIN kalearen eta Mons pasealekuaren arteko elkargunean, hiriko bideekin lotzen den lekuan.

"Bide Azpiegituretako Departamentuak egingo dituen lau inbertsio horiek funtsezko proiektuak dira Gipuzkoarentzat; izan ere, bide-sarearen funtsezko konexioak hobetzeaz gain, lurralde orekaren ikuspuntutik egiteko dauden lanak osatuko dituzte eta lurraldeko ekonomia suspertzen lagunduko dute", esan du Markel Olano diputatu nagusiak.