Atzealdea ARTEUPARTE & IONE LARRANAGA
Lantzen dituen arlo artistikoak:
Zein eskola-ikasgairekin duen harremana:
1210€ (BEZa barne)
Arteuparte & Ione Larrañaga ·
Ilustrazioaren eta naturaren hastapenak.
Artista gonbidatua · Ione Larrañaga
Arteuparteren eta ikasle talde baten arteko topaketa Arteuparteko proiektuaren inguruan. Arteaz hitz egingo dugu, horrelako proiektu baten bilakaeraz, ikasleek artearekiko duten interesaz oro har, eta artista gonbidatua aurkeztuko dugu, kasu honetan Ione. Elkarrizketa bat izango da.
Dinamikoa eta parte-hartzailea. Joko/esperimentu bat egingo da, eta taldeak, tresna berberekin eta gai berera bideratuta, pieza bana sortuko du formatu berean. Gero, ikasle bakoitzak, bere ikuspegitik, erabat ezberdina den zerbait nola sortzen duen ikusiko da. Horrela, artea aniztasunean aberatsa den diziplina gisa erakutsi nahi dugu, non aukera guztiek balio duten, integratzailea eta diziplina anitzekoa.
Hitzaldi aktiboa eta parte-hartzailea
Ekintza artistiko indibiduala/taldekoa
Jardueraren iraupena · 3 ordu
Bigarren zatia, Ione Larrañagarekin.
Ione Larrañaga Antzuolako artistaren lan ilustratuan oinarrituko da. Sarrera hitzaldi txiki bat workshop batera pasatzeko, non artistak ilustrazio mota batean oinarritutako ikasleekin lan egingo duen, lan prozesuak erakutsiz, aholkatuz eta pieza bakar bat garatzen lagunduz. Horrela, banaka, ikasle bakoitzak naturako patata baten pieza bat sortu ahal izango du, eta, azkenean, lxek sortutako paterna guztien konposizioa baliagarria izango da natura gaiarekin pieza handi bat sortzeko.
Hitzaldi aktiboa eta parte-hartzailea
Taldeko ekintza artistikoa
Jardueraren iraupena · 3 ordu
Orduak guztira · 6 ordu (bi lanalditan banatuta)
Ikastetxean, gelan
Jarduera lotzen duten curriculum-ikasgaiak.
Arte-hezkuntza premia bat da, ez adimentsuago bihurtzen gaituelako, baizik eta gaitasun eta errutina mental ugari eskuratzeko aukera ematen digulako, gizakiaren izaera sozialarekin erabat bat datozenak eta curriculum-eduki oro ikasteko ezinbestekoak direnak. Eta hori baliagarria da ikasle guztientzat; beraz, ikasgelan aniztasunari erantzuteko modu bikaina da.
Arteak curriculumeko beste ikasgai batzuekin duen lotura:
Jardueraren esparru pedagogikoaren txostena · arte-hezkuntzaren dimentsioak
• Ikusten, jakiten edo ulertzen ikastea.
• Egiten, irudikatzen edo eraldatzen ikastea.
• Modu sentikorrean gozatzen eta gozatzen ikastea.
Arte Hezkuntzaren helburuak
Arte-hezkuntzaren onurak ·
ARTEUPARTE
Sorkuntza artistikoko proiektuen kuradore gisa, gure esperientzia aplikatzen dugu kultur ekitaldien eta ekintzen diseinu integralean. Artista, espazio eta erabiltzaileen artean sinergiak sortzen dituen plataforma artistikoa garela esango genuke. Artearen, musikaren eta diseinuaren inguruan, eguneko ekitaldietatik hasi eta urteko agenda osoak kudeatzen ditugu. Gure habitat naturala dena neurrira antolatzea da: 2015ean gure espazioa ireki genuenetik, Arteuparte-ren proiektuak hasieratik oso argi izan dugun ildo kontzeptual bat izan du oinarri: arte-hedapena eta -ekoizpena sustatzea eta gure lurraldean artea eta tokiko diseinua ikusaraztea.
Arteuparte 2011n jaio zen erakusketa, ekitaldi eta aurkezpen editorialen kuradoreen plataforma eta estudiografiko gisa. Proiektuaren lehen fase honen helburua Arteuparte ezagutaraztea da. Lehen urte hauetan lortutako esperientzia bera da oinarria proiektua gerora garatzeko, hasieratik pentsatu genuen bezala.
2015ean, espazio fisiko gisa ezartzeko unea iritsi zaigu. Tabakalera da lekurik egokiena, eraikinaren karga historikoagatik eta hurrengo urteetan Donostiako kulturaren eta artearen epizentroa izango delako. Arteuparte jada errealitate bat da, balio anitzeko eta diziplina anitzeko espazio gisa, bere oinarrietan oinarrituta: estudio grafikoa, proiektu artistikoak sortzeko plataforma eta arte-galeria.
Gure eguneroko jarduera? Artearen inguruko ekintza sortzea, tokiko artea eta sorkuntza zabaltzea eta arte-sorkuntza sustatzea, parte hartzen dugun ingurunearekin harmonian.
Proiektu bakoitza ekintza global batean egituratuta dago: erakusketa/lagin bat, zuzeneko esku-hartze bat (kanpokoa edo barnekoa), workshop edo hitzaldi bat eta ekintza garatzen den ikastetxean artista bakoitzaren egonaldia eta jarduera artistikoa jasoko dituen bideo/dokumentu bisual bat.
Proiektuaren helburua didaktikoa ere bada; izan ere, gure artisten alderdi profesionala eta pertsonala, nortzuk diren, zertan ari diren eta non ari diren gehiago ezagutzeko kezka piztu nahi dugu Gipuzkoako eskola-publikoarengan. Jarduera euskaraz eta gaztelaniaz egingo da, komunikaziotik eta hedapenetik hasi eta bere alderdi ezberdinen garapenera arte: artistak egindako esku-hartzea eta erakusketa.
Oso garrantzitsua da guretzat gazteek, adinean aurrera doazenetik, oraingo tokiko sortzaileak garatzen ari diren jarduera artistiko hutsera sarbidea izatea.