Gipuzkoako Bide Berdeen proiektua Next Generation funtsetarako hautagaitza aurkeztu du

Gipuzkoako Bide Berdeen proiektua Next Generation funtsetarako hautagaitza aurkeztu du

Gipuzkoako Bide Berdeen proiektua Next Generation funtsetarako hautagaitza aurkeztu du

Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatu Rafaela Romerok eta Ekonomia Sustapeneko, Turismoko eta Landa Inguruneko diputatu Jabier Larrañagak iragarri dutenez, Gipuzkoako Bide Berdeak Proiektua helmugetako Jasangarritasun Turistikoko Planen Programaren 2022ko deialdira aurkeztuko da. Proiektu horretan, guztira, 29 eragile publiko (udalak, mankomunitateak eta garapen-agentziak) eta 17 eragile pribatu atxikiko dira.
Proiektua Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak Gipuzkoako bidegorri sareko sei bide berdeetatik hirutan zati berriak egitea biltzen du proiektua aurkeztuko du,–Euskal-Nafarroko Trenbidea, Plazola-Leitzaran, Urola –, eta 720.000.000 euroko laguntzak jasotzeko aukera izango du Next Generation funtsen kargura, Espainiako Gobernuaren Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren esparruan (BEEP). Gipuzkoako bide berdeen proiektuaren guztizkotik kalkulatutako zenbatekoa 25-30 milioi euro ingurukoa izango da.
Ibilbideak zabalduko dituzten 3 bide berdeak hauek dira:

Vasco-Navarro Trenbidearen Bide Berdea
Gaur egun 26,3 km dituen eta Arrasate Eskoriatzarekin eta Leintz-Gatzagarekin lotzen duen bide berde horri dagokionez, Vasco-Navarro trenbide zaharraren trazadurarekin bat egiten duen proiektuaren helburua Eskoriatza eta Arabako mugaren arteko zatia aisialdirako erabiltzea da. Osatuz gero, beraz, Gipuzkoa Arabarekin lotuko da.
Egiteko dagoen tartea 17 km eta 12 tunel izango ditu.

Plazaola-Leitzaran bide verdea
Bide horri dagokionez — Gaur egun Gipuzkoako zatia 24,7 km-rekin, Andoainen hasi eta Leizan amaitzen da, baina Lekunberriraino (Nafarroa) jarraitzen du 45 km-ra iritsiz —, proiektu berriak aukera emango du konexioa Andoaindik Donostiara zabaltzeko, Urnieta eta Lasarte-Oria igarota. Emaitza: korridore berde oso bat bizikleta eta oinezkoen mugikortasunerako, eskualde osorako turismoaren eta aisialdiaren zerbitzura.
Egiteko dagoen tartea 2,5 km-koa da.

Urolako Bide Berdea
Mirandatik (Legazpi) Zestoara (36 km) doan bide honen proiektuaren helburua Zestoatik Zumaiako Narrondo-Arroabea auzoarekin lotzea da. Zati horrek, Eusko Jaurlaritzaren eskumeneko azpiegiturak berritzeko lanak barne, Urolako Bide Berdearen trazaduraren %100 amaitzeko aukera emango du — Gipuzkoako barnealdetik kostalderaino —, eta guztira 40 km-ko luzera izango du. Egikaritze hori posible izango da Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailarekin lortutako lankidetza-hitzarmenaren ondoren.
Eraikitzeke dagoen tartea 4 km-ra iristen da.

Rafaela Romero diputatuak Gipuzkoak azken 20 urteetan bizikleta bidezko mugikortasunaren arloan egindako lana goraipatu du. “Bizikleta eta oinezkoen bideen sare probintzial bat sortzen aitzindariak izan gara, eta, probintziarik txikiena izan arren, bidegorri sare zabalena eta bide berde gehien dituen lurraldea. Orain, erronkak komunikazio-ardatz berriak biziberritzea da, gure inguruko lurraldeekin konektatzeko eta bizikleta eta oinezkoen mugikortasuna bultzatzen jarraitzeko”.

Era berean, azpimarratu du 50 eragile publiko eta pribatu inguruk bat egin dutela Gipuzkoako Bide Berdeak proiektuarekin, eta horrek balio handia dakarrela ekimen honetan zikloturismoaren eta kultura- eta paisaia-ondarearen inguruko garapen ekonomikoa indartzeko aukera bat ikusten jakin dutela.

Bestalde, Jabier Larrañaga Ekonomia Sustapeneko, Turismoko eta Landa Inguruneko diputatuak nabarmendu duenez, "proiektuak potentzial handia du turismoa bultzatzeko, bai gertukoa, bai kanpotik datorrena. Jarduera fisikoari eta naturari lotutako turismo aktiboaren gorakada areagotu egin da pandemiarekin. Gipuzkoak aparteko ondare naturala du, lehiarako abantaila izan daitekeena. Bide berdeak gure erakargarri turistikoetara hurbiltzeko eta Gipuzkoa ezagutzeko modu ezin hobea dira. Bai gipuzkoarrentzat, bai bisitatzen gaituztenentzat. Proiektu honekin baliabide turistiko gehiagotara modu jasangarrian iristeko aukera eskainiko dugu. Gainera, zerbitzu eta enpresa turistiko berriak sortzen jarraitzeko aukera emango liguke. Turismo aktiboko mikroenpresa asko ditugu, eskaintzen dituzten esperientziak hobetzen jarrai dezaketenak”.

Hain zuzen ere, azpimarratu du proiektua bat datorrela Foru Aldundiak turismo jasangarriaren eta kalitatezkoaren alde egindako apustuarekin. “Eragin zuzena du Begika plangintza estrategikoaren bidez lantzen ari garen bi eremutan. Alde batetik, mugikortasun turistikoan ibilgailuaren erabilera murriztea, eta, horrekin batera, CO2 isuriak murriztea. Bestetik, barne-turismoa sustatzea, bisitariak lurralde osora zabalduz. Gainera, kultura zikloturista handiko lurraldea gara, munduan zaletasun honengatik ezaguna. Txirrindularitzari lotutako turismoa indar handia hartzen ari da. Eta hiru bide berde horien erabilera %10 baino gehiago hazi da azken bi urteetan”.

Larrañagak gaineratu duenez, “etorkizuneko eredu turistikoa eraikitzen ari gara, eta hemen ere, gure indarguneetan oinarritu behar dugu, espezializazio adimendunaren alde eginez. Oso posizio ona dugu zikloturismoan eta turismo aktiboan, oro har. Gure bide berdeak euskarri aparta dira jada, eta, jarduera horiekin, jauzi kualitatibo bat egiteko aukera dugu, sare hori Arabarekin eta Nafarroarekin lotuz. Estatuko bigarren bide berde luzeena izango litzateke, 140 kilometrorekin. Beraz, proiektu eraldatzailea eta herrialde-ikuspegia duena da”.