Ogi-apurra

Eduki publikatzailea

Atzealdea Belabietako tunela berritzeko lanak amaitu dira, 11 hilabeteko lanen ondoren

Belabietako tunela berritzeko lanak amaitu dira, 11 hilabeteko lanen ondoren

Datorren asteburuan bypassa bereizteko elementuak kenduko dira eta zirkulazio osoa igandean, maiatzak 8, berrezarriko da.

2022/05/02

Markel Olano Gipuzkoako diputatu nagusiak eta Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako foru diputatuak Belabietako tunela bisitatu dute gaur goizean, Gipuzkoako zatian A-15 errepideko tunelik luzeena berritzeko lanak amaitu direla iragarri duten egunean. Belabietako Iruña norabideko hodiaren 1.836 metrotik gorako instalazioak berritu eta modernizatzeak 11 hilabeteko lana eta 16,5 milioi euroko inbertsioa ekarri du.

          Bisitan, Markel Olanok aurreratu du tunela igande honetan, maiatzak 8, irekiko dutela, eta A-15 errepideko zirkulazioa normaltasunera itzuliko dela, ia urtebetez Belabietatik bypass bidez zirkulatu ondoren. «Autobia hau lurraldeko azpiegitura garrantzitsuenetako bat da. 14.000 ibilgailu baino gehiago ibiltzen dira egunero A-15 errepidearen zati horretan. Tunel hori berrituta, aurrerapauso handia egin dugu gure bideen segurtasunean, erosotasunean eta digitalizazio progresiboan, Olanok azpimarratu duenez, eta eskerrak eman dizkie ohiko erabiltzaileek esku-hartzeak iraun duen hilabeteetan egindako ahaleginagatik.

          Diputatu nagusiak, bisitaren ondoren, gogorarazi du Belabietako tuneleko birmoldaketa izan zela 2020aren amaieran pandemiaren inpaktu betean birabiarazitako lehentasunezko proiektuetako bat, Ekonomia Itunaren Batzorde Mistoak euskal erakundeen defizit-muga osoko bilkuran zabaltzea ekarri zuen akordioaren ondoren. “Inbertsio publikoek zeregin antiziklikoa dute lurraldeko jarduera ekonomikoaren eta enpleguaren palanka gisa. Esku-hartze horrek, duen garrantzia kontuan hartuta, lurraldearen susperraldi ekonomikoari ere ekarpena egiten dio”, adierazi duenez.

          “Gure bide-sare osoan mugikortasun gero eta seguruagoa, erosoagoa eta modernoagoa bermatzeko Aldundiak sustatutako funtsezko obretako bat da. Lurraldeen arteko orekaren, Nafarroarekiko komunikazioen eta Atlantikoko korridorean azpiegitura aurreratuen sare bat izateko beharraren ikuspegitik kualitatiboki garrantzitsua den jarduera bat da”, balioetsi du. Era berean, diputatu nagusiak gogorarazi du Aldundiak 28,7 milioi euro bideratu dituela azken hiru urteotan A-15eko tunelak berritzeko, Europako araudira egokitzeko, eta lan horretan inbertsio berriei aurre egiten jarraitzeko konpromisoa agertu du.

          Belabietako tunela, 1995etik martxan dagoena, 1.836 metroko luzerarekin, A-15 autobidean dago (Nafarroa-Gipuzkoa autobidea) eta noranzko bakoitzeko hodi bat dauka. Azpiegitura hori Europa barneko sarearen parte da, eta, 500 metro baino gehiago dituenez, Europako 2004/54/EE Zuzentarauaren arabera, segurtasun-baldintza berriak bete behar zituen, Europako herritar guztientzat babes-maila uniformea, etengabea eta handia bermatzeko.

Instalazioak modernizatzea

Egindako hobekuntzen artean, Europako Batzordearen zuzentarauaren eskakizunekin bat datozenak, estalkia indartzea, estaldura hobetzea eta instalazioak modernizatzea nabarmentzen dira. Xehetasun gutxi batzuk falta badira ere, Belabietako tunel berrituak itxura futurista samarra du, non, lehen begiratuan, argiztapena eta beira-zuntzezko estaldura nabarmentzen diren. “Azken belaunaldiko ekipoak jarri ditugu errepideen kudeaketa, zirkulazioaren kontrola eta edukiera eguneratzeko. Halaber, telebistako zirkuitu itxiko sistema eguneratu eta birbanatu da, gorabeherak automatikoki detektatzeko sistema bat instalatu ahal izateko, Oiarbide diputatuak zehaztu duenez.

          Bisitan, Bide Azpiegituretako diputatuak azaldu du Belabietako obraren zailtasunik handiena obraren benetako irismena ziurtasunez ez jakitea izan dela, ezinezkoa baita trafikoari irekitako tunelarekin balorazio zehatza egitea. Behin itxita, estaldura guztia desegiten denean, orduan izaten da proiektuaren benetako argazkia. "Tunel honetan, adibidez, bagenekien ur asko zegoela, eta horrela jaso zen proiektuan, baina dena kendu genuenean benetako irismena ikusi genuen", azaldu du diputatuak bere bisitan. “Ez dugu arazorik izan ur hori guztia bideratzeko, eta orain, tunel honi begira, inork ezin du imajinatu inguruan dagoen ur guztia”.

          "Belabietako hodia egokitu ondoren, Gipuzkoako Foru Aldundiak Ondoilarko eta Gorosmendiko tuneletako obrei ekingo die orain. Dagoeneko amaitu dugu proiektuen idazketa eta, beraz, urtea amaitu baino lehen Ondoilarko tunela (Donostiarako noranzkoan) eta Gorosmendikoa (Iruñerako norabidean) egokitzen hastea aurreikusten dugu. 2023an eta 2024an, beste norabideko hodiak berrituko dira, eta, azkenik, 2024tik 2025era bitartean, Belabietako tuneleko hodia egokituko da Donostiarako norabidean. Horrela, Gipuzkoan      A-15 errepidean ditugun 500 metrotik gorako tunel guztiak Europako zuzentarauari egokituta egongo lirateke 2025a amaitu baino lehen”, Bide Azpiegituretako diputatuak amaitu duenez, eta egokitzapen horiek guztiek 82 milioi eurotik gorako inbertsioa egiten dutela gogorarazi du.

  

3167