Ogi-apurra

Eduki publikatzailea

Atzealdea CITaren lehen aparkalekua irekiko da, ardatz atlantiko osoko garraio-sarerako erreferentea izango dena

CITaren lehen aparkalekua irekiko da, ardatz atlantiko osoko garraio-sarerako erreferentea izango dena

Obretan urtebete eman ondoren, gaur, azaroak 15, Oiatzungo kamioien aparkalekuak bere langa altxatuko du, lehenengo garraiolariak bertan hartzeko.

2021/11/15

Bidegi Foru Sozietateak amaitutzat eman ditu Oiartzungo IKZren obrak, eta iragarri duenez, gaurtik aurrera, azaroak 15, Oiartzungo espazio birgaitu berriak barrera altxatuko du bere instalazioetan garraiolariak hartzeko, hartara aparkaleku seguru bat erabil dezaten –beraientzat eta beren salgaientzat–, ondo hornitua, digitalizatua eta Europako Urrezko Ziurtagiria duena.

            Oiartzungo aparkaleku horretan, garraiolariek 184 plaza izango dituzte beren ibilgailu eta salgaientzat, 16.220m2-ko azalera batean banatuta.  Espazioak 29 plaza ditu salgai arriskutsuentzat; horietatik 12 sukoientzat dira eta 17 ez-sukoientzat. Eremu horrek likidoak biltzeko sistema propioa eta dekantazio-biltegia ditu.  Hotz-garraioek entxufeak dituzten 18 plaza espezifiko dituzte sare elektrikoarekin konektatzeko, eta konexiorik gabeko beste 18 plaza eremu berean. Horrela, gune bakar batean kokatzen dira etengabeko hozte-funtzionamendua behar duten garraioak, eta haien funtzionamenduak sortzen duen zarata urruntzen da, atsedenaldi hobea bermatuz.

            Lehenengo ordua doakoa izango da mota guztietako ibilgailu astunentzat, eta bigarren ordutik aurrera 4,70 €-ko kostua izango du. Tarifak garraio motaren arabera aldatuko dira. Hala, salgai ez-arriskutsuak garraiatzen dituen garraio batek 28,70 euro ordainduko ditu 24 orduko egonaldi batengatik, eta salgai arriskutsuak dituen ibilgailu batek, ADR (Salgai Arriskutsuen Nazioarteko Errepide Garraioa Arautzen duen Europako Akordioa) kalifikazioa duenak, 33,50 euro ordainduko ditu.  48 orduz aparkatzen dutenei orduko kostua 1,16 euro eta 1,50 euro kobratuko zaie, hurrenez hurren.  Aparkalekua txandakakoa da.

            Aparkalekuak eskalatzearen aurkako itxitura perimetral bat du: 600 metroko luzerako hesi bat eta 100 metroko hormigoizko beste bat. Biek 2,5 metroko garaiera dute, eta Urrezko mailarako eskatzen diren parametroak betetzen dituzte, zeinek 1,8 metroko gutxieneko garaiera zehazten baitute. Barruan bi modulu daude: bata konketak eta ikuztegia dituena, eta bestea konketak eta dutxak dituena. Esparruak zaintza-kamerak ere baditu, azalera osoa monitorizatzen dutenak, megafonia, sistema elektrogenoa, argiztapena eta sarrera eta irteeren kontrola dagoen zerbitzu-eraikinera doazen gidarientzat. Jatetxea, denda, konketak eta dutxak dituzte bertan.  

            Aire zabalean aisialdia, ariketa eta atsedena errazteko, barruko perimetro osoan errei berde bat dago ibiltzeko edo korrika egiteko, eta gune bat, parke publikoetan ariketa fisikoa egiteko izaten diren elementu finkoekin.

            Bidegik 4,3 milioi euro inbertitu ditu, gehi BEZa, eta horietatik 3,3 milioi lehendik zeuden bi plataformak bakar bat bihurtzeko obrak izan dira.  Jarduketari esker, kanpoaldean zerbitzugunean geratzen diren 11 autokarrentzako azalera bat sustatu ahal izan da.  Beste milioi bat super-egitura delakora bideratu da. Honako hauek biltzen ditu: segurtasun-sistema, bideozaintzako instalazioak, suteen aurkako ur-hartuneen sarea, megafonia, wi-fia, argiztapena eta sare orokorretik korrontea eroriz gero autonomia energetikoa bermatzen duen multzo elektrogenoa. 

            Astigarraga-Oiartzun Garraioaren Zentro Integraleko Oiartzungo aparkaleku berriaren azken helburua Europako ardatz atlantikoko garraio-azpiegitura hobetzen eta zaintzen laguntzea da, aparkaleku seguruak eta gidariarentzat, ibilgailuarentzat eta salgaiarentzat babestuak eskainiz. Garraio adimenduneko sistemei lotuta dago. Sistema horietan, garraiolariek eta ibilgailu astunek aparkaleku egokiak eta seguruak dituzte, atsedenerako zerbitzu eta instalazio modernoekin konbinatuta.

            Izen bereko zerbitzugunean dago, 8,000 kilometro puntuan, Irun Barrerako ordainlekua gurutzatu eta berehala, Donostiarako norabidean, azpiegitura berriak Europatik hegoalderantz, Portugaleterantz eta Afrika iparralderantz doazen trafikoei emango die zerbitzua.  Errodaje edo martxa zuriko aldian irekiko da, zerbitzu guztiek behar bezala funtzionatzen dutela egiaztatzeko eta Urrezko kalitatea homologatzeko izapideak egiteko. Abenduaren hasieran, Astigarragako aparkalekuaren txanda izango da.

            Fase horrek urte amaierara arte iraungo du, eta 2022ko urtarrilaren 1ean 8 urterako emakida hasiko da. «CIT Autopista 8, SA» enpresa izango da CIT Oiartzun - Astigarraga kontserbatzeko, mantentzeko eta ustiatzeko emakidaduna, eta enpresa horrek kudeatuko du, «TRUCK mowiz» enpresaren bitartez.

  

2199