Back KSI-ICC

Egitasmoaren izena : KSI-ICC

Eragilea : ARAKNE LAB-Kultura eta sormen laborategia

Telefonoa
+34 633 60 20 15
Kontaktua
Laura Vega

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ikusentzunezkoak

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Gizarte zientziak
Matematika
Zein balio sustatzen ditu
Hezkidetza-ereduan, honako hauek sustatzen dituzten balioak transmititzen lan egiten dugu: TRATU ONAK, BERDINTASUNA, ARDURA, IRAUNKORTASUNA, ABERASTASUNAREN BIDEZKO BANAKETA, TOLERANTZIA, ELKARKIDETASUNA, ASKATASUNA ETA ERRESPETUA
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
ZUZENTZEN ZAIO Oinarrizko Mailako Heziketa Zikloak (OMHZ).
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gehienez 20 laguneko taldea, lanbide eremu berekoa.
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:

FORMATU OSOA
★ 2 orduko 6 saio, bi laguntzailerekin: 2479€ + %21eko BEZa (520.6€) = 2999.6€
FORMATU OINARRIZKOA
★ 2 orduko 3 saio, bi laguntzailerekin: 1479€ + %21eko BEZa (310.6€) = 1789.6€

Jardueraren deskribapena:

KSI-ICC Jarduerak nerabeen arteko eta nerabeekiko bizikidetza hobetzea sustatzen du, etxeetan, ikasgeletan eta kalean, ikus-entzunezkoen bidez. "Tratu onetan" oinarritutako metodologiarekin, eta Ekonomia Solidarioa eta Feminista zeharkako ardatz izanik, DOKUART formatuko ikus-entzunezko edukia sortzen dugu kolektiboki, jostuntzaren eta PIBE antzerkiaren bidez, gai horiei buruz hausnartzeko.
Ikasturtea honela osatuko dugu:
● ikus-entzunezko arteetara, joskintzara eta antzerkira hurbiltzea
● arreta emozionala “DBHtik eratorri berri den kolektibo bati”
● motibazioa eta absentismoaren prebentzioa
● emozioak modu osasungarri eta sortzailean bideratzeko bide bat ematen da.

FORMATU OSOA (2 orduko 6 saio: 2 saio hiruhilekoetako bakoitzean)
2023-2024 ikasturtean egindako azken ebaluazioan, ikasle gehienek esan dute gutxien gustatu zaiona dela 3 aldiz bakarrik egon garela. Eta, gure aldetik, esan behar dugu erritmo bizkorregian lan egin behar izan dugula jarduera hori guztia aurrera atera ahal izateko, saio kopuru bikoitzarekin sakondu ahal izango baikenuke, eta prozesuaz gehiago gozatu.
Horrekin guztiarekin, datorren 2024-2025 ikasturterako FORMATU OSOA gomendatzen dugu, nahiz eta OINARRIZKO FORMATUA oraindik eskaintzen den.

OINARRIZKO FORMATUA (2 orduko 3 saio, hiruhileko batean)

JARDUAREN SEKUENTZIA LABURRA

HASIERAKO SAIOAK:
Hemen jokatzen dugu, "Tratu Onei" buruz sentsibilizatzen dugu, eta PIBE ANTZOKIAren bidez, zeina gatazkak konpontzeko metodo berritzailea baita PONTE elkarteak Sevillan sortutakoa, gerran amaitzen duten egoerak antzezten ditugu, berdinen artekoak eta helduen eta nerabeen artekoak, eta gero gogoeta
egiten dugu eta ikasleak motibatzen ditugu gidoia alda dezaten, irtenbideak eta aholkuak emanez, eszena horiek bakean amai daitezen.

TARTEKO SAIOAK:
Hemen, eszenografiarekin jolastuz beren lan-perspektibak osatzen eta zabaltzen dituzten lanbide
eszenikoen ikaskuntzara hurbiltzen gara. Eta, bihotzeko zauriak sendatzeko balio duen, josteko-terapiaren
bidez, aurretik ekarritako soluzioak estanpatzen dituzte hondakin-materialekin egindako horma-irudietan.
- laginaren bideorako esteka: https://youtu.be/LqgULQtTKoU

IXTEKO SAIOAK:
Hemen, kolektiboki sortutako DokuArt ikusten dugu, eta jarduera ikasleekin, irakasle-taldearekin eta barruan ebaluatzen dugu, hurrengoan hobeto egiteko.
Ekonomia kapitalistaren triangeluari buelta emanez goaz, Ekonomia Solidarioa eta Feminista aplikatuz:
KSI-ICC Jardueraren itxiera taldean ospatzen dugu, demokratikoki aukeratzen ditugun produktu edo  zerbitzuekin, emakume ekintzaileei erosita, tokiko merkataritza txikian, edo REASen "MERKATU SOZIALA" aplikazioaren bidez. Aurrekontuaren zati bat horretarako gordeko dugu.
Eta, gainera, nerabeen taldea gurekin korapilatzera animatzen dugu, zerbait behar badute ere, praktikak hemen egiteko, edo sortzen ari garen lankidetza-poltsaren bidez laguntzeko…

DOKUART KSI-ICC.

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:

➔ Hasierako saioak eta tartekoak Lanbide Esparruko Tailerrean kokatu nahi genituzke.
➔ Itxiera-saioetarako, espazio zabal batean kokatu nahiko genuke, non edan eta jan ahal izango
dugun, eta, gainera, ordenagailua, proiektagailua eta pantaila izango dituen.
➔ Hori ezinezkoa balitz, malgutu egingo litzateke, eta aurkituko genuke beste aukera bat.

Jarduerari buruzko txostena:


ALDERDI ARTISTIKO-KULTURALEI BURUZKO IRIZPIDEAK

Benetako gertakarietan oinarritutako trama kritikoa, nerabeekin eta nerabeen arteko bizikidetza-gatazketan oinarrituta garatua, eta "Tratu Onak" sustatzen dituena.
20 urte baino gehiagoko esperientzia dugu Esku-hartze Komunitarioan justizia sozialerako eta bakearen kulturarako bitartekaritza-proiektu berritzaileak kudeatzen, eta gure konpromiso sozial eta politikoak testuingurua ardatz duen eta bizitza duina eta zaintzak erdigunean jartzen dituen Lankidetza Artearen aldeko apustua egiten du. Horretarako, horrelako esku-hartzeak behar izan ditzaketen nerabeekiko bizikidetza hobetzen laguntzen dugu, nerabeek dituzten zailtasunak gainditzeko.

Nerabeei: "ez da nahikoa haiek maitatzea". Ikusten ditugu, bideratzen ditugu, eta erronka egiten diegu bizikidetza hobetzeko konponbideak proposatzeko… baina fokuak inguratzen ditugun familiei, tutoreei eta profesionalei ere begiratzen die, bizikidetza-giro egokia eraikitzea hezkuntza-komunitate osoak partekatzen duen erantzukizuna da.

Berdintasun-maila berean kokatutako esku-hartze aktiboak ikasleak identifikatzen, sentsibilizatzen eta indarkeria-mota ororen aurrean jarrera kritikoa hartzen laguntzen duten ezagutzeak eta tresnak eraikitzea sustatzen du.

Josteko-terapiaren, PIBE Antzerkiaren, eta Hezkuntzaren Artearen arteko sormenezko elkarrizketa da, nerabeen taldean ikus-entzunezkoekiko zaletasuna sortzen saiatzen dena.

DOKUART baten Sorkuntza Kolektiboaren bidez ikus entzunezkoak eta plastikoak eszenaratzeko irudizko eder eta zaindua. Azken produktua ez da hainbeste produktu artistiko estatiko bat, baizik eta familia-, eskola- eta soziala-eremuan bizikidetza hobetzeko beharrari erantzuten dio, harremana, hausnarketa eta mobilizazioa ahalbidetzen ditu esperientziaren bidez.

IKAS-EGOAREN MARKOA

Testuingurua
OMHZak institutua askotariko arrazoiengatik amaitzen ez duten nerabeei “bideratzen” zaizkien ikastetxeak dira, dibertsitate funtzional txikietatik hasi eta indarkeria filiomarentaleko kasuetara arte. Emozionalki nahiko kaltetuta iristen dira, eta hezkuntza-sistemak, koherentziarik eza dela-eta, ez ditu irakasle-taldeetan jendarte-hezkuntzako profesionalak sartzen, ezta arte-bitartekaritzakoak ere.
Esan liteke kolektibo horrek, oro har, zailtasunak dituela bere bizitzako arloren bateko bizikidetzan.
KULTURA ESKOLA programa aukera paregabea bat da eragile soziokulturalek irakasleen lana artea eta kultura sentsibilitatea eta irizpide artistikoa sortzeko, emozioak entrenatzeko, sormena suspertzeko eta patriarkatuak, estereotipoek edo jasandako kalteak inposatutako modu desberdinean erlazionatzea errazteko bide gisa erabiltzen dituzten jarduera eraldatzaileekin osatzeko.

Abiapuntua
Gure arbasoei, Irakaskuntza Erakunde Librearen sortzaileei,
lekukoa hartzen diegu, eta Hezkuntza Librea aplikatzen dugu
gure jardueretan, orain "Ikaskuntzako Diseinu Unibertsala"
(IDU)
deritzona.
Bizikidetza funtsezko zutabea da, eta horren gainean
oinarritzen da jendarte- eta hezkuntza-ekintza oro. Eredu
ko- alor hezitzailetik
berdintasunaren, enpatiaren eta "Tratu Onen"balioak sustatzen ditugu, askatasunean hazteko espazioak
sortuz aniztasuna errespetatuz eta edozein diskriminazio
moduri nola aurre egin ikasiz.

Berdinen arteko, eta helduen eta nerabeen arteko bizikidetzako zailtasunak gero eta ugariagoak eta
larriagoak dira, eta lehen balio zuenak orain ez du balio. Nerabe bakoitzaren testuingurua bakarra bada ere, gehienek gutxienez hurbileko kasuak ezagutzen dituzte, eta, horregatik, ikuspegi intersekzionalarekin artatzen dugu.

Azken ekoizpena
Kolektiboaren ikusgarritasuna eta gizarteratzea sustatzen ditugu, eta jarduera horren protagonista izendatzen ditugu, haiek ekar ditzaten bizikidetza hobetzeko aholkuak eta irtenbideak.
Nerabeen taldeak eleaniztasunez entrenatzen ditu ahozko eta idatzizko adierazpenak, eta horma-irudietan hondakin-materialekin josten diren eta kamerari erakusten dizkioten esaldi laburretan emandako aholkuak eta irtenbideak laburbiltzen ditu.
Jarduera honetan parte hartu duten 7 nerabe-taldeekin DOKUART bat sortu dugu. Bistaratzea eskaintzen dugu, eta, ondoren solasaldi bat, esperientzia erreferente hori beste ekimen batzuetarako partekatzeko, eta baliabide gisa balio du gai horiei buruzko kezkak dituzten familia eta profesionalentzat.

Matematika funtsezkoa da herrien garapen sozial eta ekonomikorako, eta Ekonomian ideiak komunikatzeko erabiltzen den hizkuntza nagusia da. Ekonomia Solidarioaren eta Feministaren ikasgeletara hurbildu nahi dugu, kasu praktiko batekin, KSI-ICC Jardueraren amaiera gisa.

Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

 ARAKNE LAB Kultura- eta sormen-industria bat da, eta “ABAKO, Josketa-terapiako euskal elkarte soziokulturala” bultzatzen du horrek justizia sozialera eta bakearen kulturara bideratutako lanak planifikatu, eragin, kudeatu, dinamizatu eta ebaluatzen ditu, Elkarlaneko Artearen bidez, ikuspegi sistemiko eta feminista intersekzional batetik.

Haurrak eta Nerabeak Osorik Babesteko Lege Organikoarekin (LOPIVI) konpromiso sozial bat hartzen dugu, pertsonengan, ekonomian eta ingurumenean eragin positibo hirukoitza sortzeko helburuarekin.

Ekimen hori ZTIM & KSI deialdiak aukeratu du, Oarsoaldean HABIAN! programaren barruan kulturaren eta sormenaren sektorean sortzen ari diren ekimenak inkubatzeko, eta GFAko Kultura Saileko OLATUAK erakundeak.

Gainera, "Juana Millan, Ekintzaileen eskola”,  PROFEM profesional feministen saretik, eta Euskadiko Ekonomia Sozial eta Solidarioaren Sarearen (REAS) parte da.

2023-2024 ikasturtean arrakastaz estreinatu dugu KSI-ICC Jarduera, KULTURA ESKOLA katalogoaren parte dena, Gipuzkoako 5 ikastetxetan.

DOKUART KSI-ICCren sustapen-teaserrerako esteka