Menu nagusira joan Eduki nagusira joan

Ogasuna eta Finantzak

Ogasun eta Finantza Departamentua Gipuzkoako Lurralde Historikoan zerga sistemaren araudiaz eta zergak kudeatzeaz arduratzen da, baita Foru Aldundiaren finantza sistemaren kudeaketaz ere. Bere egitura organiko eta funtzionala 19/2016 Foru Dekretuak arautzen du.

Ekonomia Itunaren Legearen arabera, Gipuzkoako zerga sistema osatzen duten zerga guztiak departamentu honek kudeatu eta biltzen ditu, beti kontuan izanik Euskadiko hiru lurralde historikoen arteko nahiz Estatuko gainerako zerga sistemekiko zerga koordinazioa, harmonizazioa eta lankidetzaren inguruko arauak.

Era berean, Ogasun eta Finantza Departamentuari dagokio eskualdatzen diren eskumen edota zerbitzuak baloratu, Europako Fondoak kudeatu, Lurralde Historikoko Aurrekontu Orokorrak egin, kudeatu eta horien jarraipena eta kontrola egitea, eta Tokiko eta Nazioz Gaindiko Erakundeei laguntza eta aholkularitza finantzarioa ematea.

Web gune honen bidez, zure zergekin lotutako tramite guztiak egiteko laguntza eta erraztasunak ematen zaizkizu. Herritar gisa edo enpresa baten ordezkari gisa ari bazara, profil bakoitzari egokitutako informazioa aurkituko duzu.

Departamentuko aktualitatea

Gipuzkoako enpresen salmentak - 2020

Abenduko “Salmentak, kanpo merkataritza, enplegua eta soldatak” txostenaren arabera, 2020an Gipuzkoako enpresen salmentak %10,1 jaitsi dira. Beherakada txikiagoa izan da barneko salmentetan (-%9,1), eta handiagoa esportazioetan (-%11,9). Pandemia eta urtean zehar hartutako neurrien eraginez, 2009tik izan den ekitaldi txarrena eman da, nahiz eta urte horretan izandako jaitsieraren erdira ere ez iritsi (-%20,5).

Irakurri gehiago
+