Atzealdea Estatuko modaren goi-bilera Donostian, Simorra, Isabel Zapardiez, SKFK, Amaia Arrieta London eta Loreak Mendian moda marken eskutik

2024·04·25


Estatuko modaren goi-bilera Donostian, Simorra, Isabel Zapardiez, SKFK, Amaia Arrieta London eta Loreak Mendian moda marken eskutik

 

v

Parte hartzen duten nazioarteko enpresez gain, San Sebastian Moda Festival jaialdiaren 2024ko udaberri-udako edizioan berrogeita hamar marka eta diseinatzaile ingururen bildumak aurkeztuko dira, hogei bat hizlari izango dira hitzaldietan eta mahai-inguruetan, eta Euskadiko Modaren Sarien V. edizioa banatuko da.

Apirilaren 29tik maiatzaren 4ra, San Sebastian Moda Festivala udaberri-uda gure agendetan sartuko da, eta bost kokaleku, berrogeita hamar marka eta hogei bat hizlari izango ditu.

Maiatzaren 2ko gauean, edizio honetako jardunaldirik ikonikoena izango da berriz ere, Cristobal Balenciaga Museoaren pasarela irekiko baita, Simorra moda sinaduraren desfilearen eskutik, azken lau hamarkadetako estatuko sinadura eragingarrienetako bat, eta SKFK, bere 25. urteurrena ospatzeko. Laura Chamorrok, San Sebastian Moda Festival jaialdiaren zuzendariak, adierazi duenez, "Simorrak atzera begirakoa aurkeztuko du, berria, eta berrogeita hamar bat proposamen egingo ditu, kalitate handiko bolumen, ehundura eta ehunez betetako pieza ikusgarriekin. Gainera, Kataluniako markak bilduma osatuko du, bere sorkuntzarik garrantzitsuetako batzuekin. Horiek enpresaren artxibotik soilik berreskuratuko dira, Balentziagan lehorreratzeko". Chamorrok gaineratu duenez, "desfilea modaren, artisautzaren eta egiten jakitearen ikasgaia izango da. Oda bat ofizioari. 30 metroko pasarela baten gaineko artelanak. "Made in Spain" horrek, gaur egun, industria nazionala eta nazioarteko panoramaren zati bat konkistatu ditu, bere sormen-lerroaren delikadeza, sofistikazio eta "restyling" delakoagatik".

Jaialdiaren arduradunak, bestalde, azpimarratu du oso garrantzitsua dela Maisuaren Etxean SKFK edukitzea, Euskadiko enpresarik garrantzitsuenetako bat baita jasangarritasunaren arloan, nazioartean mila salmenta-puntu baino gehiago baititu. "Balentziaga Museoko pasarela gure jatorrirako bidaia bihurtuko da, eta euskal kulturaren funtsezko elementuak berreskuratuko ditu. Txalaparta, dantzari, ikus-entzunezko argitaragabe bat eta bere sorkunderik enblematikoenen eta oroigarrienen "flashback" bat Bizkaiko enpresaren "showa" inbadituko dute. Azpimarratu behar da berrogeita hamar bat sorkuntzarekin eszenaratzeari Axular Dantza Taldearen parte-hartzea gehituko zaiola, ahaztu ezin den agertoki batekin. “SKFK bezala, Donostiako dantza-taldea 20. urteurrenean dago, eta Balenciagan sartzeak gure sustraiengatiko moda, dantza eta maitasuna uztartuko ditu agertoki bakar batean".

Kulturako diputatu Goizane Álvarezek ere euskal modarentzako aukera gisa aipatu du Balenciagako jardunaldia. "Gipuzkoako modaren arrakasta, neurri handi batean, tokiko marken diseinatzaileen lanari zor zaio. Ekintzaile horiek industria oparoaren oinarria izan dira, eta lurraldean modaren kultura aberatsa eraikitzen lagundu dute. San Sebastian Moda Festival eta Cristóbal Balenciaga Museoa tokiko talentua bultzatzen eta Gipuzkoa nazioko eta nazioarteko modaren panoraman erreferente bihurtzen ari diren ekimenen bi adibide dira".

  • Euskaditik mundura

Bestalde, maiatzaren 4an, San Telmo Museoko elizak zazpi fashion show izango ditu, 10:45etik 21:30era. Ramón Ezkerrak Bizkaiko luxua sinatu zuenetik, eta Sastrería Aldabaldetrekuk egindako gizonezko proposamen ikusgarrietatik, Amaia Arrieta London (Amaia Kids) eta Twin & Chic buru zituen momentuko haur-sinadura mediatikoenen sorkuntzetara. Loreak Mendian eta SKFKren bildumak, mundu osoan 1.000 salmenta-puntu baino gehiago dituzten bi euskal ehun-enpresa garrantzitsuenak, hitzorduan izango dira ere, eta Isabel Zapardiezen "Nebula" goi-mailako joskintza bilduma ikusiko dugu ere, Parisko Modaren Astean parte hartu ondoren, edizio honetako beste mugarri handietako bat izango da. Festivaleko zuzendariak azaldu duenez, “nazioarteko bost enpresak Donostia aukeratu dute beren bildumak erakusteko, eta beste bi enpresak, berriz, beren ekoizpenak 'bikaintasunaren ikur' gisa.

Gainera, Eusko Jaurlaritzako Merkataritza eta Turismo Sailak bultzatutako "Euskadiko Modaren Sarien" bosgarren edizioa ere izango da ekitaldian. Festivalaren azken egunean, Berriz (Gune Multimarka Nabarmenenaren Saria), Vintage Closet (Jasangarritasunaren Saria) eta Leyre Doueilek ("Artisautzaren saria") sari horiek jasoko dituzte ekitaldi batean, hiru enpresa horiek gure mugen barruan eta kanpoan egiten duten lana balioesteko eta ikusarazteko.

Eusko Jaurlaritzako Merkataritzako zuzendari Elena Morenoren iritziz, "gure sortzaileek eta saltokiek gure kultura, gure historia eta nortasuna islatzen dituen ikuspegia eskaintzen dute. Hurbiltasun-moda komunitate gisa nor garen islatzen du, eta gero eta homogeneoagoa den merkatu batean berezitasun-iturri bat da". Morenok honako hau gehitu du: "gure tokiko modak funtsezko zeregina betetzen du gure hurbileko merkataritza indartzeko. Eta bosgarren edizio honetako hiru saridunak horren erakusgarri dira".

Aurreko edizioko bideari jarraituz, saritutako hiru merkataritza-kasuek ere «face to face» bat izango dute sektorearekin, bere ibilbideari balioa emateko eta DAFO analisi bat egiteko, merkataritzaren, ingurumenaren eta artisautzaren ikuspegitik.

Eta, gainera, 20 desfile aire zabalean

Balenciaga Museoko eta San Telmo Museoko desfile-jardunaldiak beste kokaleku batzuekin osatuko dira. Maiatzaren 3an, San Sebastián Shops enpresak berriz ere "fashion show" bat bultzatuko du, hogei bat marka donostiarrekin. Marka horiek The Social Hub enpresaren zazpigarren solairura joango dira, Loiolako Erriberan, helburu bikoitzarekin: hiriko proiektu handietako bat ikusaraztea eta komunitatea egitea, hurbileko establezimenduen proposamenak bultzatuz. "Aurten ere, Donostiako modarekiko hitzordurik handiena izango da. Eta aurten ere, erakusleiho honetan, Donostiako merkataritzak bere indarra nabarmenduko du donostiarren modarako ehunen sorkuntzekin eta produktuekin. Pasabide berezi batean egingo dute, The Social Hub-en terraza berri eta ikusgarrian, Loiolako Erriberetako erdigunean, ilusio osoz eta ahalegin osoz, Donostiako tokiko merkataritzaren kalitatea beti aitortu duten norberarentzat eta bisitarientzat erakargarri izaten jarraitzeko", adierazi du Ane Oyarbide Ekonomia eta Tokiko Enpleguko zinegotziak.

 

Ekonomia zirkularra, egungo modaren industriaren ardatz nagusia

Maiatzaren 2ko goizean zehar, Gipuzkoako Foru Aldundiko Jasangarritasun Departamentuak edizio bakoitzean espero den prestakuntza-jardunaldi bat bultzatuko du berriz ere, Berlinetik, Erresuma Batutik edo Bruselatik etorritako hiru mahai-inguru eta 10 hizlarirekin. "Etorkizun konprometitua" lelopean, GK Green Fashioneko kideek 2025etik aurrera iritsiko diren Europako azken araudietan sakonduko dute, arreta berezia jarrita trazabilitatean eta ehunen berrerabileran.

Jasangarritasun diputatu José Ignacio Asensiok azpimarratu duenez, "Gipuzkoako Foru Aldundiko Jasangarritasun Departamentutik moda jasangarriarekin dugun konpromisoa berresten dugu. Guretzat, ekimen hori babestea joerak sustatzea baino gehiago da. Ekonomia-eredu berriak babestea esan nahi du. Tokiko sormena bultzatzen ari gara, emisio gutxiko ekonomia sustatzen eta eredu zirkularretaranzko trantsizioa bultzatzen. Eredu horrek aberastasuna sortzen du eta kalitate handiko enplegu-aukerak eskaintzen dizkie herritarrei”.