Menu nagusira joan Eduki nagusira joan
Atzealdea

Jasangarritasuna dator Zinemaldiarekin, euskal modako 21 enpresaren bidez

Foto Jasangarritasuna dator Zinemaldiarekin, euskal modako 21 enpresaren bidez

Jasangarritasuna dator Zinemaldiarekin, euskal modako 21 enpresaren bidez

Ingurumeneko eta Kulturako Departamentuek Gipuzkoako eta Euskadiko modan jantziko dituzte galetako aurkezle, aktore, dantzari eta zuzendariak.

Jasangarritasuna dator Zinemaldiarekin, euskal modako 21 enpresaren bidez

José Ignacio Asensio: “Hau tokiko moda jasangarria bultzatzeko apustua da. Erakundeok sektore guztiei lagundu behar diegu, eta, zehazki, hurbileko modari, eskulanari eta tokiko merkataritzari; baina aukera hori aprobetxatu behar dugu normaltasun berri bat eraikitzeko, ekonomia berde berri bat”.

Harkaitz Millan: “Modaren diseinua eta sorkuntza adierazpen artistikorako beste modu bat dira, eta, beraz, adierazpide bat. Zinemaldia, “Gipuzkoako kultura-ikonoa”, erakusleiho perfektua da”

José Luis Rebordinos: “Zinemaldiaren helburuetako bat euskal industriari oro har zerbitzua ematea da, ez bakarrik zinemagintzari, eta, kasu honetan, poz-pozik gaude euskal moda nazioartean ikusten laguntzeaz”.

Donostiako Nazioarteko Zinemaldiaren 68. edizioko galetako aurkezle, aktore, dantzari eta zuzendariak gipuzkoar eta euskal modaz jantziko dira berriz ere, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kulturako eta Ingurumeneko Departamentuen eskutik, ‘Zinemaldia 2020ko izarrak janzten’ proiektuaren bidez. Ekimen horrek aukera eman die lurraldeko marka guztiei proiektu honetan parte hartzeko, eta jasangarritasuna garrantzitsua izango da.

COVID-19ak Gipuzkoako moda-sektorearen industria- eta merkataritza-garapena zaildu duen urte honetan, non agerian geratu den tokiko balioak duen garrantzia, normaltasun berde berri bat eraiki behar da (Green Recovery), eta, horretarako, Zinemaldia gure kulturaren eta nazioarteko ehun-sorkuntza iraunkorren erakusleiho bihurtuko da berriro.

Deialdi publikoa egin ondoren, 35 gipuzkoar, bizkaitar eta nafar sartu ziren, eta Zinemaldiko estilistek aurkeztutako proposamenak aurrez hautatu ziren. 21 enpresak hartuko dute parte ekimenean Zinemaldiko bederatzi egunetan: Aldabaldetreku (Donostia), Amaia Albes (Arrasate), Ammiu Costura Creativa (Donostia), Bámbola (Errenteria), Cosi 2 Atelier, Eli-Two (Donostia), Eder Aurre (Portugalete), Fanny Alonso (Andoain), Joyería Munoa (Donostia), Lasai Wear (Donostia), Laza Clothing (Donostia), Leire Santillán (Urretxu), Loreak Mendian (Arrasate), Maialen Campaña (Donostia), Manuela va de fiesta (Donostia), Matsu Studio (Iruñea), Minimil (Donostia), Soia, Sophie et Voilà (Bilbo), Torrubia & Torrubia (Donostia), Haizea Arranz  eta Ural.

José Ignacio Asensio Ingurumeneko diputatuak azpimarratu duenez, “hau tokiko moda jasangarria bultzatzearen aldeko apustua da. Aurten, garrantzi handiagoa hartuko du Gipuzkoako Foru Aldundiak, COVID-19 katearen pandemiak eragindako krisia dela eta. Krisi horrek sektore ekonomiko guztiei eragin die, eta zuzenean modaren industriari”. Gainera, foru-arduradunak adierazi duenez, “erakundeok sektore guztiei lagundu behar diegu, eta, zehazki, hurbileko modari eta tokiko eskulanari eta merkataritzari. Baina aukera horretaz baliatu behar dugu normaltasun berri bat eraikitzeko, ekonomia berde berri bat: 'Green Recovery'“.

Harkaitz Millan Kulturako diputatuak gaineratu duenez, “Modaren diseinua eta sorkuntza adierazpen artistikorako beste modu bat dira, eta, beraz, adierazpide bat. Zinemaldia, “Gipuzkoako kultura-ikonoa”, erakusleiho perfektua da”

Zinemaldiko zuzendari José Luis Rebordinosek azpimarratu duenez, “Zinemaldiaren helburuetako bat euskal industriari oro har laguntzea da, ez soilik zinemagintzari, eta, kasu honetan, poz-pozik gaude euskal moda nazioartean ikusten laguntzeaz”.

Madrilen eta Donostian egindako jantzi-proben ondoren, galen estilo-lanen ardura duen enpresak “made in Basque Country” jantzien eta osagarrien hautaketa amaitzen ari dira. Dagoeneko 50 pieza baino gehiago egin ditu, eta ehun jantzi, osagarri eta bitxi-dendatara irits daiteke. Kopuru hori hasieran kalkulatutakoa baino askoz handiagoa da. José Juan Rodríguez eta Paco Casado hautaketaz arduratzen dira, eta horren arrazoia da “kalitate handia, aurkeztutako proposamen ugari eta enpresek neurrira egokitzeko eta diseinatzeko duten joera handia”. Irailaren 18tik aurrera, ostirala, euskal modan dauden 21 enpresen sormenak ezagutzera emango dira. Enpresa horiek inaugurazio-galak, Donostia Saria edo Kursaaleko amaiera-galak, Perlak eta Zinemira galak Victoria Eugenia antzokian, edo Alfonbra Gorriak –jenderik gabeak- eta ‘photocall’- hainbat proiekzio eta aurkezpenetakoak izango dira.

Alfonbra gorria

Bestalde, moda jasangarria Zinemaldian ere egongo da, ehunak berreskuratuz, kasu honetan Alfonbra Gorriaren bitartez, Zinemaldiak alfonbra hori emango baitio Foru Aldundiko Ingurumeneko Departamentuari. Ondoren, Ingurumeneko Departamentuak AEG Berrikuntza Profesionaleko Eskolari lagako dio alfonbra, eta, azken hiru urteotan, erabilitako jantziak berreskuratzeko “Upcycling” proiektua bultzatu du. Aurten, pandemiaren ondorioz, edukiontzien bidez erabilitako arropa berreskuratzeko proiektu hau gelditu egin behar izan da, baina, Zinemaldiaren dohaintzari esker, AEGko ikasleek eta ikasleek arropa-bilduma bat diseinatu ahal izango dute urtero Miramar Jauregian egiten den Moda Iraunkorreko desfilerako alfonbra gorritik abiatuta. Alfonbraren beste zatia EMAUS Fundazioari emango zaio, bere tailerren bidez eta Sin Desperdiciorekin elkarlanean, berreskuratutako ehunarekin poltsak eta zorroak egiteko ardura har dezan.