Ingurumen Departamentuak kutsagarriak ez diren energien garraio publikoaren aldeko apustua egin du, klima-aldaketaren aurkako borrokaren estrategiaren helburuak lortzeko
Ingurumen Departamentuak kutsagarriak ez diren energien garraio publikoaren aldeko apustua egin du, klima-aldaketaren aurkako borrokaren estrategiaren helburuak lortzeko
Ingurumen Departamentuak kutsagarriak ez diren energien garraio publikoaren aldeko apustua egin du, klima-aldaketaren aurkako borrokaren estrategiaren helburuak lortzeko
Ingurumeneko diputatu José Ignacio Asensiok, Mugikortasuneko diputatu Rafaela Romerorekin batera, xehetasunez ezagutu ahal izan du, Andoaingo alkate Maider Lainezekin batera, Lurraldebusek Buruntzaldean duen flotaren hibridazio sistemaren funtzionamendua. Sistema horrek, duela bi urte, autobus flota seguru, ekologiko, moderno eta garatuenetako bat jarri zuen udalerriko erabiltzaileen eskura.
José Ignacio Asensio: “Klima aldaketaren aurkako Gipuzkoako estrategiaren helburuak betetzeak berekin dakar garraio publikoan energia ez-kutsakorrak erabiltzea. Zentzu horretan, Lurraldebusen punta-puntako hibridazio-sistemez gain, eredu elektrikoek Gipuzkoako hiri eta herrietan garraiorako irtenbide ekonomiko eta iraunkorra eskaintzen dute. Energia-erabilera optimizatzen duten ereduak dira, garraiatutako bidaiari bakoitzeko 3-5 aldiz gutxiago kontsumitzen baitute. Elektrifikazioak hirietako airearen kalitateari eta klima aldaketari eragiten dieten emisioak ezabatzea dakar”.
Rafaela Romero: “Oso harro nago Mugikortasuneko taldeak egindako lan handiaz; izan ere, Buruntzaldearen kasuan, 50 urtez flotarik eta zerbitzurik gabe zeramatzan emakida bat martxan jartzeko gaitasuna izan du. Gipuzkoako garraio publikoan teknologia garbien bidez klima-aldaketaren aurkako borrokaren alde egindako apustuaz eta aurrerapenez gain, lan handia dago berreskurapen- eta erresilientzia-planetarako proiektuetara bideratuta. Helburua da Gipuzkoan garraio publikorako energia garbiak eta ez-kutsatzaileak erabiltzeko beharrezkoak diren transformazio-zentroak lortzea, eta ez da iraungitze-data duen moda.
Maider Laínez: “Andoain jasangarritasunaren eta energia garbien aldeko apustu garbia egiten ari da. Alde horretatik, azken hilabeteotan TEK energia-komunitatea sortu da, Km 0 energia berdea (kontsumitzen den lekuan sortzen da) eta Andoaingo 250 familia eta saltokirentzako autokontsumoa bermatzen dituena”.
Andoain, 2023ko martxoaren 21a.- Ingurumeneko diputatu José Ignacio Asensio, Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatu Rafaela Romerorekin batera, Andoainera joan da. Bertan, udalerriko alkate Maider Lainezek lagunduta, Lurraldebusen Buruntzaldeko flotaren hibridazioaren funtzionamendua xehetasunez ezagutzeko aukera izan dute. Kontzesio hori duela bi urte baino gutxiago argitaratu zen, eta hasieratik bere flotaren kalitatea eta berrikuntza izan zituen ezaugarri. Fabrikazio berriko 41 autobusetatik 30 teknologia hibridokoak izan ziren, baita segurtasuna, erosotasuna eta erabiltzaileen zerbitzua hobetzeko baldintza tekniko berritzaileenak ere.
Mugikortasun ekologikoaren aldeko apustua
Horri dagokionez, Jose Ignacio Asensio Ingurumen diputatuak adierazi duenez, “Lurraldebus buru duen hibridazioarekin batera, autobus elektrikoa da Gipuzkoako hiri eta herrietan garraiorako irtenbiderik merkeena eta iraunkorrena. Gaur egungo testuinguruan, bizi dugun krisi klimatiko eta energetikoarekin, garrantzi handikoa da trantsizio hori bizkortzea. Busak energia hobeto erabiltzen du, garraiatutako bidaiari bakoitzeko 3-5 aldiz gutxiago kontsumitzen du eta elektrifikatzeak, gainera, hirietako airearen kalitateari eta klima-aldaketa klimatikoari eragiten dieten emisioak ezabatzea dakar”.
Rafaela Romero Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatuaren hitzetan, “Gipuzkoako garraio publikoan teknologia garbien bidez klima-aldaketaren aurkako borrokaren alde egindako apustuaz eta aurrerapenez gain, lan handia dago berreskurapen- eta erresilientzia-planetarako proiektuetara bideratuta. Helburua da Gipuzkoan garraio publikorako energia garbiak eta ez-kutsatzaileak erabiltzeko beharrezkoak diren transformazio-zentroak lortzea, eta ez da iraungitze-data duen moda. Etenik ez duen lana da -jarraitzen du Romerorek-, eta helburu berarekin koordinatuta lan egiten duten hainbat eragileren lana da. Akordioak eta etengabeko lankidetza ezinbesteko elementuak dira”.
Bestalde, Maider Lainez Andoaingo alkateak Asensio y Romeroren bisita eskertu du, eta “Andoain iraunkortasunaren eta energia garbien aldeko apustu garbia” egiten ari dela azpimarratu du. “Hiriko autobus-zerbitzua (Hiribus) esleitzeko plegua lantzen ari gara dagoeneko, eta bultzatu nahi ditugun hobekuntzen artean daude zerbitzu-kopurua handitzea, Lurraldebusen Ospitaleetarako zerbitzuarekin koordinatzea eta ibilgailu elektrikoak edo hibridoak erabiltzea, kutsatzaileen eta zaraten emisioak minimizatzeko. Andoainerako lortu behar dugu garraio publiko bat andoaindarren beharretara egokitutakoa, kalitatezkoa eta osasunerako kaltegarriak diren emisiorik gabekoa”.
Bestalde, Maider Lainez Andoaingo alkateak Asensio y Romeroren bisita eskertu du, eta “Andoain iraunkortasunaren eta energia garbien aldeko apustu garbia” egiten ari dela azpimarratu du. “Ildo horretan, azken hilabeteetan TEK energia-komunitatea eratu da, Andoaingo 250 familia eta saltokirentzat energia berdea (0 Km) eta autokontsumoa sortzea bermatzen duena. Era berean, Andoainen motorizatu gabeko mugikortasunaren diagnostikoa egiten ari gara – gaineratu du Lainezek –, auzoen arteko irisgarritasun eta konektibitate hobea lortzeko urratsak eman ahal izateko”.
Mende erdi geroago berritutako emakida
Buruntzaldean Lurraldebusen emakida abian jartzea asmo handiko apustu gisa sortu zen, Buruntzaldeko salbuespenezko egoera bati amaiera eman ziona, legealdi honetara arte 1973az geroztik eguneratu gabeko emakida bakar gisa mantentzen zena. Ankilosamenduko 50 urte horiekin hausteak 18 linea erregular, iraunkor eta erabilera orokorrekoak (gaueko 4 linea barne) ematea ekarri zuen.
Flotaren kalitateaz eta ezaugarri berdeez gain, zerbitzua nabarmen hobetu zen, lineen maiztasunak gora egin baitzuen. Horrela, BU01 Lasarte-Oria>Donostia lineako espedizio batzuk luzatu ziren Andoaineraino, udalerritik maiztasuna handituz. BU03 Andoain>Lasarte-Oria>Donostia (Antiguatik) linearen maiztasuna handitu zen.
BU07 Tolosa>Donostia (herriz-herri) lineak goizeko ordutegian, gutxi gorabehera 10:30ak arte, maiztasuna 30 minutuz handitu zuen.
2063