Atzealdea

ARTEUPARTE & PAUL LATABURU

Egitasmoaren izena : ARTEUPARTE & PAUL LATABURU

Eragilea : ARTEUPARTE

Telefonoa
677 655 434
Kontaktua
PAUL LATABURU MENDIZABAL

Lantzen dituen arlo artistikoak:

Ikus-arteak

Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:

Gizarte zientziak
Matematika
Etika
Plastika
Fisika eta Kimika
Zein balio sustatzen ditu
Norberaren ekoizpenetan konfiantza, Estereotipoak eta konbentzioak gainditu, Eskolako kideen arteko interakzioa, Zentzu kritikoa piztu, Norberaren ideiak, emozioak, sentimenduak adierazi.
Zein ikas mailari edo adinari zuzentzen zaio:
DBH3 - DBH4
Zenbat ikaslek parte har dezakete ekitaldi baten:
Gela bat
Ekitaldi bakoitzaren prezioa:
1210€ (BEZa barne)
 
Jardueraren deskribapena:

Arteuparte & Paul Lataburu ·
Sorkuntza-prozesuetarako sarrera. Sormena, eraginak eta sortzeko jarraibideak.

Artista gonbidatua · Paul Lataburu


Arteuparteren eta ikasle talde baten arteko topaketa Arteuparteko proiektuaren inguruan. Arteaz hitz egingo dugu, horrelako proiektu baten bilakaeraz, ikasleek artearekiko duten interesaz oro har, eta artista gonbidatua aurkeztuko dugu, kasu honetan Ione. Elkarrizketa dinamikoa eta parte-hartzailea izango da, eta joko/esperimentu bat egingo da, non taldeak, tresna berberekin eta gai berera bideratuta, bakoitzak pieza bat formatu berean sortuko duen. Gero, ikasle bakoitzak, bere ikuspegitik, erabat ezberdina den zerbait nola sortzen duen ikusiko da. Horrela, artea aniztasunean aberatsa den diziplina gisa erakutsi nahi dugu, non aukera guztiek balio duten, integratzailea eta diziplina anitzekoa.


Hitzaldi aktiboa eta parte-hartzailea
Ekintza artistiko indibiduala/taldekoa
Jardueraren iraupena · 3 ordu


Bigarren zatian, Paul Latabururekin batera, ikasleei lan-prozesu bat erakutsiko zaie, hutsetik hasi eta pieza bat amaitu arte: zer egin nahi den jakitea, eraginak, baliabideak, lan-tresnak eta sorkuntza, ikasle bakoitzak egingo duen lanaren arabera.


Kasu bakoitzean garatuko den piezari kontzeptu- eta sorkuntza-mailara egokitzen irakatsiko zaio ikasleari. Horrela, ikasle bakoitzak pieza bat sortuko du Paulek adieraziko dituen parametroei jarraituz, baina obraren prozesuaz erabakitzeko askatasunarekin. Ikasle bakoitzaren azken emaitzak eta prozesuak komentatuko dira, taldean bateratuta.


Hitzaldi aktiboa eta parte-hartzailea
Taldeko ekintza artistikoa
Jardueraren iraupena · 3 ordu


Orduak guztira · 6 ordu (bi lanalditan banatuta)

Jarduera gauzatzeko behar diren baldintzak eta baliabideak:
Ikastetxean, gelan
Jarduerari buruzko txostena:

Jarduera lotzen duten curriculum-ikasgaiak.


Arte-hezkuntza premia bat da, ez adimentsuago bihurtzen gaituelako, baizik eta gaitasun eta errutina mental ugari eskuratzeko aukera ematen digulako, gizakiaren izaera sozialarekin erabat bat datozenak eta curriculum-eduki oro ikasteko ezinbestekoak direnak. Eta hori baliagarria da ikasle guztientzat; beraz, ikasgelan aniztasunari erantzuteko modu bikaina da.

Arteak curriculumeko beste ikasgai batzuekin duen lotura:

  • Historia eta geografia: artelanen bidez, obrak sortu diren testuinguru historiko eta kulturala uler daiteke.
  • Matematika: artearen bidez hainbat kontzeptu lantzen dira: proportzioa, perspektiba, espazioa, neurriak, irudi geometrikoak, paralelismo printzipioak eta simetria.
  • Hizkuntza eta literatura: artearen bidez testu literario bat azal daiteke, koadro batek testu bat ulertzen lagun dezake.
  • Teknologia: gaur egun, artea eta teknologia inoiz baino lotuago daude, eta teknologia funtsezko indarra da artearen garapenean eta bilakaeran.
  • Balio etikoak: arteak pentsamendu malgua eta pentsamendu kritikoa sustatzen ditu, gizartearen balioak adierazteko aukera eskainiz.
  • Fisika: ikuspegi artistikoen bidez mugimenduaren kontzeptua landu daiteke.

Jardueraren esparru pedagogikoaren txostena · arte-hezkuntzaren dimentsioak

• Ikusten, jakiten edo ulertzen ikastea.
• Egiten, irudikatzen edo eraldatzen ikastea.
• Modu sentikorrean gozatzen eta gozatzen ikastea.

Arte Hezkuntzaren helburuak

  • Bertako artista garaikideak ezagutzea.
  • Ikusizko kultura garaikidearen irudien eta objektuen aurrean zentzu kritikoa piztea.
  • Arte-hizkuntzen kodeak ezagutzea, adierazpen pertsonalerako eta arte-adierazpenak ulertzeko erabiliz.
  • Baliabide, teknika eta prozesu artistikoak ezagutzea eta azaltzea, eta norberaren ideiak, emozioak, sentimenduak eta abar adierazteko egokienak hautatzea.
  • Ikusizko arteak ulertzea historiaren eta kulturen testuinguruan.
  • Artelanak estimatzen eta interpretatzen ikastea, haien esperientzia estetikoetan sakonduz.
  • Norberaren ekoizpenetan konfiantza lortzea, lan artistikoak eragiten duen gozamenaz eta gogobetetzeaz gozatuz, estereotipoak eta konbentzioak gaindituz.
  • Norberaren ekoizpen artistikoei buruz hausnartzea, aurrerapenen eta zailtasunen jakitun izanik.


Arte-hezkuntzaren onurak ·
 

  • Ikaskuntzaren kalitatea indartu egiten da.
  • Ikasleak ingurunearekiko pertzepzioa handitzen du, eta, beraz, pentsamenduaren malgutasun handiagoa lortzen du.
  • Trebetasun kognitiboak estimulatzen ditu, komunikazioa handiagoa izatea ahalbidetuz.
  • Ikaslearen irudimena eta gizarte-esparru desberdinetan hobeto moldatzeko duen gaitasuna aztertzen ditu.
Proposamenaren egilearen ibilbide profesionala

ARTEUPARTE

Sorkuntza artistikoko proiektuen kuradore gisa, gure esperientzia aplikatzen dugu kultur ekitaldien eta ekintzen diseinu integralean. Artista, espazio eta erabiltzaileen artean sinergiak sortzen dituen plataforma artistikoa garela esango genuke. Artearen, musikaren eta diseinuaren inguruan, eguneko ekitaldietatik hasi eta urteko agenda osoak kudeatzen ditugu. Gure habitat naturala dena neurrira antolatzea da: 2015ean gure espazioa ireki genuenetik, Arteuparte-ren proiektuak hasieratik oso argi izan dugun ildo kontzeptual bat izan du oinarri: arte-hedapena eta -ekoizpena sustatzea eta gure lurraldean artea eta tokiko diseinua ikusaraztea.

Arteuparte 2011n jaio zen erakusketa, ekitaldi eta aurkezpen editorialen kuradoreen plataforma eta estudiografiko gisa. Proiektuaren lehen fase honen helburua Arteuparte ezagutaraztea da. Lehen urte hauetan lortutako esperientzia bera da oinarria proiektua gerora garatzeko, hasieratik pentsatu genuen bezala.


2015ean, espazio fisiko gisa ezartzeko unea iritsi zaigu. Tabakalera da lekurik egokiena, eraikinaren karga historikoagatik eta hurrengo urteetan Donostiako kulturaren eta artearen epizentroa izango delako. Arteuparte jada errealitate bat da, balio anitzeko eta diziplina anitzeko espazio gisa, bere oinarrietan oinarrituta: estudio grafikoa, proiektu artistikoak sortzeko plataforma eta arte-galeria.


Gure eguneroko jarduera? Artearen inguruko ekintza sortzea, tokiko artea eta sorkuntza zabaltzea eta arte-sorkuntza sustatzea, parte hartzen dugun ingurunearekin harmonian.


Proiektu bakoitza ekintza global batean egituratuta dago: erakusketa/lagin bat, zuzeneko esku-hartze bat (kanpokoa edo barnekoa), workshop edo hitzaldi bat eta ekintza garatzen den ikastetxean artista bakoitzaren egonaldia eta jarduera artistikoa jasoko dituen bideo/dokumentu bisual bat.


Proiektuaren helburua didaktikoa ere bada; izan ere, gure artisten alderdi profesionala eta pertsonala, nortzuk diren, zertan ari diren eta non ari diren gehiago ezagutzeko kezka piztu nahi dugu Gipuzkoako eskola-publikoarengan. Jarduera euskaraz eta gaztelaniaz egingo da, komunikaziotik eta hedapenetik hasi eta bere alderdi ezberdinen garapenera arte: artistak egindako esku-hartzea eta erakusketa.


Oso garrantzitsua da guretzat gazteek, adinean aurrera doazenetik, oraingo tokiko sortzaileak garatzen ari diren jarduera artistiko hutsera sarbidea izatea.