Hamar erabiltzailetik bederatzik Lurraldebusen zerbitzuak gomendatuko lituzke
Hamar erabiltzailetik bederatzik Lurraldebusen zerbitzuak gomendatuko lituzke
Mugikortasuneko, Turismoko eta Lurralde Antolaketako diputatu Azahara Domínguezek "Lurraldebuseko zerbitzuen kalitatea, erabiltzaileek hautemandakoa" azterlanaren emaitzak aurkeztu ditu. Azterlan hori Lurraldebuseko erabiltzaileei telefonoz egindako 18 urtetik gorako 700 inkestetan oinarritzen da

Azahara Domínguez diputatua eta Fernando Prieto zuzendaria
Lurraldebuseko erabiltzaileek emandako zerbitzuarekiko duten gogobetetze-maila nabarmena da. Zehazki, Deitel enpresak egindako azterlan baten arabera, eta zerbitzuaren erabiltzaileei telefonoz egindako 18 urtetik gorako 700 inkesta baino gehiagotan oinarrituta, Gipuzkoako hiriarteko garraio publikoaren zerbitzuaren batez besteko balorazioa 10etik 7,6 puntukoa da, azken balorazio-inkesta 2022an egin zen urtean baino 0,5 puntu gehiago.
Azahara Domínguez Mugikortasuneko, Turismoko eta Lurralde Antolaketako diputatuak azterketaren emaitzak aurkeztu ditu. Nabarmendu duenez, prezioa (8 puntuko batez besteko nota), gidariek emandako tratua (7,9), autobusen egoera (7,8) eta erosotasuna (7,7) dira zerbitzuaren baloraziorik onena jaso duten gaiak. Foru arduradunak nabarmendu duenez, "baloratutako alderdi guztiek 7 puntu edo gehiago lortzen dituzte, plazen erabilgarritasunak izan ezik, 6,9 puntu lortzen baitituzte". Ildo horretan, gipuzkoarren ustez, honako hauek oso garrantzitsuak dira: autobusen irisgarritasuna, gidatzeko modua, segurtasuna eta leihatiletako informazioa (guztiek 7,6 puntuko balorazioa dute), puntualtasuna (7,3), ordutegiak eta maiztasunak (7,2), autobuseko informazioa (7,2) eta geltokietako informazioa (7).
Horrela, aurtengo maiatzean egindako inkestak gogobetetze-maila hobetzen du 2022ko inkestetan aurretik baloratutako alderdiei dagokienez, gidatzeko eta segurtatzeko estiloa izan ezik, aurreko balorazioa berdintzen baitu.
Erabiltzaileak argi daukate zerbitzu publiko hori gomendatzeko edo ez gomendatzeko orduan ere. Hamarretik ia bederatzik, zehazki % 87k, nahiko edo erabat gomendatuko lukete Lurraldebus, eta % 2k bakarrik ez lukete batere gomendatuko.
Erabiltzailearen profila: ikasleak eta langileak
Inkestaren arabera, hamar pertsonatik ia zazpik Lurraldebus erabiltzen du lanera edo ikasketak egitera joateko. Zehazki, % 40k lanera joateko egiten du, eta % 26k ikasteko. Aisialdiko joan-etorriak, berriz, hirugarren postuan daude, % 20rekin. Horien atzetik daude kudeaketa pertsonalak ( % 12), erosketak ( % 2) edo lagun-egiteak ( % 1).
Gainera, inkestatutako pertsonen % 82k Lurraldebusekin bakarrik egiten du bidaia, eta % 71k zerbitzu bakarra erabili behar du. Bestalde, inkestari erantzun diotenen % 40k Lurraldebus baino ez dute joan-etorriak egiteko, % 31k beste garraiobide publiko batzuk dituzte eta gainerako % 29k ibilgailu pribatua ere badute. "Beste garraiobiderik ez izatea, geltokiaren erosotasuna eta hurbiltasuna dira Lurraldebus erabiltzea erabakitzeko alderdi nagusiak", adierazi du diputatuak.
Zerbitzuaren ezagutza hobetzen da
Galdeketan ikus daitekeenez, azken hiru urteetan erabiltzaileen eskura jarritako informazio- eta arreta-zerbitzuen ezagutza eta erabilera areagotu egin da. Zentzu horretan, Lurraldebusen webgunea da gehien ezagutzen eta erabiltzen den kanala, eta 900 300 340 arreta-telefonoa da baloraziorik onena jaso duena, 7,9 puntuko batez besteko kalifikazioarekin. Nolanahi ere, Lurraldebusen informazio- eta arreta-zerbitzu guztiek 7 puntutik gorako balorazioak jaso dituzte, eta zerbitzu guztien balorazioak hobetu egin dira 2022an lortutako emaitzekin alderatuta.
Gainera, Lurraldebusen erakunde arduradun gisa Aldundia identifikatzen duten pertsonen ehunekoa finkatu da, eta balio hori ia bikoiztu egin da azken zortzi urteetan. Izan ere, 2018an inkestatutako pertsonen % 38k soilik lotzen zuen foru-erakundea zerbitzu horren arduradun gisa, baina gaur egun galdetutakoen % 63 dira.
“Inkesta honetan lortutako datuek argi eta garbi adierazten dute herritarrek Gipuzkoako hiriarteko garraio publikoarekin duten gogobetetze-maila handia, eta, hala ere, pozik egon beharrean, lanean jarraitzen dugu emaitza horiek hobetzen jarrai dezaten. Une historiko batean gaude garraio publikoaren erabilerari dagokionez, 28,8 milioi erabiltzailerekin 2024an, eta hori ez da kasualitatearen emaitza, baizik eta kalitatezko zerbitzu irisgarri, eraginkor eta gipuzkoarren benetako beharretara egokitua eskaintzeko egiten ari garen etengabeko ahaleginaren emaitza. Aurreko azterketarekin alderatuta, ia adierazle guztiak hobetu dira, eta hamar erabiltzailetik ia bederatzik gure zerbitzua gomendatzen dute. Horrek indartu egiten du mugikortasun jasangarriagoa eta pertsonengan oinarritutakoa lortzeko konpromisoa, aukera-berdintasuna bermatzeko eta, beraz, inor atzean ez uzteko”, nabarmendu du Azahara Domínguezek, zeinek azpimarratu duen konpromiso horren isla dela 2025ean Lurraldebusek inoizko aurrekonturik handiena izan duela: 61 milioi euro guztira.
1598