Baliogabetu al daiteke TicketBAI sisteman egindako faktura?

Bai. Horretarako, baliogabetzeko TicketBAI fitxategia sortu behar da.

Zenbait egoeratan, indarrean dagoen araudiari jarraituz faktura zuzentzaileak egin behar ez direnetatik kanpo (horixe da ohiko mekanismoa), egindako fakturari baja eman behar zaio edo, hala badagokio, beste bat egin behar da egindako eragiketa behar bezala jasotzeko: adibidez, inoiz egin ez den eragiketa batengatik faktura oker bat egiten denean eta baliogabetzea bidezkoa denean (DGT V0611/2011-3-11).

Kasu horretan, egin gabeko eragiketagatik faktura ezeztatzearren, baliogabetzeko XML TicketBAI fitxategia erabili beharko da. Hori dela eta, ezeztapeneko XML TicketBAI fitxategian egilea eta seriea, zenbakia eta baliogabetutako fakturaren jaulkipen data bakarrik identifikatu beharko dira.

Faktura baliogabetzeko kasuak, gainera, honako hauek izan daitezke, besteak beste:

a) Faktura akats baten ondorioz egin denean edo egin bai baina oraindik ez denean entregatu edo bidali.

b) Hartzaileak hornitzailearen kontura eta izenean egindako faktura hornitzaileak onartu ez duenean (kasu horretan, fitxategia baliogabetu egin behar da, berez fakturarik egon gabe).