Atzealdea Mugikortasunak Lasarte-Oriako Oriarte BHIko ikasleentzako bizikletaren hiri-erabilerari buruzko zortzi ikastaro finantzatzen ditu

Mugikortasunak Lasarte-Oriako Oriarte BHIko ikasleentzako bizikletaren hiri-erabilerari buruzko zortzi ikastaro finantzatzen ditu

MUGIKORTASUNAK LASARTE-ORIAKO ORIARTE BHIKO IKASLEENTZAKO BIZIKLETAREN HIRI-ERABILERARI BURUZKO ZORTZI IKASTARO FINKATZEN DITU

Ander Iturri Mugikortasuneko foru zuzendariak iragarri du, Agustín Valdivia Lasarteko alkate batera zentroa bisitatzean, Mugikortasun Departamentuak zortzi txirrindulari-ikastaro finantzatuko dituela. Guztira 192 ikaslek jasoko dute TXITA Donostiako enpresak emango duen prestakuntza. Horretarako, «Bikeability», Nazioarteko Ereduan oinarritutako «1 bici+» metodoa erabiliko da.

Ander Iturri, Mugikortasuneko foru zuzendaria: «Ikastaro horien helburu nagusia nerabeei prestakuntza ematea da, hirietan bizikletarekin modu seguruan eta errespetuz zirkulatzeko modua barnera dezaten, eta, aldi berean, ingurunean erabiltzaileen kopurua handitzeko beharrezkoak diren tresnak eta ezagutzak eman ditzaten. Gure hirien mugikortasunean kultura-aldaketa bat sustatu nahi dugu».

Agustín Valdivia, Lasarteko alkatea: «Udalak interesez hartu du ekimen hau, gazteei bizikleta garraiobide gisa erabiltzeko prestakuntza eta kontzientzia emateko, Lasarte-Orian mugikortasun iraunkorrerako beste urrats bat baita».

Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak bizikletaren hiri-erabilerari buruzko zortzi prestakuntza-ikastaro finantzatuko ditu Lasarteko Oriarte BHIko ikasleentzat. Ander Iturri Mugikortasuneko foru zuzendariak eta Agustín Valdivi Lasarteko alkateak zentroa bisitatu dute gaur, eta ekintza horren xehetasunetan sakondu dute.

Mugikortasuneko zuzendariak azpimarratu du «ikaskuntzek garrantzi eta balio handia dutela segurtasunez zirkulatzeko, seinale guztiak ezagutzeko eta ulertzeko, gainerako ibilgailuak eta oinezkoak errespetatzeko, eta, batez ere, egosketaren eta praktikaren bidez segurtasuna eta konfiantza eskuratzeko, gazteek bizikleta beren egunerokoan erabiltzeko ohitura osasungarria izan dezaten. Garrantzitsua da belaunaldi berriek bizikleta-kultura bat eskuratzea hiri-ingurune batzuetan egunero mugitzeko, non, gainera, beste garraiobide batzuekin batera biziko diren, hala nola garraio publikoa, oinezkoak edo bestelako ibilgailu pribatuak».

Mugikortasun aktiboa foru departamentuaren politiken funtsezko ardatzetako bat da, «eta bizikleta –adierazi du Iturrik– aisialdiko tresna bat baino haratago doa, gizartea eraldatzeko tresna bat da, eta, aldi berean, hiri-eraldaketarekin batera doa».

Ia 200 ikaslek jasoko dute prestakuntza hori
Zortzi ikasturteetako bakoitzean, ikastetxeko 24 ikasle onartuko dira gehienez, eta, beraz, azkenean 192 izango dira bigarren hezkuntzako gazteak prestakuntza horren onuradun. TXITA enpresa donostiarra –«azken milia» banaketa egiten duena eta arlo horretako hezkuntzan esperientzia duena– arduratuko da prestakuntza emateaz, "1 bici +" metodoaren bidez. Metodo hori Europako erreferentziazko "Bikeability" metodologiaren egokitzapena da.

Ander Iturriren hitzetan, «ikastaro horien helburu nagusia nerabeei prestakuntza ematea da, hirietan bizikletarekin segurtasunez eta errespetuz zirkulatzeko modua barnera dezaten, Halaber, erabiltzaileen kopurua handitzeko eta gainerako herritarrekin bizikidetza on bat bermatzeko beharrezkoak diren tresnak eta ezagutzak emango zaizkie. Gure hirietako mugikortasunean kultura-aldaketa bat sustatu nahi dugu».

Bestalde, Agustín Valdivia Lasarte-Oriako alkateak honako hau adierazi du: «Udalak interesez hartu du ekimen hau, gazteei bizikleta garraiobide gisa erabiltzeko prestakuntza eta kontzientzia emateko, Lasarte-Orian mugikortasun iraunkorrerako beste urrats bat baita». «Prestakuntza hori baliagarria izango da ia 200 gaztek zirkulazio-arauak hobeto uler ditzaten eta bizikleta ikastera joateko garraiobide bihur daitekeela ikus dezaten». Alkatearen iritziz, «bizikleta garraiobide garrantzitsua izan daiteke eta izan behar du, gure udalerriaren tamaina dela eta. Erakundeok mugikortasun jasangarrirako bitartekoak jarri behar ditugu, bizikletaren erabilera erraztuko duten eta txirrindulariei segurtasuna emango dieten azpiegiturekin».