Ogi-apurra

Eduki publikatzailea

Atzealdea Kultura eta Kirol Departamentuak «Emakumeok Mugimenduan» kanpaina abian jarri du, lurraldeko emakumeen artean kirol-jarduera aktibatzeko

Kultura eta Kirol Departamentuak «Emakumeok Mugimenduan» kanpaina abian jarri du, lurraldeko emakumeen artean kirol-jarduera aktibatzeko

“Hartu Arnasa/ Respira” da Gipuzkoako Foru Aldundiaren Kultura eta Kirol Departamentuak abian jarri duen kanpainaren leloa.

2021/10/07

Goizane Álvarez Kiroletako Foru Zuzendaria “Ekimen honen helburua Gipuzkoako emakume inaktiboak aktibatzea da. Espazio hori ere askotan ukatzen digute edo sarbide zaila dugu. Kanpaina honekin eta kanpaina osatzen duten ekintzekin, sare sozialak eta gure lurraldeko txoko guztiak bete nahi ditugu, aktibatzen diren, beren espazioa errebindikatzen duten eta beste batzuen inspirazio-iturri diren emakumeen istorioez.

 

Gaur goizean aurkeztu du Kultura eta Kirol Departamentuak "Emakumeok mugimenduan" kanpaina. Kanpaina honek proposatzen die Gipuzkoako emakumeei ekimen honekin bat egin dezaten jarduera fisikoa eginda, emakume ez-aktiboen epe laburreko aktibazioa sustatzeko eta luzera jarduera fisikoaren inguruko jarrerak eragiteko. Eguneroko bizitzako oztopoak askotarikoak dira, baina bizimodu aktiboaren onurak ere ugariak dira. Hartara, jarduera fisikoaren edo kirol-jardueraren eta emakumeen arteko harremanak aniztasuna behar du.

Gipuzkoa Kirolak erakundeak biztanleria ez-aktiboa aktibatzeko eta Gipuzkoa Mugiment osasuntsua izatera iristeko duen estrategiaren parte da kanpaina. “Baina kirolerako eta jarduera fisikorako sarbidean ere bada genero-eten bat, baina oraindik ez dugu konpondu. Beraz, kanpaina honen helburua da emakume ez-aktibo horietan inspirazioa eta zerbait mugitzea, kanpaina honen esparruan oraindik dagoen eten hori aktibatu eta murrizteko” esan du Goizane Álvarez Kiroletako Foru Zuzendariak.

Epe laburreko aktibazioak epe ertain eta luzeko portaera-aldaketak eragitea ere lortu nahi da. Eta bigarren helburu hori lortzeko, ingurune berriak sortuko ditugu, jarduera fisikoa aktibatzeko eta haren portaera aldatzeko.

Emakumeak mugimenduan proiektua:

 

Biztanleria aktiboagoa izateko estrategia honen helburua da Gipuzkoako emakumeen artean jarduera fisikoaren praktika areagotzea. Horretarako, aldaketa bultzatu nahi da, eta proiektuaren barruan atal berri bat sortu dugu Gipuzkoa kirolak webgunean: https://www.gipuzkoa.eus/eu/web/kirolak/Emakumeok-Mugimenduan En este espacio se. Espazio horretan, hainbat baliabide aurkituko ditugu:

 

  1. Kirola egiten hasteko aukerak: orientazio-zerbitzuak, kirol-instalazioen informazioa, kirola egiten hasteko baliabideak…
  2. Urtarrilean proposatu nahi dugun erronka digitalari buruzko informazioa.
  3. Istorioak: oinarrituko da jarduera fisikoarekin duten esperientzia kontatzen duten Gipuzkoako emakumeen istorioetan.

 

 

HARTU ARNASA: Ekimen honen lehen fasea da. Automata gisa jarraitu aurretik gelditu, pentsatu eta arnasteak duen garrantziaz jabetzea.

Egunean 25.000 aldiz hartzen dugu arnasa, batez beste. Eta hainbat arnasa forma eta konbinazio daude (sudurrekoa, ahokoa, sudurrekoa, aho-hortzetakoa, sudurrekoa). Kirol-mugimenduaren modu eta konbinazio asko dauden bezala. Emakume aktiboen estilo asko daude.

Kanpainaren barruan banatuko diren komunikazio-baliabideak egongo dira. “Kanpainan parte hartzen dute, bizitzan bezala, hainbat gorpuzkera, adin, egoera sozial edo kulturaletako emakumeek… izan ere, besteak beste, estereotipoa hautsi eta kirola egiteko orduan emakumeek dituzten oztopo guztiak kendu nahi ditugu” esan du Goizane Álvarez Kiroletako Foru Zuzendariak.

Aurretiko diagnostikoa

Joan den martxoan, Gipuzkoa Kirolak-ek, Euskal Herriko Unibertsitatearekin lankidetzan, galdetegi bat helarazi zien Gipuzkoako 21.000 emakumeri, emakumeen eta kirol-jardueraren egungo errealitatera hurbiltzeko, Gipuzkoako emakumeek jarduera fisikoarekin duten esperientziari buruz gehiago jakiteko.

4.000 emakumek erantzun zioten galdetegiari, eta oso positiboki baloratu zen. Gainera, informazio horrekin batera, UPV/EHUk azterketa kualitatibo bat jarri zuen abian, jarduera fisikoarekin esperientzia zuten hainbat emakume-talderen artean. «Informazio horri guztiari esker, ulertu ahal izan dugu zer harreman duten gaur egungo emakume gipuzkoarrek kirolarekin», azaldu du Goizane Álvarezek. Daturik esanguratsuenak infografia batean bildu dira, baina hauek dira azpimarratzekoak, adibidez:

- Gipuzkoako emakumeen % 32k ez-aktibo gisa identifikatzen du bere burua.

- Denbora falta, nekea edo gogo falta dira kirola egiteko oztopo nagusiak.

- Emakume ez-aktiboen profila honako hau da: 30 eta 49 urte artekoak, asko herri txikietan bizi direnak (< 5.000 biztanle) eta gehienak ama dira, 12 urte bitarteko seme-alabak dituztenak.

- Eta nabarmentzekoa da ez-aktibo gehienek jarduera fisikoa egiteko asmoa adierazi dutela.

Erronka digitala

Esparru horretan, eta kanpainaren barruan, erronka digital bat sortu da, eta urtearen hasieran jarriko da. “Munduari bira eman nahi diogu elkarrekin”. Parte hartu nahi duen emakume bakoitzak https://www.gipuzkoa.eus/eu/web/kirolak/Emakumeok-Mugimenduan webgunean sartu eta aplikazioa deskargatu besterik ez du egin behar. Gaurtik abenduaren 30era arte eman beharko dute izena, 2022ko otsailaren 1ean hasi eta 28an amaituko den erronkan parte hartzeko.

Zer egin behar dut parte hartzeko? Zure jarduera fisikoaren datuak aplikaziora igotzea. Mugitzen naizenean, datuak igotzen ditut: igeri egitea, korrika egitea, ibiltzea, pedalei eragitea, dantzatzea…Mugimendu guztiak -oinez ibiltzea, korrika egitea, gurpilei eragitea, uretan murgiltzea, bakarrik, lagunekin, etab.- eta kilometro guztiak batuko dira. Horregatik, erronka 3 fasetan gauzatuko da:

  • Lehen lorpena: 10.000 km - Gipuzkoatik Ipar Polora.
  • Bigarren lorpena: 30.000 km - Ipar Polotik Hego Polora.
  • Hirugarren lorpena: 40.000 km - Hego Polotik Gipuzkoara.

 

Mugimendua hasten da. Etxean, bidegorrian, parkean edo kiroldegian, lanera bizikletaz joatean, eskailerak igotzean... mundua mugitzen garenean desberdina da.

  

1782