Ogi-apurra

Eduki publikatzailea

Atzealdea Lurraldebusek pandemia aurreko okupazio-tasak berreskuratuko ditu 2022an

Lurraldebusek pandemia aurreko okupazio-tasak berreskuratuko ditu 2022an

2021ean 19.236.030 bidaia egin ziren, aurreko ekitaldian baino % 24.39 gehiago, eta okupazio-maila % 76koa izan zen. 2022ko martxoan, erregistratutako datuen azken hilabetean, susperraldia % 92ra iritsi zen

2022/05/05
Lurraldebusek pandemia aurreko okupazio-tasak berreskuratuko ditu 2022an
Rafaela Romerok, Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatuak, agerraldia egin du gaur goizean Gipuzkoako Batzar Nagusietan Lurraldebusen 2021eko txostena aurkezteko. Bertan, pandemia aurreko mailetatik gertu dagoen pasabidearen berreskurapena nabarmendu du. “2021. urtea, garraio publikoko zerbitzuak une bakoitzeko errealitate sozial eta sanitarioari egokitu behar izan zaizkiona, ez da kudeatzeko ariketa erraza izan, baina maila guztietan egindako ahaleginei esker, Gipuzkoan ia erabat suspertu da. Itxura guztien arabera, 2022an erabat berreskuratuko da”.
 
Aurkeztutako datuen arabera, Lurraldebusen 19.236.030 bidaia egin ziren 2021ean, aurreko ekitaldian baino %24.39 gehiago, hau da, 3.771.120 bidaia gehiago. 7 emakidetan, Lurraldebuseko autobusak dira gipuzkoarrek gehien erabiltzen dituzten garraiobideak 2021ean (%33), lurraldeko hiri-autobus guztiekin batera (%42) eta trenaren aurrean (%25). Datuek diotenez, goranzko joera hori ekitaldi honetan sendotuko da, eta 2022aren amaieran pandemiaren aurreko erabilera-mailak berreskuratzea ahalbidetuko du.
 
Emakiden araberako erabilera-mailei dagokienez, Lurraldebusen 7 emakidek gora egin dute 2021ean, eta Tolosaldea, Debagoiena eta Goierrialdea nabarmendu behar dira.
 
Romerok esan duenez, “Lurraldebusen 2021eko datuak garraio publikoan jarritako konfiantzaren isla dira. Kalitatezko zerbitzu bat eskaintzen dugu, pandemia garaian funtsezkoa izan dena, osasuna eta hezkuntza bezala, Gipuzkoako herritarren beharren mailara dago”.
 
2021eko mugarrien artean, Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatuak nabarmendu du Buruntzaldeko emakida berria uztailaren 1ean jarri zela martxan, eta gaur egun Lurraldebusen flota modernoena duela: 30 autobus hibrido berri, guztizkoaren bi heren, emakidaren 18 linea erregularrei zerbitzua emateko. “50 urte baino gehiagoko legez kontrakotasunaren eta hainbat 
 
 
saiakeraren ondoren, Buruntzaldeko emakida berriak zerbitzu modernoa, segurua, eraginkorra eta ahalmen operatibo handiagokoa eskaintzen du uztailetik, mugikortasun jasangarriaren egungo irizpideei erantzuten diena”.
 
Zentzu horretan, Romerok Gipuzkoako Batzar Nagusietako Mugikortasun Batzordeko kideen aurrean iragarri du Buruntzaldea emakidaren hainbat lineatan ordutegiak aldatuko dituztela, Departamentuak egindako eskariaren azterketan oinarrituta. “Erabiltzaileei arreta emateko sistemak eta Lurraldebus-Gunea kontrol-zentroak aukera ematen diote Lurraldebusi bere zerbitzuak denbora errealean eskariari egokitzeko”. Emakidaren erabilerari eta bilakaerari buruzko analisiak egin ondoren, emakida honen erabiltzaileen beharrei erantzungo dieten aldaketak ezarriko dira orain.
 
Buruntzaldeko emakidan berriki ezarri diren edo laster abian jarriko diren hobekuntzak hauek dira:
Hernani-Urnieta-Andoain: BU05 linearen maiztasun berria Andoainerantz 6: 45ean, joan den astelehenetik, maiatzaren 2tik, indarrean.
Astigarraga: astelehenetik ostiralera, larunbatera, BU12 linearen ordutegia luzatzea. Lineak Loiolako Erriberatik doan ibilbidea berreskuratuko du. Aldaketa hau ekainaren lehen astean sartuko da indarrean.
Tolosa: BU08 linearen zerbitzu berriak Donostiarako noranzkoan 6:40, 9:10, 11:10 eta 16:10ean. Aldaketa hau ekainaren lehen astean sartuko da indarrean.
Lasarte-Andoain-Villabona-Irura-Tolosa, ekainaren amaieran ere berrikuntzekin:
BU07 linearen maiztasun berriak eskari handieneko orduetan.
BU03 linearen maiztasun handiagoa: Lasartetik Andoainerainoko ibilbideak luzatzen dira.
N1eko korridorea berrantolatzea, ordutegiei arrazionaltasun eta koherentzia handiagoa emanez.
Ostiraletan gaueko lineek Tolosaraino luzatzen dute ibilbidea.
 
Bestalde, Lurraldebusen bezeroarentzako arretaren atalean, 2021ean 88.575 telefono-dei kudeatu dira, 2020an baino 1.860 gehiago.
 
Beste urte batean, informazio-eskaera izan zen deien arrazoi nagusia, dei guztien %52,97 izan baitziren. Deien hileko batez bestekoa 7.697 izan zen; uztailean izan zen dei-kopuru handiena, 13.229 guztira, Buruntzaldeko emakida berria ezarri zelako batez ere.
 
Era berean, Batzar Nagusietan egindako agerraldian, MUGIren urteko balantzea eman zaie batzarkideei. Bere datuen artean, gipuzkoarrek garraio publikoarekin duten leialtasuna nabarmentzen da, 51 milioi bidaia baino gehiago egin baitzituzten MUGI txartelarekin 2021ean. “Garraio publikoan egindako bidaien ia %90 gure garraio-txartelarekin egin dira. MUGI txartela, beraz, Gipuzkoan liderra den ordainketa-bidea da, beste edozein aukeraren gainetik”.
 
Romerok aurreratu duenez, 2022rako helburuen artean honako hauek daude:
MUGI Birtuala ezartzea.
MUGISistema Nafarroako Autonomia Erkidegora zabaltzea.
MUGI sistema Pasaiako motorrean ezartzea.
Oarsoaldea-Bidasoa eta Tolosaldeko emakida berriaren lizitazioa.
 
Amaitzeko honako hau esan du Romerok, “Garraio publikoko politikak hobetzeko lanean jarraitu behar da estrategia berritzaile eta kalitatezkoekin, botere publikoen politiken paradigma-aldaketa ekarriko dutenak; esate baterako, mugi eskubide-mugikortasuna sakontzeko eta finkatzeko aplikatzen ari direnak.”
  

2192