Menu nagusira joan Eduki nagusira joan
Atzealdea

Garraio Zentro Integrala urrian martxan egotea espero da

Foto Garraio Zentro Integrala urrian martxan egotea espero da

Garraio Zentro Integrala urrian martxan egotea espero da

Astigarragan eta Oiartzunen dauden bi plataformak Europar Batasunaren eskakizunen arabera eta segurtasunaren eta konektibitatearen arloko teknologia- eta kalitate-estandar gorenekin gauzatzen ari dira.

Garraio Zentro Integrala urrian martxan egotea espero da

Markel Olano diputatu nagusiak eta Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuak Astigarragako  Garraioaren Zentro Integrala egiteko lanak bisitatu dituzte gaur goizean, eta AP-8tik doazen garraiolarientzako azpiegitura eraikitzeko lanak aurrera erritmo onean doazela egiaztatu dute. Lanek azken faseari ekingo diote, eta aurreikusten da exekuzio-obra guztiak urriaren hasierarako amaituta egongo direla. Une horretan, kamioilariak sartu ahal izango dira, eta probaldia edo martxa zuria hasiko dute, zerbitzu guztiek behar bezala funtzionatzen dutela egiaztatzeko eta Urrezko kalitatea homologatzeko izapideak egiteko. "Bi plataformak, Astigarragakoa zein Oiartzungoa, Europar Batasunaren eskakizunen arabera eta segurtasun eta konektibitate arloko estandar teknologiko eta kalitate gorenekin gauzatzen ari dira", gogorarazi du ahaldun nagusiak.

          Garraioaren Zentro Integralaren helburua Europako ardatz atlantikoko garraio-azpiegitura hobetzen eta zaintzen laguntzea da, aparkaleku-eremu seguruak, babestuak eta Garraio Adimenduneko Sistemekin (ITS) konektatuak eskainiz. Horietan, garraiolariek eta haien ibilgailu astunek aparkaleku-gune egokiak eta seguruak dituzte, zerbitzu eta atseden-instalazio modernoekin konbinatuta. "Pandemiak, besteak beste, salgaien eta elikagaien etengabeko fluxua bermatzearen garrantzia erakutsi digu, eta testuinguru horretan, beharrezkoa da haien beharrei erantzungo dieten aparkalekuak eskaintzea: jatetxeak, higienea, konektibitatea eta erregai-hornidura", azpimarratu du Olanok.

          Era berean, horrelako inbertsio batekin, ahaldun nagusiak adierazi duenez, Aldundiak "ekonomia suspertzen" laguntzen du, eta, kasu honetan, garraioaren sektoreari laguntzen dio. Izan ere, Gipuzkoako ekonomia-sarea babesteko eta eraldatzeko Ekonomia Indartuz Planean jasotako bide-azpiegituretan egindako inbertsioetako bat da CITa, bai eta 27 poligonoa bigarren ingurabidearekin eta Urumeako autobiarekin lotzea, Azkoitia eta Urretxu arteko GI-631 errepidea hobetzeko lanak eta Donostiako Marrutxipi eta GI-20 errepideen arteko lotunea ere, besteak beste.

17 milioi baino gehiagoko inbertsioa guztira

Une honetan, Astigarragako plataforman, 7,2 milioi euroko inbertsioa beharko duen eraikuntzaren urbanizazio lanak amaitzen ari dira. Urtebete baino gehiagoko lanen ondoren (2019ko irailaren amaieran hasi ziren), urbanizazio-lanak ia amaituta daude: lurra berdintzea, drainatze-sistemak, euri-uren sarea, ur-harguneen sarea eta hodi elektrikoak jartzea. Halaber, Oiartzungo plataforma, 2,9 milioiko aurrekontuarekin, bigarren fasean sartu da. Bi eremuetan, super-egitura delakoa forma hartzen ari da. Bertan sartzen dira segurtasun-sistema, bideo-zaintzako instalazioak, suteen aurkako hidranteen sarea, megafonia, wi-fi, argiztapena eta sare orokorretik korrontea eroriz gero energia-autonomia ahalbidetuko duten talde elektrogenoen instalazioa. Atal honek 4,1 milioi euroko aurrekontua du. Halaber, ustiapen-zerbitzuaren emakidaduna Astigarragako zerbitzu-eraikin berria eraikitzen ari da.

          Astigarraga – Oiartzun CIT azpiegiturak, guztira, 17 milioi euro baino gehiagoko aurrekontua du. "Proiektuak Europar Batasunaren bermea eta laguntza du, eta 2,7 milioi euroko laguntza eman du, Europar Batasuneko Europa barneko garraio sarearen helburuekin guztiz koherentea delako", gogoratu du Olanok.

Autobidetik sartzeko bideek ere forma hartu dute, eta ekainaren hasieran aglomeratu bidezko zolatze-lanak hastea aurreikusten da. Aldi berean, 315 kamioirentzako edukierarekin 25.563 m2-ko azalera duen plataforma osoaren hormigoizko zoladura hasiko da. Fase honetan, biribilgunea egingo da zerbitzu-eraikinaren aurrean, aparkalekura sartzeko eta zentroko langileen ibilgailu arinentzako kanpoko aparkalekuetarako.

Perimetroaren itxiturari dagokionez, eskala-kontrako hesiak altxatu dira autobidera ematen duen aldean, eta aparkaleku osoan instalatzen jarraitzen dute, 930 m-ko itxitura perimetrala osatuz. Hesien altuera aldakorra 2,5 eta 3,5 metro artekoa da, eta Urrezko mailak eskatzen dituen neurriak betetzen ditu, gutxienez 1,8 metroko garaierakoak. Perimetro-eremuak bideo-kamerak izango ditu, mugimendu-detektagailuarekin eta aparkalekuetan kokatutako beste batzuekin.

Astigarragan, berriz, emakidaduna bi solairuko zerbitzu-eraikin berria eraikitzen ari da, 1.186m2-ko azalerarekin. 845m2-ko beheko solairuan merkataritza gunea, jatetxe-kafetegia, supermerkatua, atsedenlekuak, komunak, dutxak eta garbitegia egongo dira. Lehen solairua, 341 m2-koa, kudeaketa-eremurako izango da. Eraikinetik bi plataformak kontrolatuko dituzte, Astigarraga eta Oiartzun. Era berean, hilabete honetan hasiko dira aparkalekura sartzeko bost bideen lanak. Bosgarren bidea ere kamioiak garbitzeko tunela izango da. Garbiketa-trenaren ondoan biltegirako eraikina egongo da.

Erregai jasangarriak

"Gainera, eta Gipuzkoako Foru Aldundiak CO2 emisioak jaisteko egindako apustuari jarraituz, Astigarragako plataforman lursail bat gorde da erregai jasangarrietarako eta ingurumena gehiago errespetatzen duten erregaietarako, hala nola gasa edo hidrogenoa", zehaztu du Aintzane Oiarbide diputatuak.

Aisialdirako, ariketarako eta aire zabalean atseden hartzeko aukera eskaintze aldera, barne-perimetro osoak gutxienez 1,10 metroko zabalera duen errei berde bat izango du, bai eta parkeetan dauden ariketa fisikoetarako makina finkoak dituen gune bat ere. Astigarragako plataformak Behobiarako noranzkoan doazen garraiolariei emango die zerbitzua.

Bestalde, Oiartzungo plataformaren lanak 2020ko urrian hasi ziren. Obrak bi zabalguneak bateratzea izango du helburu, 16.220 m2-ko aparkaleku bakarra osatuz, Bilborako noranzkoan doazen 190 kamioirentzako edukierarekin.

Bilborako noranzkoan zihoazen kamioientzako espazioa bateratzeko lehen fasea gauzatu da, eta datorren maiatzaren 10ean bigarren fasea hasiko da orain arte Behobiarako noranzkoan kamioiei zerbitzua ematen zien plataforman. Egun horretan, birmoldatutako aparkalekuaren zatia irekiko dute Bilboko noranzkoko trafikoarentzat.

Oiartzungo aparkalekuak Astigarragakoaren zerbitzu berberak izango ditu, drainatze-sareari, segurtasun-sistemei eta itxiturari dagokienez antzeko azpiegiturarekin. 600 metroko perimetro-hesi bat eta 100 metroko hormigoizko beste bat izango ditu. Biek 2,5 metroko altuera dute. Sarbide-kontrol bat izango du. Bi modulu ere izango ditu, aparkalekuaren barruan banatuta. Batek konketak eta garbitegia ditu, eta besteak konketak eta dutxak. Astigarragakoan bezala, zirkuitu perimetral bat izango du kirol- eta jolas-jarduerarako eta ariketa-makinak dituen eremu bat. Zerbitzu-eraikina gaur egun dagoena izango da, eta jatetxea, denda, konketak eta dutxak izango ditu.

505 kamioirentzako edukiera

Astigarraga-Oiartzun CITak 505 kamioirentzako lekua izango du; 315 Astigarragan Behobiarako noranzkoan eta 190 Oiartzunen Bilborako noranzkoan. Bi aparkalekuek salgai arriskutsuak garraiatzeko leku bereziak izango dituzte, 30 Astigarragan eta 29 Oiartzunen.

Azpiegitura berriak hozteko kamioientzat 46 leku izango ditu, postu bakoitzean korronte elektrikoko harguneak dituztenak. 28 Astigarragan eta 18 Oiartzunen. Bi plataformetako plazak errotaziokoak izango dira, eta itxitura perimetral bat izango dute, eskaladaren aurkako hesia, argiztapena, azalera osoa monitorizatuko duten zaintza-kamerak, eta sarrerak eta irteerak kontrolatzeko sistema bat. "Garraio Zentro Integral hau bakarra izango da Euskadin, eta handiena Estatuan “urre” segurtasun eta zerbitzu mailarekin, Europako estandarren barruan", amaitu du Oiarbidek.